Synnytyksen tiedot sairaalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Sain sen neuvolakortin liitteen mukaan kun lähdin kotiin. Nyt mietin että voiko ihan "huvikseen" (siis ilman mitään järkevää syytä) saada sairaalasta ne paperit mihin on kirjotettu koko synnytyksen tiedot, siis tyyliin mihin kellonaikaan on tehty/tapahtunut mitäkin? Mulla oli pitkä ja vaikee synnytys ja olin niin väsyny ja sekasin etten kaikkea koko hommasta muista vaikka vähän juttelinkin kätilön kanssa, ja ois ihan mukava lukee se koko juttu... Ja jos haluun ne, niin mihin mun pitää soittaa? Sinne osastolle vai?

just asiasta kyselin ja ainaki täällä ne saa kun täyttää jonku kaavakkeen ja säilyyhän ne tiedot siellä, mulla synnytyksistä 5vee ja 3 vee ja noilta ajoilta ainaki saa.

On oikeus saada, senkun pyytää. Tai jos muistan oikein niin ne tarttee vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön.

Sun tietojasihan ne ovat. Mutta ei niissä jokaista yksityiskohtaa lue, lääkärit tuppaa olemaan aika lyhyitä ja ytimekkäitä niissä teksteissään. Ja niis on mukana näitä lääkärien omia koodeja joilla selittäävät jo paljon. Vaikka ei niistä muut ymmärrä niin...

Mäkin haluaisin saada noi tiedot, koaka koko synnytystapahtuma on vähän hämärän peitossa. Mulla ei synnytyksen jälkeen kätilö edes tulut juttelemaan, vaikka aika hankala synnytys oli kyseessä. Onko ihan yleistä, että kätilön kuuluisi myöhemmin tulla juttelemaan? Miksiköhän mulla ei tullut?

Mä sain semmosen käsintäytetyn lomakkeen jäljennöksen missä oli kaikki kellonajat ja rastitettu eri vaihtoehdoista mun synnytykseen sopivat. Kotiin tuli sitte vielä yhteenveto synnytyksestä.

Synnytyskertomuksen kopio lähetetään täällä ainakin neuvolaan, joten siellä sen voi pyytää saada nähtäväksi esim. jälkitarkastuksessa. Jos synnytyksestä on jo pidempi aika, hoitokertomuksen voi pyytää potilasasiamiehen kautta, kuten ihan minkä tahansa muunkin potilasasiakirjan.

minä sain pyytämällä kun viimeksi olin synnyttämässä. Sain siis sen ja aikaisempien synnytysten paperit, ihan siellä osastolla kätilö toi. Eikä tarvinnut mitään lappuja täytellä. Itse olin ihan pettynyt, kuinka vähän niissä luki.

[QUOTE="iitu";22912889]Mäkin haluaisin saada noi tiedot, koaka koko synnytystapahtuma on vähän hämärän peitossa. Mulla ei synnytyksen jälkeen kätilö edes tulut juttelemaan, vaikka aika hankala synnytys oli kyseessä. Onko ihan yleistä, että kätilön kuuluisi myöhemmin tulla juttelemaan? Miksiköhän mulla ei tullut?[/QUOTE]

Varmaan ihan työvuoroteknisistä syistä.
Oma kätilöni yövuoron päätteeksi jäi useamman päivän vapaille, en odottanut hänen tulevan vapaapäivänään mun kanssa keskustelemaan, vaikka kiva toki olisi ollutkin.

[QUOTE="iitu";22912889]Mäkin haluaisin saada noi tiedot, koaka koko synnytystapahtuma on vähän hämärän peitossa. Mulla ei synnytyksen jälkeen kätilö edes tulut juttelemaan, vaikka aika hankala synnytys oli kyseessä. Onko ihan yleistä, että kätilön kuuluisi myöhemmin tulla juttelemaan? Miksiköhän mulla ei tullut?[/QUOTE]

Ei tullut mullekkaan juttelemaan. Vaikka kyllä ensin sanottiin että käydään yhdessä synnytys läpi. Kysyi vain kun olin kotiutumassa että "Eikai jäänyt traumoja? Uskallatko synnyttää vielä joskus?" Vastasin että en uskalla. Ja lähdin kotiin :D

Yhteistyössä