Mulla auttaa virtsatietulehdukseen, kun juon litran karpalo- tai puolukkamehua. Luulisin, että kyllä kaikki c-vitamiinipitoiset mehut auttavat, mutta puolukassa ja karpalossa on käsittääkseni jotain luonnon omaa antibioottia.
C-vitamiini muuttaa virtsan happamaksi ja silloin bakteerit eivät viihdy rakossa. Kannattaa kokeilla jos auttaisi, niin ei vättämättä tarvitse syödä lääkekuuria, jos vielä imetätkin.
Itse synnytin kolme kuukautta sitten ja vieläkään ei pissaamisasiat yms. ole entisellään ja alavatsakin on joskus arka. Mulla vain niin päin, että joinakin päivinä en käy pissalla kun pari kertaa, vaikka juon taatusti riittävästi. Ehkä imettäminen vie kaikki nesteet.
Olen ennen raskautta sairastanut monta virtsistä ja silloin kyllä kirveli, nousi kuume ja oli tosi huono olo muutenkin. En muista, että alavatsa olisi ollut arka.
Ap:llä on vielä tosi lyhyt aika synnytyksestä, eli voi olla siihenkin liittyvää, mutta suosittelisin kyllä käymään lääkärissä, jos toi jatkuu pitkään. Ettei leviä munuaisiin tms.