Synnytyksen käynnistyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Voiko synnytyksen käynnistymistä edistää kotikonstein? Jos selkä on kipeä ja liikkuessa supistaa niin voiko jatkuva liikkeellä olo käynnistää synnytyksen?
Alan olla kyllästynyt tähän raskauteen.. huokaus.

Ei voi. Tulee sitten kun tulee. Paljon sulla on viikkoja? Jatkuvan liikkeelläolon sijaan sun kannattais pyrkiä lepäämään paljon,koska sit jos/kun synnytys käynnistyykin niin tulet tarvitsemaan voimia..

Minun synnytys käynnistyi ensimmäistn epäsäännöllisten supistusten jälkeen, kun lähdin lenkille. Toinen vanhan kätilön neuvo oli, että "kyki". Ei muuta kuin alakaappeja siivoamaan... ;)

Mä kokeilin seksit, saunat, siivoukset, sienimetsän, shoppaolun jne.. ei apua. Eli ei sitä voi nopeuttaa. Tulee kyllä aikanaan. Mulla meni melkeen kaks viikko yli lasketun ajan. Vikat päivät oli tuskaa.

Tosiaankin ajoittain liikkeellä olo supistaa melko kipeestikin. Kykkimistä olen harrastanut ja vauva on tullut tosi paljon alaspäin.
Ällövaroitus: pää tuntuu kun kokeilee tuolta alakerrasta.. siis kudoksien läpi tuntuu..

Toivottavasti pieni lähtisi tulemaan..

Ei voi, ei sitten millään konstilla. Myöskään akupunktio, vyöhyketerapia tai kovakourainen sisätutkimus eivät käynnistä synnytystä. Ne toimivat ainoastaan, jos synnytys on muutenkin käynnistymässä ja noilla voi edistää tapahtumia. Jos tilanne on epäkypsä, mistään keinoista ei ole hyötyä, valitettavasti ei edes niistä synnytyssairaalan käynnistysmenetelmistä. Supistukset eivät valitettavasti myöskään ole aina merkki käynnistyvästä synnytyksestä.

[QUOTE="vieras";25211141]Ei voi, ei sitten millään konstilla. Myöskään akupunktio, vyöhyketerapia tai kovakourainen sisätutkimus eivät käynnistä synnytystä. Ne toimivat ainoastaan, jos synnytys on muutenkin käynnistymässä ja noilla voi edistää tapahtumia. Jos tilanne on epäkypsä, mistään keinoista ei ole hyötyä, valitettavasti ei edes niistä synnytyssairaalan käynnistysmenetelmistä. Supistukset eivät valitettavasti myöskään ole aina merkki käynnistyvästä synnytyksestä.[/QUOTE]

Jos sisätutkimus ei edesauttaisi synnytyksen alkamista, niin miksi ihmeessä lääkärit harrastavat tuota menetelmää edistääkseen syn. alkamista?!?!?
Ja kyllähän akupunktio avaa paikkoja eli edesauttaa hommaa!

Vanhanajan konsti on alkoholi- se supistaa verisuonia. En kyllä suosittele kokeilemaan. Jo eläkkeellä oleva synnytyslääkäri kertoi, että ennen annettiin konjakkihömpsyjä synnyttäville-ä vei kipuja pois ja voimisti supistuksia.

Mulla supisteli pari viimeistä kuukautta. Öisin tuli säännöllisiä supistuksia jotka aamuun mennessä aina lakkas. Olo alkoi olla tuskaa. Viikkoa ennen laskettua aikaa keksin hieroa ja nykkiä nännejä kun taas kerran yö oli valvottu harjoitussupistuksien kanssa. Sepä voimisti supistuksia ja tunnin päästä lähdettiin synnärille. Sitä ennen olin kokeillut kaikkea konsteja siivoamista kävelylenkkejä saunaa ihan kaikenlaista mitä keksi vaan, tuloksetta.

Yhteistyössä