Synnyttäneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manma

Vieras
Ootan esikoista viikoilla 38+5. Onko normaalia, että vauva on vasta osittain laskeutunut, eikä vielä kiinnittynyt? Kuinka paljon ennen synnytystä teillä on esikko laskeutunut ja kiinnittynyt? Jos vauva ei laskeudu, niin miten synnytys yleensä alkaa? suppareilla vai veden menolla?? Ahdistaa kun en tiedä.... :(

Mulla laskeutui vauva jo ennen vkoa30, eli tosi aikaisin. Mutta vauva voi kyllä olla laskeutumattakin siinä vaiheessa kun synnytys alkaa. Laskeutuu siinä sitten pikkuhiljaa synnytyksen edetessä.

Synnytys voi alkaa suppareilla tai vesien menolla, tai sit ei kummallakaan kuten mulla. :whistle: ...käynnistykseen jouduin.
Mulla on kaks muuta synnytystä käynnistyny suppareilla, kalvot on puhkastu vasta salissa.

minulla laskeutui pikkuinen vasta synnytyssalissa, en tiedä tapahtuiko näin ennen vai jälkeen vesien menon. (menivät siis salissa) Synnytykseni käynnistyi supistuksilla ja kesti kauan, en tiedä johtuiko sitten tuosta laskeutumattomuudesta. Synnytys voi käynnistyä kummin vain, oli lapsi laskeutunut tai ei, mutta jos lapsi ei ole laskeutunut/kiinnittynyt (neuvolasta sen sinulle kertovat) ja vedet menevät, niin täytyy mennä vaaka-tasoon ja mielellään ambulanssilla sairaalaan, koska tällöin on suuri vaara napanuoran luiskahtamisesta ulos.

Eli kuten huomaat, niin vaihtelee. Mulle on sanottu vkolta 34 että vauva on niin laskeutunut ja vkolta 37 ollut aina jo kiinnittynyt, silti kaikki lapset ovat syntyneet vasta 41 ja 42 viikoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minulla laskeutui pikkuinen vasta synnytyssalissa, en tiedä tapahtuiko näin ennen vai jälkeen vesien menon. (menivät siis salissa) Synnytykseni käynnistyi supistuksilla ja kesti kauan, en tiedä johtuiko sitten tuosta laskeutumattomuudesta. Synnytys voi käynnistyä kummin vain, oli lapsi laskeutunut tai ei, mutta jos lapsi ei ole laskeutunut/kiinnittynyt (neuvolasta sen sinulle kertovat) ja vedet menevät, niin täytyy mennä vaaka-tasoon ja mielellään ambulanssilla sairaalaan, koska tällöin on suuri vaara napanuoran luiskahtamisesta ulos.

kiva :( ahdistaa vielä enemmän... :,(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kiva :( ahdistaa vielä enemmän... :,(

Turhaan ahdistut, nauti ennemminkin siitä, ettei oli pallon tunnetta jalkojen välissä eikä lapsi paina joka paikkaan, ainakaan niin paljon kuin silloin kun on laskeutunut. Eikö sulle neuvolassa/ perhevalmennuksessa ole kerrottu näistä? Jos tosiaan ahdistaa noin paljon, juttele neuvolassa. Tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen, hyvin kaikki menee :D

Esikko syntyi rv 38+4, edellisenä päivänä lekuri tutki mut, ja sanoi että tämä on vielä ylhäällä eikä ole kiinnittynyt. Synnytys kuitenkin käynnistyi vesien menolla, ja sieltä se tuli kovaa ja korkealta - kaikki oli ohi 5 tunnissa. Pojalla oli kiire maailmaan :heart:

Poika (4,5 kg) laskeutui kai vasta syntyessään. Ja ihan tarpeeksi vauhdikkaasti syntyi, n. 7h. Supistuksilla käynnistyi itsestään, tosin mulla on molemmat menneet vähän yli la:n. Mutta tosiaan tuo napanuoran luiskahtamisen mahdollisuus on, jos vedet menee..

Yhteistyössä