Synnytyksestä kysyy hän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Kun mies oli mukana ja siitähän onkin jo aikaa yli vuosi..no ei me olla siitä oikein mitenkään keskusteltu..ja nyt kun ystäväni odottaa ja on ihan ressinä synnytyksesä ja tuli sitten puhetta mun synnytyksestä. Että miten meni ja miten mies reagoi ja "näkikö kaiken" :whistle:

Kysyin sitten mieheltä että näitkö ja se sano et joo. Ja sano vielä et ei oikein voinu välttyä näkemästä ;)

No tää kaveri ihan järkytty ja alko miettiin et kuinkas oma mies kestää tämän kokemuksen kun siinä kerran näkee :xmas:

Ja tämän tarinan tarkoitus oli...öö :whistle: siis ootteko kovasti keskustelleet synnytyksestä miehen kanssa jälkikäteen ja oliko herkkäsielu kovin järkyttynyt kun "se" levisi :whistle: :D

Mies ei järkyttynyt mistään, vaikkei synnytys mikään maailman kaunein tapahtuma ole (siis esteettisesti). Ei vaikuttanut ainakaan meidän (seksi)elämään mitenkään että mies oli mukana.

No siskon mies oli sanonu kätilölle kun sanoi et pää näkyy et haluuko isä tulla kattomaan. Isä sano siihen et kerkii kattomaan sit myöhemminkin:) Eli ei tarvi sinne eteen mennä katsomaan jos ei tahdo.

Mun mies kurkki esikoisen syntyessä alapäähän, vaikka kielsin :snotty: . Sanoi, että pakkohan se oli nähdä.
Ei tuo siitä traumoja saanut, ja tuli mukaan vielä toisenkin kerran :).
Seksielämäkin on ihan ennallaan.

No mun mies oli järkyttynyt, ainakin yhdessä vaiheessa, niiden pahimpien supistusten aikaan luulen että näytti siltä. Ei siis itse syntymästä, vaan siitä kivun määrästä ja mun tuskasta. Mutta kyllä tais unohtua molemmilta, kun poika syntyi, että ei siitä mitään terapiakeskusteluja ole tarvinnut käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mun mies ainakaan ihan kaikkea nähnyt, kun tein selväksi, et pysyy siellä mun pään vieressä.

No mun mies oli ihan siellä pääpuolella mut sano et ihan kurkkimattakin näki kun pää tuli ulos :)

No ei olla keskusteltu, mutta mulla onkin tapaus joka voi pahoin jo pelkästä sairaala sanasta.
Kysyin haluaako tulla mukaan, koska olin sitä mieltä että meijän perheestä mä oon ainoo jonka sinne on pakko mennä ja mielummin otan mukaan vaikka bestiksen jos mies ei halua, ymmärrän hänen kammonsa (on joutunut siellä ihan tarpeeksi olemaan )
Halusi tulla, mutta synnytyksessä pysyi tiukasti mun pään vieressä ja jossain välissä kuulin kun kätilö kysyi että tarvitseeko isä tuolia ;)

Keskustellaan useasti synnytyksestä miehen kanssa (aikaa siitä 1v3kk), fiiliksistä ja miltä näytti ja mitä tapahtui.
Mutta kertomansa mukaan oli sitä tohinaa ja vipinää ja vaarallisia tilanteita sen verta ettei ajatellut alapäätä "siltä " kantilta ollenkaan.

Ollaan useaan otteeseen käyty synnytysasioita läpi. Heti silloin synnytyksen jälkeen ja sit vielä tosiaan muutamia kertoja tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana. Aivan kaikkea mies ei tunnu edes muistavan synnytyksen tapahtumista, mutta muisti palaa pätkien kun valaisen asioita. Miehelle tuo synnytys oli ehkä järkympi kokemus, mitä minulle, koska oli hänen ensimmäisensä ja itse olen synnyttänyt jo ennen tuota ja nähnyt ihmisten synnyttävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei mun mies ainakaan ihan kaikkea nähnyt, kun tein selväksi, et pysyy siellä mun pään vieressä.

No mun mies oli ihan siellä pääpuolella mut sano et ihan kurkkimattakin näki kun pää tuli ulos :)

Niin, mutta se ei mun mielestä ole "ihan kaikki" ;)

On niistä (molemmistakin) puhuttu jälkeenpäin yhdessäkin vähän...

Esikon kanssa ei mies paljon ehtinyt miettiä, kestääkö katsoa, kun kätilö tarvitsi senkin käsiparin avukseen. Heikkohermoisempi olis kai ottanut lukua, mutta ei se tuota ole vaikuttanut hetkauttaneen.

Päinvastoin ehkä, ylpeä ja onnellinen, että sai ihan konkreettisestikin osallistua, eikä vaan katsellut sieltä mun pään vierestä.

Jos mua kovasti olisi pelottanut, että seksielämä loppuu siihen tms, niin olisi saanut isäntä jäädä odotushuoneeseen. :D

Niin, mutta se ei mun mielestä ole "ihan kaikki" ;)

No ei tietystikkää..mä muistelen et ponnistuksen aikana mies sanoi että tummatukkanen tulossa ja vasta siis hiustupsu näky :D

mun erään kaverin miehelle sanottiin että pää näkyy haluatko tulla katsomaan niin mies rukka kuvitteli että on epäkohteliasta kieltäytyä joten meni... heillä ei sitten ollut seksiä sen jälkeen yli puoleen vuoteen vauvan syntymän jälkeen

Sama täällä.
Mun mies sano et olisi siinä muutaki mielessä ku "leviävä värkki". Ei jääny traumoja hänelle kuulemma

Meillä mies pysyi mun pään vieressä koko ajan. Siksi että itse halusi niin ja siksi että mä tarvitsin häntä siinä vierelläni. Eli ei nähnyt värkin leviämistä lainkaan.

Järkyttynyt hän ei ollut muusta kuin siitä miten turhaksi olonsa tunsi synnärillä. Kun ei mukamas voinut mua auttaa (vaikka mun mielestä miehen apu oli korvaamaton). Ja tietty siitä että meillä poika vietiin miltei välittömästi teho-osastolle ja mies saattoi vauvan sinne.

Mun mies näki kaiken, sen kun vauvan pää oli tulossa ja sen kun vauva tuli ulos. Näki jälkeiset ja kaikki liki kymmentä tikkausta myöten eikä ollut järkyttynyt. Luonnollista hälle, minun pimpsasta tuli meidän yhteisen punnerruksen voimalla kaikkein tärkein ihminen meille tässä maailmassa. :heart:

Ja muoks. Näki ehkä siksi kaiken kun kuskasi mulle vettä ja mehua ja sit ku vauva oli syntynyt niin kylvetti tämän ja piti pari ensimmäistä tuntia neitiä sylissä kiikkutuolissa josta väkiselläkin näki kun minua paikkailtiin :D

ma kysyn aina miehelta etta haluaako katsoa/ koskettaa vauvan paata. usein haluavat katsoa ja siina vaiheessa monelle alkaa homma konkretisoitumaan ja usein alkaa silmat kostumaan etta meidan vauvahan se siella. mies siis saa hieman varaslahdon. naisiltyakin yleensa kysyn tahtovatko koskettaa vauvan paata, mutta 99% vastaus on kieltava =)

Mun mies oli pääpuolella, mutta toki jotain näkikin. Eikä ole järkyttynyt, korkeintaan mun kielenkäytöstä. Luonnollistahan tuo, joskin aika raadollista.

Mutta ehdottomasti hauskinta on ollut kun parhaan kaverin mies heidän esikoisensa syntymän jälkeen tuuskahti kaffepöydässä, että "eipä pi***ua tee hetkeen mieli kun se pää tuli ulos sieltä". B) :D Se oli jotenkin niin sydämestä se kommentti...Tosin heille on siunaantunut sen jälkeenkin lapsia, joten ei vissiin kuitenkaan haluihin vaikuttanut. ;)

Yhteistyössä