S
Sazi
Vieras
Olen nyt viikolla 35+6, insuliinin aloitin viikolla 32. Lisäksi syön guarem-rakeita tasoittamaan sokereiden imeytymistä. Sokerit (kotimittauksella) oli pysyneet hyvänä ennen sitä, mutta vauva kasvanut liian hurjaa vauhtia niin siksi insuliini aloitettiin. Oli viikolla 31+6 kaksi viikkoa liian iso. Painoa minulle tullut yhteensä vain 4 kiloa raskausaikana. Nevolassa kävin 35+2, jolloin painoni oli pudonnut puoli kiloa edellisestä käynnistä (eli painoa ei vielä kertynyt edes neljää kiloa). Neuvolatäti tunnusteli vauvaa vatsanpeitteiden läpi, mahdollisesti jo 3,5 kiloinen. Ylihuomenna minulla sitten aika äitiyspolille kontrolliin.
Mietin vain miten helposti synnytys käynnistetään? Ja missä vaiheessa se yleensä tehdään, jos tehdään? Olen itse kuitenkin todella pienikokoinen, vain 160 pitkä, ja lisäksi vielä "laihtunut" raskausaikana. Painoindeksini oli 21 raskauden alkaessa, eli en mitenkään ylipainoinen silloinkaan ollut. Voisiko painoni putoaminen vaikuttaa synnytyksen käynnistämiseen? Kuinka iso lapsen pitää olla että synnytys käynnistetään?
Kokemuksia kokemuksia? Kiitti jo etukäteen
Mietin vain miten helposti synnytys käynnistetään? Ja missä vaiheessa se yleensä tehdään, jos tehdään? Olen itse kuitenkin todella pienikokoinen, vain 160 pitkä, ja lisäksi vielä "laihtunut" raskausaikana. Painoindeksini oli 21 raskauden alkaessa, eli en mitenkään ylipainoinen silloinkaan ollut. Voisiko painoni putoaminen vaikuttaa synnytyksen käynnistämiseen? Kuinka iso lapsen pitää olla että synnytys käynnistetään?
Kokemuksia kokemuksia? Kiitti jo etukäteen