Synnytyksen kesto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ap"

Vieras
Jonkinlaista galluppia synnytyksen kestosta?
Mikä on noin keskimääränen aika? Ensimmäisellä? Toisella?

Mut otettiin sairaalaan kun supisteli säännöllisesti, tiuhaan ja kipeesti, sitä kesti noin 17h, paikat avautu vaan kolmeen senttiin asti.
Sitten vauhditettiin lääkkeillä, siitä lähtien supistuksia taukoamatta/ parin minuutin välein reilut 23h, sitten ponnistus noin 20min.
Avautuminen kesti pirun kauan, itse ponnistusvaihe ei.
Onko ensisynnyttäjillä ihan tavallista näin? tai miten synnytyksen kesto tässäkin määritellään? Melkein 2vrk? Vrk? Puoltuntii?

En tiedä miten määritellään synnytyksen kesto. Minulla kesti ensimmäisestä supistuksesta vauvan ulostuloon 18h yhteensä. Puolet ajasta kotona, puolet sairaalassa.

Supistukset alko noin klo 23.00. Väli oli alusta asti 4 min. Vähän ennen kaheksaa aamulla mentiin sairaalaan ja olin 4 senttiä auki. Siitä suoraan saliin. 12 epiduraali ja 28 minuutin ponnistamisen jälkeen lapsi synty 15.48. Apauttiarallaa 17 tuntia kaiken kaikkiaan.

Itselläni oli aika samoin ekan kanssa, että supisteli kipeästi ja tiuhaan - ja silti tein yhden turhan reissun sairaalaan. Synnytys ei ollut kunnolla vauhdissa. Supistukset vähän laatuivat ja jatkuivat seuraavana päivänä taas kipeinä ja suht säännöllisinä. Ja paikat auki kaiken kivun jälkeen vasta noin 2-3 senttiä, vauhditettiin lopulta tipalla.

Papereiden mukaan 11h, 18h, 9h, 22h ja 5h
Toisesta, neljännestä ja viidennestä mennyt vedet noin vrk ennen kuin supistukset alkaneet (5. käynnistettiin vesien menoa seuraavana päivänä).

Mä onnellinen "heräsin" varttia vaille 5 aamulla supistuksiin, ihan järjettömän huonosti nukutun yön jälkeen, tai oikeastaan nousin sit ylös, nukkumatta. Tyttö syntyi vaille 6 illalla. Sairaalaan lähdin kahden aikaan ja pelkäsin, että ne nauraa mut sieltä vielä kotiin. Vaan pääsin suoraan saliin. (Tai piti joku 20 min odottaa tarkkailuhuoneessa, kun hätäsektiolla syntyi pienet kaksoset ja sinne tarvittiin kaikki liikenevät kädet...)

Mulla alkoi aamulla supistukset ja limatulppa irtos, ensin 10 min välein supistuksia ja sairaalaan mentiin ku supistusten väli oli 3minuuttia ja kesti minuutin. olin 4cm auki ja tutkimuksis meni lapsivedet. olin päivää ennen laskettua aikaa sielä ja huomasivat että poika on yllätys perätilassa. sairaalaan mentiin klo:17 ja poika syntyi sektiolla 20.30. En saanu yrittää synnyttää itte ku oon niin pieni ja poika arvioitiin 4kg painavaksi.

mulla kans kesti esikoisen kanssa sitä synnytyksen alkuvaihetta tosi pitkään, siis oli säännölliset supistukset 5min välein, mutta olivat melko lyhyitä, n 45sek kestoltaan, eivätkä supsitukset muuttuneet koko ajan kivuliaammiksi vaan pysyivät koko ajan ennallaan. tätä jatkui n 18 tuntia, jonka jälkeen olin 2 sormelle auki. sitten meni lapsvesi, jonka jälkeen supsitukset lähti muuttumana kviuliaammmiksi ja tiheemmiksi, olin niin väsynyt että epiduraali laitettiin jo 4cm kohalla ja supistukset meinas taas lopahtaa siihen, synnytys pidettiin sitten oksitosiinitipalla käynnissä ja ponnistusvaihe alko kun säänn supistuksia oli takana 23h. ponnistusvaihetta kesti 10min. itsekään en oikein tiedä mistä se synntyksen kesto tapauksessani lasketaan, vesien menosta vai tuosta sään supistusten alusta?

tokalla kerralla säännolliset supistukset muuttu melko pian aika voimakkaiksi, menin sairaalaa 6 tunnin supistelun jälkeen ja silloin auki 5cm. vauva syntyi noin kolmen tunnin kuluttua siitä. ponnistuvaihetta 11min.

Ensin yhden yön supisteli tosi pahasti, loppui aamulla.
Seuraavan yönä alkoi taas supistelut, loppuivat aamulla.
Joskus 11 aikoihin alkoivat uudelleen, olivat suht. kipeitä ja säännöllisiä. Odottelin neljään saakka, sitten menin sairaalaan. Silloin oli 4 senttiä auki. Lapsi syntyi illalla vähän ennen kymmentä.

ole toinen nopeampi kuin ensimmäinen... eka 3h 36 min, toinen 17h. Ja molemmissa 24h kipeitä, ennakoivia supistuksia ennen synnytyksen varsinaista käynnistymistä. Toisessa synnytyksessä alkoi supistukset klo 2, sairaalassa klo 5 (kun ajattelin että kiire tulee kun eka oli niin nopea), klo 8 olin vielä 1cm auki... sit jumitin 5cm auki varmaan kuutisen tuntia, kun sinne asti pääsin.
Ponnistus oli toisessa nopeampi (45min/10min)

Vedet meni 22.30
Eka supistus 23.00
Ponnistus alkoi 02.00
Vauva huonossa asennossa, joka huomattiin 04.45
Vauva syntyi 05.10

Eli kokonaisaika 6h 45min
Oli ensimmäinen vauva

ensimmäinen kesti n.29 tuntia ensimmäisestä supistuksesta siihen ku oli lapsi syntyny (siis ensimmäisestä oikeesta säännöllisestä supistuksesta) mut silti kirjattiin ylös synnytyksen kestoks 21 tuntia.. en sit tie miks. (ku supistukset alko kuitenki heti 10min välein säännöllisinä) supparit alko alkuyöstä, en nukkunu sit yhtään.. tai torkuin sen 9-10 min aina supistusten välissä. aamulla 7 aikaan irtos limatulppa, 12 aikaan sairaalassa. supistukset taukos 3 aikoihin, ja alko taas 7 illalla. sit kalvot puhkastiin joskus varmaan 12 aikoihin. epiduraali melkein heti sen jälkeen, ja toinen epiduraali vähän ennen ponnistusvaihetta (toinen ei kyl enää auttanu yhtää) ja ponnistusvaihe kesti päälle tunnin.
Tää toinen sais tulla vähän enemmän vauhdilla ja vähemmillä tuskilla kitooooos :D

Yhteistyössä