synnytys ennen LA,kuinka käynnistynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äity
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äity

Vieras
Kertokaas minulle te joilla on vauva syntynyt ennen laskettua aikaa että miten se on alkanut tai miltä se on tuntunut?

Entäs verrattuna jos toinen onkin syntynyt vaikka lasketun jälkeen?

Itselläni viikkoja 34+1 ja viides tulossa.
Esikoinen syntyi viikolla 38 muuta lasketun jälkeen.

Tässä raskaudessa ei ole juuri tullut supistuksia,vauva liikkuu kovasti koko ajan.

Tänä iltana yhtä´äkkiä tuli jännä tunne ala"päähän",tähän asti ollut perätilassa tai poikittain.
Liikkuu kyllä kovasti,selkään vihloo,alapäässä jännä paine? ja vihloo..

En todellakaan usko että tämäkään syntyisi ennen laskettua mutta nyt kiinnostaa että kenellä etuajassa synnyttäneellä on ollut minkälaisia tuntemuksia?

Kun minulla on synnytys käynnistynyt on supistukset olleet todella kipeitä,ei ole tarvinnut kertaakaan ottaa "harjoituskäyntiä" sairaalaan..

Kaikki kolme alkaneet supistuksilla. 39+0, 39+1 ja tuplat 36+6 . Aina oon tiennyt että nyt tää on sitä, vaikka joka raskaudessa on supistellut ties kuinka aikaisin. Kertaakaan en oo menny "turhaan" sairaalaan.

Niin ja lisään, että jumalaton migreeni ollut jokaisesta edellisenä päivänä, siitä osasinkin jo odotella lähtöä..

Rutiini tarkastuksesta olisivat jättäneet synnärille: ootin pääsyä ultraan ja ottivat käyrät ja katsoivat kohdunsuun ennen sitä, että lääkäri säästyy vaivalta. En sitten ikinä päässyt ultraan asti, totesivat että synnytys oli käynnissä, ja oisivat jättäneet mut sinne saman tien: mä tosin otin ja lähdin kotio odottelemaan. Ei tuntemuksia.

musta ei varmaan oo apuu ku mulla on syntynyt esikko päivää ennen l.a.....alko kovalla kakantunteella,istuinkin kakalla 4tuntii :x
sit vasta alko kunnon supparit,vähitellen voimistuvina.....se olikin siinä.... :whistle:

Poika syntyi 37+0 ja ihan vaan ilman ennakkovaroitusta lorahti illalla lapsivettä, kun laitoin vanhempaa nukkuman.
Itseasiassa mulla on kaikki synnytykset alkanu samallatavalla, mutta toi poika siten syntyikin, tytöt käynnistettiin parin vuorokauden päästä lapsiveden menosta.

5 päivää supisteli kipeästi 3-45min välein. viidentenä päivänä tuli vain muutama supistus kunnes sitten klo 18 tuli limatulppa, klo 19 lapsivesi ja klo. 22.10 oli poika maailmassa. Viikkoja 37+2 :heart:

esikoinen syntyi rv 35+4..lapsivedet rupesi vaan yöllä valumaan,ensin kuului plop..edellisen päivän ravasin huussissa suolta tyhjentämässä. synnytys kesti 6tuntia.
vauva painoi 2215g ja oli 45cm pitkä ja 2vko sairaalas ku ei lämpöä pitänyt ja ei jaksanut itse syödä oli nenämahaletkulla muutaman päivän.

toinen lapsi meni yli,syntyi rv 40+5..vuodelevossa rv29 lähtien ja yks kaks alkoi sitten kunnon supistukset tuntumaan enimmäkseen alapäässä ja alavatsalla. vauva syntyi 5tunnissa ja oli 3555g ja 50cm.

nyt odotan kolmatta ja pelottaa suoraan sanottuna jos on nopee synnytys kun meinasi kätilö ja lääkäri etttä kolmas voikin syntyy jo nopeemmin ku nämä.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti:
esikoinen syntyi rv 35+4..lapsivedet rupesi vaan yöllä valumaan,ensin kuului plop..edellisen päivän ravasin huussissa suolta tyhjentämässä. synnytys kesti 6tuntia.
vauva painoi 2215g ja oli 45cm pitkä ja 2vko sairaalas ku ei lämpöä pitänyt ja ei jaksanut itse syödä oli nenämahaletkulla muutaman päivän.

toinen lapsi meni yli,syntyi rv 40+5..vuodelevossa rv29 lähtien ja yks kaks alkoi sitten kunnon supistukset tuntumaan enimmäkseen alapäässä ja alavatsalla. vauva syntyi 5tunnissa ja oli 3555g ja 50cm.

nyt odotan kolmatta ja pelottaa suoraan sanottuna jos on nopee synnytys kun meinasi kätilö ja lääkäri etttä kolmas voikin syntyy jo nopeemmin ku nämä.

sulla on nou hätä vielä....mulla esikko synty 1tunnissa ja kuopus puolessa tunnissa...noi ajat sisältää avautumisvaiheen 3cm eteenpäi ;)
elä turhaan pelkää,tsemppiä sulle =)

rv38+6 ei ollut mitään ennakoivia supistuksia tms, heräsin aamuyöllä menkkakipuihin ja siitä se sitten lähti.. tuli punertavaa limaa wc käynneillä. Tyttö syntyi seuraavana yönä.

Eka syntyi rv 39+4, toka rv 39+6 ja kolmas rv 39+2. Kaikki alkaneet supistuksilla ja limatulppa irronnut ennen sitä.
Neljäs syntyi rv 41+0 ja viides 40+0. Sama juttu, limatulppa irtosi ja supistukset alkoivat.
Kahdessa vipassa on eroa ollut oikeastaan vaan nopeus, alle 2h ja 1h. Viidennen supistukset oli lähes tulkoon kivuttomat ja sairaalaan tajuttiin lähteä niin, että justiin ehdittiin, lapset olivat autossa synnärin pihalla...

esikoisen synnytys käynnistyi lapsivesien menolla. supistuksia ei kuitenkaan sairaalassa kuulunut joten käynnistivät oksitosiinilla. esikoinen syntyi siis rv 38+1. kakkonen piti sitten häätää yksiöstään rv 41+5, eli käynnistettiin cycotecilla.

kuopus syntyi rv 38 ja pääsi yllättämään mut ihan täysin. ei mitään ennakoivaa ollut ja menin normaalisti nukkumaan. parin tunnin päästä heräsin outoon fiilikseen, että mun pöksyt alkaa kastumaan ja kipitin vessaan ja sinnehän ne lapsivedet meni. siitä alkoi supistukset ja lähdettiin sairaalaan. esikko lähti kyllä myös käyntiin lapsiveden menolla mutta viikko ennen synnytystä oli jatkuvaa supistelua.

Yhteistyössä