Synnytyksen käynnistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli itelläni olis mahdollinen käynnistys tulossa tiistaina silloin rv 41+2, nyt tasan 41+0 ja olo sen mukainen. Menen käymään äitipolilla hyvinvointikontrollissa ja neuvola tätille kätilö sanoi puhelimessa, että varautukaa mahdolliseen käynnistykseen jo silloin, jos tilanne on suotuisa.

Neukkulassa perjantaina kohdunkaulaa oli jälellä n.0,5cm jos sitäkään ja kohdunsuu oli auki 2-3cm. Mietinkin, että jos ja kun ruetaan käynnistelee niin puhkaseeko ne kalvot vai paneeko tipan ensin?

Miten teillä muilla on käynnistykset sujunut? Itteäni hieman jännittää :snotty: ja tuntuu et on jotekii epäonnistunu tässä raskaudessa kun ei lapsi lähe syntymään :ashamed: .

Tyty ja Kitku 41+0

Multa puhkastiin ensin kalvot ja sit oksitosiinitippa. Hienosti kaikki meni ja menee sullakin! Et oo mitenkää epäonnistunu vaan siellä sun masussa on niin hyvä kölliä :). Sitä paitsi vauvahan saattaa päättää syntyä jo ens yönä!

Itsellä on myös monta käynnistystä, ensin kalvot ja sitten tippa. Aika nopeasti siinä tapahtuu, mutta kun vertailin sitten toiseen käynnistys tapaan, joka kuulemma on lempeämpi. Eli se pilleri kohdun suulle, niin enpä huomannut eroa.
Hiukan ehkä hitaammin lähti etenemään, mutta kun alkoi kunnolla vaikuttamaan, niin sit kans tapahtui =)

:hug: Tsemppiä, hienosti se menee

Juu tuo taitaa otsikko olla hiukan vääristynyt, mutta itsellä käynnistettiin avautumisen ansiosta kalvojen puhkaisulla ja sitten kun supistukset eivät ottaneet voimistuakseen aikarajan sisällä laittoivat tipan.

6,5h kokonaisuudessaan kesti synnytys, josta 14min ponnistus, jälkeiset 30min.

Ja itse tunsin myös samaa pettymystä siitä, että kroppa ei "toiminut" ja saanut synnytystä itse käynnistymään, mutta kun yön yli lepäilin ennen käynnistys päivää olin vain niin kovin onnellinen ja huojentunut, että se raskas olo vihdoin loppuu ja saa sen lapsosen omaan syliin.

hyvin kaikki varmasti menee :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Ja itse tunsin myös samaa pettymystä siitä, että kroppa ei "toiminut" ja saanut synnytystä itse käynnistymään, mutta kun yön yli lepäilin ennen käynnistys päivää olin vain niin kovin onnellinen ja huojentunut, että se raskas olo vihdoin loppuu ja saa sen lapsosen omaan syliin.

Vaikka harmittaakin se et ei lähe synnytys itekseen käyntiin niin olen kyllä hyvin helpotunut jos käynnistys alotetaan sillon tiistaina. Tänää vaa itkee tihrustanu tätä oloo kun jokapaikkaan koskee ja paha olla..maha painaa ja tuntuu et kaikki on ihan hullusti :( mieluusti otan vastaan ton käynnistämisen jotta saan lapsen jo syliin.

Yhteistyössä