Synnytyksen käynnistyminen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä kaipaava

Vieras
Kaipaisin asiallisia mielipiteitä ja kokemustenjakoa. Olen raskaana viikot 39+2. Kohdunsuu on sormelle auki ja kanava lyhentynyt 1,5cm:iin. Odotan ensimmäistä lastani. Supisteluja on joka päivä noin 10-30 kappaletta, ne ovat todella tiukkoja ja kestoltaankin jo noin 45-70s. Kipua ei kuitenkaan supistusten aikana tunnu. Eilen lääkäri teki sisätutkimuksen hyvinkin ronskisti, kertoi "porautuvansa" ja pyörittelevänsä kalvoja. Onko mahdollista, että synnytys saa tästä vauhtia, koska synnytys alkaisi, jos lääkärin käyttämät keinot olisivat avuksi? Tutkimuksen jälkeen tuli verta, se kuitenkin nyt muuttunut limaiseksi vaaleanveriseksi niukaksi vuodoksi, lähinnä siis pissareissujen yhteydessä paperiin jää limaista vuotoa. Koskahan tästä päästäisiin tositoimiin....

Kiitos kokemustenne jaosta ja mielipiteistä.

Mulla juurikin ya-kontrollissa lääkäri pyöritteli kalvoja ja sanoi sen olevan hyvä vanha keino käynnistää synnytys :D
Sillon olin kahelle sormelle auki, kanavaa ei muistaakseni juurikaan enää jäljellä tai jotain...
Samana iltana alkoi limatulppaa tulla ja sitten seuraavana iltana lähettiin synnärille :wave:

Pakkaahan ihmeessä laukut jos et ole sitä vielä tehnyt ja onnea matkaan! Hyvin mahdollista ettei mene enää kauaa kun on vauva sylissä :)

Voisikohan tämä olla juuri limatulppaa, vaikka määrä on kuitenkin suhteellisen niukka? Oi että..miten ihminen onkin näin malttamaton, vaikka tietää että odotusaika ei pitkä olekaan :) Olin ihan pettynyt aamulla, kun synnytys ei ollutkaan yön aikana käynnistynyt tuon iltapäivällä tehdyn sisätutkimuksen jälkeen...

Ehkä siis kannattaisi pakata ne laukut? ;)

[QUOTE="aloittaja";23859575]Voisikohan tämä olla juuri limatulppaa, vaikka määrä on kuitenkin suhteellisen niukka? Oi että..miten ihminen onkin näin malttamaton, vaikka tietää että odotusaika ei pitkä olekaan :) Olin ihan pettynyt aamulla, kun synnytys ei ollutkaan yön aikana käynnistynyt tuon iltapäivällä tehdyn sisätutkimuksen jälkeen...

Ehkä siis kannattaisi pakata ne laukut? ;)[/QUOTE]

Mulla tuli limatulppa useissa erissä, eka oli tummempana/verisenä ja sitten vaaleanpunertavana/kermanvalkoisena. Pakkaahan "sisko" laukut jo viimeistään nyt. Kaikki käy sit niin yllättäin vaik nyt tuntuukin et oottavan aika on pitkä :heart:

Minulla nuo sisätutkimukset eivät ole saaneet mitään aikaiseksi, edes uudelleensynnyttäjän roolissa, vaikka paikat ovat olleet pehmeät ja hiukan auki.

Odottavan aika on pitkä, mutta kohta sulla on se ihana käärö sylissä :)

Yhteistyössä