synnytyksen alkaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa

Vieras
Hei!

Mitenkäs tejo synnyttäneet, onko teillä ollut minkälaisia ""oireita"" ennenkuin supitukset ovat alkaneet tai lapsivedet mennä vai onko päivä ollut tavallinen kuin muutkin päivät :) Ihan vaan kiinnostaisi tietää onko olemassa oireilua käynnistyvään synnytykseen?

En muista mitään erityistä olleen ennen lapsivesien menoa. Ei supistelua silloin yöllä tms. Ehkä se olikin nimenomaan tyyntä myrskyn edellä, nyt kun mietin... Muina öinä oli supistellut, hmmm...
Rv 40+3 aamuna klo 9.45 heräsin ja avasin silmät, samalla kuului masusta poks! ja kastui pöksyt... Täytyy sanoa, ettei ole koskaan niin nopeasti karissut unet silmistä kuin silloin! Mieheltäkin, joka heräsi täydestä unesta minun huhuiluuni, että ""Herää, pitää lähteä sairaalaan""...

mulla yöllä ja aamulla tuntu samalta kuin menkkakivut mutten tajunnu et nekin oli jo supistuksia. sit iltapäivällä irtosi limatulppa ja samantien alko supistukset voimakkaampana.

Mulla tihkutteli lapsivettä muutamana päivänä ennen synnytystä aina makuulta noustessa. En edes tajunnut mistä oli kyse, kun täällä oli lohduteltu, et valkovuoto voi olla nestemäistä. Supistukset alkoivat tosi vaisuina yöllä, sitä ennen ei ollut suppareita juuri ollenkaan. Seuraavan päivän supistukset olivat näin jälkeen päin ajateltuna niin laimeita, ettei tuntunut juuri missään. Kovasti silloin kuvittelin jo synnyttäväni, vaan kotiinhan ne olis laittaneet ellei sitä lapsivettä olis tihkunu. Pääsin sairaalaan sen veden vuoksi antibioottitippaan ja tarkkailuun. Kunnon kipeät ja synnytystä edistävät supistukset tulivat seuraavana yönä.

Ainakin opin sen, että kakkosta kannattaa lähteä sairaalan suuntaan tekemään vasta kun supistukset tekevät kunnolla kipeää.

Mulla oli viikon säännöllisiä kivuttomia supistuksia ennen, ku vedet meni. Eli alkoi todella olla sellainen olo, että kohta alkaa tapahtumaan. Tosi ilkeitä oli ne supparit, vaikkei kipeetä tehnytkään.

Mutta jokaisella tavallaan ja samankin ihmisen synnytykset voi olla tyystin erilaisia.

Minulla ei ollut mitään oireilua, vaan kertalaakista alkoivat kovat supistukset n. 10 minuutin välein. Sitä ennen ei mitään varoittelua, vauva potki normaalisti ja itse olin hyvissä voimissa vaikkakin kypsä, koska pikkuinen viivytteli 10 päivää yli lasketun. Supistukset olivat heti niin voimakkaita, että kuukautiskivuista ei voisi samana päivänäkään puhua.

Uusimmat

Yhteistyössä