Synnytyksestä pohdintaa..

Mitäs muut on mieltä, oliko maailman huonoin idea lasta herätellä yöllä, pitäisikö mennä yksin?

Noilla syillä en lasta lähtis herättämään.

Jos vanhemapni olisivat noin m*lkkuja,niin siitäkin huolimatta pyytäisin heidät meille yöllä.Eivät he silti niin tyhmiä oo,et kieltäytyisivät.
Omistasi en tiedä,kieltäytyiskö en todella kunniasta?
Onhan siel tilaa olla,ku te ette miehen kaa siel sit oo.

Ja jso ne 75v ovat ihan järissään olevia ihmisiä ni mikä ettei he kelpasi lapselle vahdiks.Ei sitä koskaan opi tuntemana jos ei anneta mahdollisuutta.

Eiko ole yhtaan lapsellista, tai lapsetonta ystavaa joka voisi tarpeen vaatiessa ottaa lapsen hoitoon vaikka yollakin? Nain meilla ainakin, mulla kohta synnytys edessa ja ennestaan kaksi pienta lasta, kaveri, jolla on myos kaksi pienta lasta, on lupautunut vahdiksi olipa vuorokauden aika mika tahansa. Vastavuoroisesti hanen lapset ovat meille tervetulleita tarpeen vaatiessa.

No jaa, kyllä mä 8-vuotiaan voisin jo yöllä sen verran herättääkin, että kannettais autoon. Soittaisin etukäteen tietty hoitopaikkaan ja uskoisin, että heillä ois siellä sit sänky heti valmiina. Lapsen kanssa vois etukäteen puhua asiasta. Kyllä mä uskoisin, että tuon ikäinen jo siitä yhdestä herätyksestä selviäis. =)

Mut omaa, vauvan syntyessä 2-vuotiasta en herätä, vaan ennemmin jätän nukkumaan ja lähden yksin.

Ei oo ketään jonka saisin yöllä meille tulemaan. :( Kysyn toki äidiltä, mutta pahoin pelkään että vastaus on..minulla on töitä heti aamusta ja pitää nukkua että jaksaa..siis me ei olla kovin hyvissä väleissä, ei todellakaan! Täytyy miehen kanssa jutella tuosta hänen vanhemmistaan, pyytääkö heitä, vai jääkö sitten meille. Miehen vanhemmat kyllä tulisivat mielellään, tiedän sen :) Tiedän myös sen että miehelle ei kelpaa se vaihtoehto. Ei tykkää vaivata niitä, ei pienemmilläkään asioilla, saati isommilla. Onks kellään tietoa saako MLL Yöllä hoitajan hälytettyä? Olisiko se sitten parempi, tosin lapselle järkytys jos aamulla outo ihminen kun herää..

Meillä on sama ongelma edessä jos vauvan synnytys käynnistyy yöllä.. Itse olen kyllä ajatellut, että menen yksin edeltä. Mies saa jäädä tytön kanssa kotiin odottamaan tytölle hoitajaa.. Jos hoitajaa ei tytölle saada, mies jää kotiin. En viitsi 4 v. tytön unia häiritsemään, pelästyisi vaan jos äiti on tuskissaan ja on kiire sairaalaan.. Vauvani on perätilassa, joten minulla ei ole aikaa jäädä odottelemaan, mikäli en syntyvää vauvaa tahdo vaarantaa.. Valinta on siis helppo. Mies ei välttämättä ehdi sairaalaan ennen kuin vauva syntyy, mutta näkevät sitten myöhemmin. Mies itse on sitä mieltä, että tulee mukaani sairaalaan..Sectiopäivä on jo sovittu puolentoista viikon päähän, mutta voihan synnytys käynnistyä ennen sitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22232167:
No jaa, kyllä mä 8-vuotiaan voisin jo yöllä sen verran herättääkin, että kannettais autoon. Soittaisin etukäteen tietty hoitopaikkaan ja uskoisin, että heillä ois siellä sit sänky heti valmiina. Lapsen kanssa vois etukäteen puhua asiasta. Kyllä mä uskoisin, että tuon ikäinen jo siitä yhdestä herätyksestä selviäis. =)

Mut omaa, vauvan syntyessä 2-vuotiasta en herätä, vaan ennemmin jätän nukkumaan ja lähden yksin.

Mutta entäs jos on kouluaamu tulossa? Saako 8v enään unta jos tietää että äiti on lähtenyt sairaalaan. Mä en olisi saanut 10-vuotiaana kun pikku sisko syntyi.

Ei oo ketään jonka saisin yöllä meille tulemaan. :( Kysyn toki äidiltä, mutta pahoin pelkään että vastaus on..minulla on töitä heti aamusta ja pitää nukkua että jaksaa..siis me ei olla kovin hyvissä väleissä, ei todellakaan! Täytyy miehen kanssa jutella tuosta hänen vanhemmistaan, pyytääkö heitä, vai jääkö sitten meille. Miehen vanhemmat kyllä tulisivat mielellään, tiedän sen :) Tiedän myös sen että miehelle ei kelpaa se vaihtoehto. Ei tykkää vaivata niitä, ei pienemmilläkään asioilla, saati isommilla. Onks kellään tietoa saako MLL Yöllä hoitajan hälytettyä? Olisiko se sitten parempi, tosin lapselle järkytys jos aamulla outo ihminen kun herää..

Mun mielestäni tuo MLL ois jo loukkaus miehen vanhempia kohtaan,jos he kert haluaisivat tulla ja olisivat mielellään tulossa.
Kukanenkin tekee miten tahtoo,tietenkin.

Lapsenvahti ongelmaa teillä ei ole,vaan te teette siitä ongelman.

Mutta entäs jos on kouluaamu tulossa? Saako 8v enään unta jos tietää että äiti on lähtenyt sairaalaan. Mä en olisi saanut 10-vuotiaana kun pikku sisko syntyi.

No jaa, mä harkitsisin kyllä, että isosisko sais pitää sen seuraavan päivän joka tapauksessa vapaata koulusta. :D Mikäli ei jotain koetta ois. Jos ois koe, sit en kyllä herättäiskään. Mutta jos ihan normaali koulupäivä, niin en pistäs ees kouluun menemään.

[QUOTE="vieras";22232240]Mun mielestäni tuo MLL ois jo loukkaus miehen vanhempia kohtaan,jos he kert haluaisivat tulla ja olisivat mielellään tulossa.
Kukanenkin tekee miten tahtoo,tietenkin.

Lapsenvahti ongelmaa teillä ei ole,vaan te teette siitä ongelman.[/QUOTE]

Pohdin tässä vaihtoehtoja, mitä keksisin. Parempi suunnitella ajoissa kuin sitten kun on aika. Mies itse aina vetoaa että kun ne on niin vanhoja, ei ne vauvaakaan jaksa hoitaa. Ja tosi mielellään ovat tuon lapsen kanssa kun kyläillään..Pitäisikö sitten pyytää ihan molemmat vai toinen? Miehen äidillä ei ole ajokorttia, isällä on. Asuvat tuossa 5km päässä meiltä ja auto on.

Pohdin tässä vaihtoehtoja, mitä keksisin. Parempi suunnitella ajoissa kuin sitten kun on aika. Mies itse aina vetoaa että kun ne on niin vanhoja, ei ne vauvaakaan jaksa hoitaa. Ja tosi mielellään ovat tuon lapsen kanssa kun kyläillään..Pitäisikö sitten pyytää ihan molemmat vai toinen? Miehen äidillä ei ole ajokorttia, isällä on. Asuvat tuossa 5km päässä meiltä ja auto on.

Molemmat,jos vaik esikoinen on se ikäinen et häntä voi jouta kantamaan tai jotain.
Jos sua se vanhempien jaksaminen huoletti,niin nuin jaksavat paremmin,kahdestaan.
Ja jos lähtö tulee yöllä niin pääsevät sit molemmat teillä nukkumaan,eikä miehen enää tarvii kruisaa kotiin takas.

Kiitos vastauksista, oli rakentavaa pohtia asiaa. Kysyn molemmilta isovanhemmilta..Täytyy vielä miettiä miten asian esitän miehelle jos hänen vanhempia pitää käyttää. Ja toivon että lähtö tulisi päivällä :)

Yhteistyössä