Synnytyksestä 3viikkoa ja pinna kireellä koko ajan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippu"

Vieras
Mistä johtuu että synnytyksen jälkeen mulla on koko ajan ollu pinna tosi kireellä? Väsynyt toki olen, mutta ei kait nyt pelkästään siitä voi johtua. :/
Tulee tiuskittua isommille lapsille, kun hermo menee ihan pienestäkin asiasta. Vauva on ihan perustyytyväinen "tapaus". Onko tää normaalia vai oonko jotenkin hulluksi tulossa??

Ne on varmaankin ne hormonit. Minulla oli samaa, olin suorastaan hirveä synnytyksen jälkeen jonkin aikaa. Sitten se jossakin vaiheessa tasoittui (onneksi). Eli luulisin, että se on ihan normaalia!

Muistathan syödä ja juoda riittävästi. Jaksatko ulkoilla ja muuten pitää itsestästi huolta? Hormoneista se luultavimmin johtuu, se hormonimäärän pudotus on ihan järkyttävä. Et todennäköisesti ole tulossa hulluksi :)

Toivottavasti ei johdu samasta syystä kuin mulla... Vauva alle kaksi viikkoa vanha ja miehen sukulaiset kahden viikon visiitillä kolmevuotiaan kurittoman lapsen kanssa. Ainoa rauha on keskellä yötä. Ei paljon jaksa naurattaa. Mies ei kehtaa sanoa mitään. Joo, tiedetään, on lapanen.

Se on sellaista pesimistä,kun on uusi vauva niin ikäänkuin "tönii" niitä isompia pois pesästä ja helpommin ärsyttää sellainen turha säätäminen. Helpottaa kun vauva kasvaa ja kun sen tiedostaa niin sitä kestää tavallaan paremmin. Kyse ei tietenkään ole siitä että isommat olisivat vähemmän tärkeitä. Mulla on ollut jokaisen kohdalla vähän sama juttu.

Minulla ilmeni esikoisen aikaan baby blues nimenomaan baby ragena. Helpotti ristiäisten aikaan. Käy vaikka pihalla karjumassa, tai sano ensin miehellesi, että älä ota tätä nyt itseesi, pakko purkaa johonkin, ja räkytä kaikki ulos mikä kiukuttaa. Se puhdistaa mieltä hetkeksi.

Aika auttaa ja hormonit tasoittuu.

Vieras nro 9: sano sinä juuri synnyttäneen äidin etuoikeudella että haluamme nyt olla oman perheen kesken ja tutustua tulokkaaseen, joten voisitteko lähteä. Huoneistohotellit eivät ole tolkuttoman kalliita. Nyt jos koskaan on aika olla terveellätavalla itsekäs.

Vieras #12: yrittänyt olen. Ei mene jakeluun. Koiramme eivät ole tottuneita taaperoikäisiin (varsinkaan sellaisiin, joilla ei ole mitään rajoja), saan kytätä silmä kovana, ettei mitään tapahdu kun 3-vuotias jahtaa koiriamme. Olen sanonut monta kertaa, että jos keksit ja karkit yms. syötäisiin pöydässä, eikä juosta ne kädessä pitkin pihoja, ettei vaan satu mitään vahinkoa. Sillä jos jotain sattuu, koirienhan syy tietysti on... Äsken yritin imettää makkarissa omassa rauhassa, niin sinne puskee kaksi aikuista + lapsi höpisemään ja häröilemään.
Kohta sanon siihen malliin, että menee välit ikuisiksi ajoiksi. Mutta jopa kananmunista saadaan aikaan valitusta, minun lapsenhoidosta, yms. Alkaa tässä pinna oikeasti kiristyä. Onneksi rakkaat kaverit on puhelimen päässä kun päästelen höyryjä ja valitan heille :D

Yhteistyössä