Synnytys lähenee, mitä mukaan sairaalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinentulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinentulossa

Vieras
Te jotka olette jo synnyttäneet ja sen sairaalakassin pakanneet, niin kertokaahan mitä kaikkia tulisi ottaa mukaan sairaalaan?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Vaatteet kotiinlähtöpäivää varten sekä itselle, että vauvalle. Joko älypuhelin tai vastaava, millä pääsee surffaamaan. Ja laturi sille laitteelle. Itse olisin kyllä muuten tylsistynyt kuoliaaksi, vauveli kun vaan nukkui kokoajan. :)

[QUOTE="Maija";28971371]Neuvolakortti, hammasharja, tahna, dödö, hiusharja. Lukemista ja karkkia.[/QUOTE]

Aivan, puhelin ja tabletti latureineen, kuinka mä ne nyt unohdin :) Ja vähän rahaa jos haluaa käydä ostamassa kahviosta jotain.

Musaa, kirjoja, eväitä synnytykseen, läppäri/tabletti, hygieniatuotteet (+ shampoo, hoitoaine, meikit), rintakumi, kotiinpaluuvaatteet itselle ja vauvalle. :D

itsellä oli:

kotiutumisvaatteet itelle ja vauvalle (mieskin voi tuoda kaukalon kera lähtöpäivänä)
pähkinöitä, kuivahedelmiä, suklaata, limppaa ym naposteltavaa
lukemista
puhelin ja laturi (toimi myös kamerana ja tällä myös surffailin netissä)
imetysliivit ja imetyssuojia
harja, hammasharja, pesuaineet
sisätossut

tietty neuvolakortti ja käteistä tmv jos haluaa käydä kahviossa myöskin :)

Mä olin sairaalassa silloin onnellinen siitä, että olin ottanut imetysliivit ja omat shampoot yms. Oli paljon mukavempi olo suihkun jälkeen kun tuoksui ihan itseltään. :)

en lajittele mitä mula oli mukana mutta mitä tarvitsi;
imetysliivit,liivinsuojia(kertakäyttösiä) lukemista,kännykkä+laturi.hammasharja+tahna,dödö.itelle ja vauvalle vaatteet

Imetysliivit, liivinsuojat ja lanoliinivoidetta. Sisäkengät. Ehdottomasti parhaat pakkaamani tavarat!
Toki nämä muutkin useasti jo luetellut neuvolakortti, puhelin, laturi, kamera, jotain luettavaa jne. Turhakkeeksi jäi meikit ja omat olovaatteet, näitä tarvittiin vasta lähtöpäivänä.

Mulla tais viimeks olla tärkeimmät..
-kännykkä+LATURI
-imetysliivit/toppi x2 joissa tisseille hyvin kasvunvaraa..
-omat tukevat pikkarit ja yösiteet
-villasukat (ajo tossujen asemaa)
-hammasharja+tahna
Kotiinlähtövaatteet molemmille pakkasin turvakaukaloon odottamaan.

tärkeimmät mitkä jäi mieleen: puhelin ja laturi(en käynyt kertaakaan netissä, ei käynyt edes mielessä, että läppäreitä tms en minä ymmärrä), omat sisäkengät(kauheen isoja oli ne mitä oli tarjolla), omia sukkia oli 1/pvä, alushousuja oli mukana mutta pari eka päivää pidin ihan suosiolla niitä isoja siteitä ja sairaalan a.housuja, omia vaatteitakin oli mukana mutta en sitten kuitenkaan käyttänyt kun oli niin mukava heittää likaiset sairaalavaatteet pyykkiin ja ottaa puhdasta päälle, omat pesuaineet yms oli, mitään en kyllä lukenut vaikka muuten olen kova lukemaan :) herkkuja saa kanttiinista ja useampi fazerin sininen tuli vierailta ;) ja syötävää ja juotavaa oli ihan riittävästi tarjolla ainakin minun mielestä "talon puolesta".
ja meillä sen verran matkaa sairaalaan ja kun tiedettiin ettei mies varmaan edes käy kotona niin oli minun ja vauvan kotiutumisvaatteetkin mukana ja turvakaukalo tietysti.
itse kirjoittelin ensimmäisiä tietoja vauvakirjaan :)

Neuvolakortti, sisäkengät (sairaalan toive), kamera ja pillimehua synnytykseen! Etenkin viimeistä kaipasin kipeästi esikoisen ponnistusvaiheessa. Kaiken muun voi mies tuoda sitten sairaalaan.

Yhteistyössä