Synnytyksenjälkeisen masennuksen vaikutus lapseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sini

Vieras
Olen menossa lapseni 3,5 v. kanssa psykologille, sillä hän on todella arka. Täysin vieraitten ihmisten seurassa hän suorastaan ahdistuu. Muuten hän on hyvin kehittynyt, eikä muuta "poikkeavaa" ole ilmennyt.
Epäilen syyksi synnytyksenjälkeistä masennustani ja siihen putkeen tuli ero mieheni kanssa, pari ekaa vuotta oli hyvin stressaavia ja varmasti vaikutti myös lapseen.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Mitä oireita lapsilla on ollut ja miten on hoidettu? Onko tullut hyviä tuloksia?

Mulla on samanikäinen lapsi ja mäkin sairastin masennuksen. Ensin synnytyksen jälkeistä, sitten keskivaikeaa. Ja meidän lapsi taas tuntuu olevan ylirohkea eli ei vierasta oikeastaan ketään. Menee kelle vaan juttelemaan ja on juuri sitä tyyppiä, joka yksin ulkona ollessa lähtisi kenen tahansa matkaan :( . Onneksi ei tarvitse päästää sitä vielä pitkään aikaan yksin pihalle... Lapset reagoivat eri tavoin ja tässä meillä on näköjään kaksi ihan ääripäätä :hug: .

Mä en ollut masentunut, vaan ylikierroksilla ensimmäisen vauvavuoden. Lapsi 2v. on temperamenttinen, sosiaalinen, reipas.... Sairastui astmaan 1,5 vuotiaana. Olisiko se hänen tapansa reagoida stressiin....?

Antakaa lapsenne olla sellaisia kun ovat ja rakastakaa/hoitakaa minkä pystytte ja jaksatte... Psykologi ei varmaan kuitenkaan ole pahaksi, jos sitä on suositeltu tai muuten tarpeen. Voimia teille!

Yhteistyössä