synnytys muualla kuin lähisairaalassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmaankin tilanteestakin. Siis että lähdetkö jonnekin kauemmas kun synnytys käynnistyy vai oletko esim matkoilla/kylässä jossain toisella puolella Suomea ja synnytys sattuu käynnistymään. Turun seudullahan on kaksi vaihtoehtoa: Tyks ja Salo.

No minä olen Huittislainen ja täältä mennään yleensä joko vammalaan tai poriin, mutta minä olen synnyttänyt Loimaalla. Ja niin on kyllä moni muukin täältä. Tosin Loimaalla ei enää synnytetä, mutta vielä pari vuotta sitten.

[QUOTE="vieras";22232442]No minä olen Huittislainen ja täältä mennään yleensä joko vammalaan tai poriin, mutta minä olen synnyttänyt Loimaalla. Ja niin on kyllä moni muukin täältä. Tosin Loimaalla ei enää synnytetä, mutta vielä pari vuotta sitten.[/QUOTE]

Miten sait luvan synnyttää muualla?

Tiedän useitakin tapauksia. Muutama sellainen joka on majaillut toisessa kaupungissa lasketun ajan tienoilla jotta on päässyt eri sairaalaan kuin mihin muuten olisi pitänyt mennä. Toinen vaihtoehto on ollut tilanne, jossa odottaja tekee töitä eri paikkakunnalla kuin missä asuu ja on käynyt neuvolassa molemmilla paikkakunnilla ja on näin ollen saanut valita kumpaan sairaalaan menee synnyttämään..

Oli kiireitä tuossa illalla. Niin ehkä vaan luotan enemmän yliopistosairaaloihin, koska minulla on se insuliinihoitoinen raskausdiabetes ollut kaksikin kertaa. Lisäksi vereni meni viimeksi loppuraskaudessa todella ohueksi, jonka vuoksi juoksin labroissa. Kumpa ei oltaisi muutettu Tampereelta pois, olisi päässyt sinne synnyttämään.

[QUOTE="vieras";22232556]Pääsee kun ilmoitat neuvolassa et mihin sairaalaan haluat. Ja he lähettää laput sinne.[/QUOTE]

Kiitos! Ja kun kerran on tuo raskausdiabetesasiakin.. onko tämä faktatietoa. Jos en muuten saa lupaa, vetoan synnytyspelkoon.

[QUOTE="minä";22232569]Kiitos! Ja kun kerran on tuo raskausdiabetesasiakin.. onko tämä faktatietoa. Jos en muuten saa lupaa, vetoan synnytyspelkoon.[/QUOTE]
Otat asian heti seuraavalla käynnilla neuvolassa puheeksi. Tiedän monta jotka ovat synnyttäneet ihan ennalta harkitusti erissä mihin ''kuuluis''. Ja ei mitään ongelmaa ole sen suhteen ollut.
Juttele ja jos tämä on isompi/yliopistollinen mihin tahdot niin varmasti parempi vaihtoehto.Ja kannattaa vedota noihin mainitsemisiin asioihin.

Ainakin pk-seudulla saa valita synnytyssairaalan itse. Minulta ainakin ensimmäisessä neuvolassa vuosi taaksepäin kysyttiin "minne aiot mennä synnyttämään?". Siihen sitten h-moilasena vastasin, että lähimpään tietenkin.

Yhteistyössä