Synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Auttakaas...

Mitenkäs se synnytys lähtee supistuksilla käyntiin?
Mulla lähti eka synnytys käyntiin vesien menolla.
En muista, että olis supistellu juurikaan kipeästi ennen varsinaista synnytystä.

Nyt on toka tulossa, 37+5.

Supistelee, hieman kivuliaasti. Äsken istuin paikoillani ja kellotin.
Supistusten väli noin 6min, kesto noin 15sek.
Jos nousen seisomaan ja alan puuhailla. Lievenee ne jonkin verran.

Jalkovälissä ei tunnu vielä melonia, eli ei liene ole laskeutunut vielä?
Laskeutuuko ne aina reilusti ennen synnytystä?

Mulla on hirveä flunssa päällä parhaillaan, voiko se aiheuttaa supistuksia?

Eikai se voi vielä olla alkanut??
Kassit pakkaamatta ja kaikki tekemättä vielä.

Mietin, kun sairaalaan lähtö on nyt vähän hankalampaa kuin esikoisen aikaan.
Pitää viedä esikko hoitoon ja matka sairaalaan kestää 40 min.
Esikoisen kanssa kivut eteni vauhdilla, pelkään etten ehdi sairaalaan ajoissa.

Mulla oli samnalainen.Käytiin sairaalassa näytillä ja paikat auki sormelle.
Piti lähteä kotiin ja odotella säännöliset supistukset,meni seuraavaan aamuun asti..Mulla supisteli siis 5-10 minuutin välein kivuliaasti.

Jos pari tuntia kellotat ja pysyvät säännöllisinä,lähtisin saikulle.Jos tulee pidempiä välejä, laittavat varmaan saikulta vaan takas kotiin.

Mulle painotettiin että pitää olla säännölliset.

Kättärille mennään varmaan kun naistenklinikalle ei pääse.

Kellottelen hetken vielä ja soitan sit synnärille.
Eka vaan voimistu niin nopeasti, että haluaisin tällä kertaa olla ajoissa liikkeellä.
Kun vedet meni, oltiin 3 tunnin päästä sairaalassa ja olo oli sietämätön.

[QUOTE="Aloittaja";28729895]Kättärille mennään varmaan kun naistenklinikalle ei pääse.

Kellottelen hetken vielä ja soitan sit synnärille.
Eka vaan voimistu niin nopeasti, että haluaisin tällä kertaa olla ajoissa liikkeellä.
Kun vedet meni, oltiin 3 tunnin päästä sairaalassa ja olo oli sietämätön.[/QUOTE]

Mene nyt näytille kun noin tiuhaan supistelee! Tämä on sinun toinen synnytys (?) ja kaikki voi käydä tod.nopeaan nyt. Itse ehdin juuri sairaalaan toisessa synnytyksessä ja puolen tunnin kuluttua sairaalaan menosta oli vauva jo pihalla! Supistusten väli sairaalaan mennessä 5- 15min vaihdellen eikä mitään melonia tuntunut ennenkuin pääsin pääovista sairaalaan sisään. Vedet meni lattialle ja heti tuli ponnistamisen tunne.

Kiitos vastauksista :)

Soitin synnärille. Ei tarvi mennä vielä näytille.
Suppareiden kesto on niin lyhyt 15-17sek.
Sitten kun ne on lähemmäs minuutin, pitää mennä.

Flunssa voi aiheuttaa nää supparit.

ah voi että ihanaa <3 synnytyksen jännitys ja uusi ihana pikkuinen
tulee taas niin synnytyskuume
(oma ainut päättyi hätäsektioon, niin jäi sellainen synnytyksen tarve.. :D )
taidanpa lähtee herättelee tuota miestä josko se suostuisi ;)

voi ihanaa, jännät paikat sielä! =)

Toivon tosiaan ettei tarvi flunssassa synnyttää... Edellisessä synnytyksessä oli lievä flunssa.

Yö meni supistellessa, mut nyt on vähän rauhoittunut.
Yön aikana selvästi laskeutunut vauva, eli tuntuu vähän enemmän painetta alhaalla.

Luulenpa, ettei tässä kovin pitkään enää mene :)

Noista säännöllisistä supistuksista sen verran, että mulla ei kertaakaan ole ollut säännöllisiä supistuksia...olo vaan on ollut ns. outo ja olen lähtenyt näytille. Kolme lasta olen synnyttänyt ja joka kerta suoraan saliin ja tunnin sisään syntynyt ilman puudutteita...eli suosittelen aina lähtemään jos siltä tuntuu :).

[QUOTE="vieras";28729930]Mene nyt näytille kun noin tiuhaan supistelee! Tämä on sinun toinen synnytys (?) ja kaikki voi käydä tod.nopeaan nyt. Itse ehdin juuri sairaalaan toisessa synnytyksessä ja puolen tunnin kuluttua sairaalaan menosta oli vauva jo pihalla! Supistusten väli sairaalaan mennessä 5- 15min vaihdellen eikä mitään melonia tuntunut ennenkuin pääsin pääovista sairaalaan sisään. Vedet meni lattialle ja heti tuli ponnistamisen tunne.[/QUOTE]

Olen aina luullut että vauvan pitää olla kesällä viikon ja talvella pariviikkoinen ennenkuin voi viedä ulos eli pihalle?

[QUOTE="Vieras";28729876]Ei välttämättä tunnu että on meloni laskeutunut... Mut kyl synnyttyssupistukset tuntee. Ei kannata pitää kiirettä lähdön kanssa.[/QUOTE]

Njaa mun äiti ei tiedä edes miltä supistukset tuntuu. :whistle:

Yhteistyössä