synnyttämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisa

Vieras
onko synnyttämisessä se ponnistus kuin olisi vessassa kakalla, eli kakan työntämistäkö se on? mä oon tosissanikin luullut että sitä punnataan joillakin maha lihaksilla.. ja missä vaiheessa sitä voi pyytää suolen tyhjennyksen? ettei tule kakat sitten synnytykses

Sä et huomaa, tuleeko sulta siinä pökät vai ei. ja kun sä ponnistat, niin ne neuvoo sua ja kaikki huolehduitaan sun puolesta. Suurin osa pökelöi synnytyksessä, joten se on ihan normi asia siinä, eikä ne sitä ihmettele tai sulle rupea sanomaan tai naureskele.

Voi olla että sulle tarjotaan mahollisuutta peräruiskeeseen tai voit pyytää sitä. Kun supistukset on käynnissä, se saattaa ollla vika asia, mikä sua siinävaiheessa kiinnostaa. joskus voi tulla sitten märkää kakkaa synnytyksessä, jos on annettu peräruiske, mutta sekin on kätilölle vanha juttu.

no sitä se ainakin mulla on ollut.kyllä ne kätilöt tietää, milloin voi suolen tyhjentää,mulla ne on ensimmäisenä kysyny, ku oon menny synnyttään, et oonko millon viimes käyny kakalla

Multakin kyseltiin jotain kakkaamisesta ja että haluankomennä vessaan yms, mutta siinä vaiheessa en ole halunnut mennä pytylle tai miettiä kyseisiä asioita lainkaan. Kun sattuu, en ole pystynyt. yritin käydä pissalla, ja se paine oli vaan niin kova, ettei mitään tullut ja sattu vaan.

Se on niinku pökkisit melonia ulos toosasta :D

Ja se suoli tyhjenee kyl melko hyvin ihan itsestäänkin, eipä noita peräruiskeita oo ollu joskus satoja vuosiakaan sitten :whistle: Mut men kyllä ottanu sitä kun kysyivät haluanko, mulla oli liian kiire tehdä kuolemaa ja oksentaa kaaressa kun olin jo koko päivän paskalla kykkinyt :xmas:

Yhteistyössä