Kukaan täällä synnyttänyt ulkomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menkää synnyttämään omaan saunaanne.
Yksin.

Kanadassa rekkakuskit tietävät kuinka terveydenhoito tulee hoitaa.

Suomessa palstailijat ovat viisaampia kätilöitä kuin palstailijoita.
Oletkos miettinyt että mitä tapahtuu jos ei kukaan kyseenalaistetaisi/kritisoisi epäkohtia?

Nii-i!

Omiin kokemuksiin perustuen: vinkkejä Suomessa raskaana olevalle/synnyttävälle:

- Kun käyt ultrassa niin ilmoita etukäteen että toivot saavasi kuvia maha-asukista, muuten voi olla että jäät ilman!
- Ota ehdottomasti napakoru pois ennen ultraa, jos et halua kuunnella kiukuttelua ja huutoa!
- Pyydä epiduraali ajoissa ja soita kelloa tauotta ja vaadi saada se jos eivät meinaa sitä muuten antaa, muuten sanovat hetken päästä että ei sitä enää voida antaa.
- Kun sinuun pistetään epiduraali pidä huolta että se ei tapahdu supistuksen aikana, meillä pistäjä pisti piikillä lopulta omaan sormeensa.
- Jos luvattu perhehuone ei onnistukaan ja vaihtoehtona on iso ryhmähuone jossa 7 somalisynnyttäjää sukuineen huutaa, uhkaa lähteä heti kotiin puolison kanssa niin huone järjestyy.
Itselleni on kyllä aina ultrassa annettu kuvat ihan pyytämättäkin.
Napakoru on hyvä poistaa joka tapauksessa raskaana.
Itse suosittelen luomusynnytystä, ei missään nimessä epiduraalia. Epiduraali lisää riskiä muille komplikaatioille, tästä lisää kirjassa "guide to childbirth" joka olisi hyvä jokaisen synnyttämään menevän hyvä lukea. Asioista voi ottaa itsekin selvää ennen synnytystä ja treenata mieltä jotta ei tarvitse mitään keinotekoista kivunlievitystä. Olen kaksi synnyttänyt luomuna ja loistavia kokemuksia, ja kätilöt hyviä, ei mitään valittamista. Ei myöskään sairaalan tiloissa vaikka kakkosessa sain jaetun huoneen mutta sain olla siinäkin suurimman osan yksin kun olin vain yhden vuorokauden. Espoossa synnytin molemmat.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Älä muuta puheenaihetta
Me kritisoijat usein näemme vain senhetkisen epäkohdan. Emme useinkaan näe tai ymmärrä koko kokonaisuutta.
No tässä minun keississä ei voi mennä käsitys kokonaisuudesta pieleen.

Napakoru on hyvä poistaa joka tapauksessa raskaana.
Itse suosittelen luomusynnytystä, ei missään nimessä epiduraalia. Epiduraali lisää riskiä muille komplikaatioille, tästä lisää kirjassa "guide to childbirth" joka olisi hyvä jokaisen synnyttämään menevän hyvä lukea. Asioista voi ottaa itsekin selvää ennen synnytystä ja treenata mieltä jotta ei tarvitse mitään keinotekoista kivunlievitystä. Olen kaksi synnyttänyt luomuna ja loistavia kokemuksia, ja kätilöt hyviä, ei mitään valittamista. Ei myöskään sairaalan tiloissa vaikka kakkosessa sain jaetun huoneen mutta sain olla siinäkin suurimman osan yksin kun olin vain yhden vuorokauden. Espoossa synnytin molemmat.
Jokaisen oma asia pitääkö raskaanaollessa napakorus (pidennetyllä tapilla).
Sektiokin menee ilman puudutusta?🤔

Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.

Onneksi minulla nro kaksi syntyi hyvissä merkeissä.
Muistin rookiekätilöä suurella kukkakimpulla. Hän jopa piti kädestäni kiinni välillä, ja rupatteli rennosti!🥹❤️
Koin olevani tärkeä, turvassa ja hyvässä hoidossa.
Kylmät ihmiset tuollaisessa duunissa ovat vähintäänkin kyseenalaisia!

Missä vaiheessa raskautta et saanut enää kikkulia ja kummalla meni ensin halut?
Missä vaiheessa lakkaat tekemästä paikkansa pitämättömiä päätelmiä/tuon sairaan läähättämisen?

Keksisit itsellesi jotakin järkevää tekemistä?
Koittaisit vaikka ihan normaalia hedelmällistä keskustelua, tai, lähde vaikka ulos lenkille. Täällä on kuule upea ilma nyt!😍

Jokaisen oma asia pitääkö raskaanaollessa napakorus (pidennetyllä tapilla).
Sektiokin menee ilman puudutusta?🤔

Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.

Onneksi minulla nro kaksi syntyi hyvissä merkeissä.
Muistin rookiekätilöä suurella kukkakimpulla. Hän jopa piti kädestäni kiinni välillä, ja rupatteli rennosti!🥹
Koin olevani tärkeä, turvassa ja hyvässä hoidossa.
Kylmät ihmiset tuollaisessa duunissa ovat vähintäänkin kyseenalaisia!
No hätäsektio onkin eri asia, ja tietysti on hyvä että oksitosiiniakin on varalla silloin kun niitä tarvitaan, mutta lähtökohta pitäisi olla että luomuna mennään koska se on marginaalissa jolloin synnytyksen kulkuun oikeasti pitää puuttua. Kaikkea ei voi ennustaa ja oli itselläkin kanyyli varuiksi laitettu vaikka en mitään mömmöjä halunnut. Ammeessa olin kyllä ja hengitysharjoitukset ovat tärkeitä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tästä vielä:
näin minäkin luulin että ne tulee automaationa, mutta ultraaja sanoi kyllästyneen oloisena, että minun olisi pitänyt pyytää niitä erikseen.

Luojalle kiitos tuleva isä kuvasi ultrauksen, toki ilman lääkärin näkymistä, että JOS emme olisi saaneet kuvia niin olisi näkynyt vaava monitorista sentään.❤
Olen videolla niin onnellinen ja kupliva. Pitkä tukka saparoilla ja maailman levein hymy huulilla, vaikka lääkäri oli kylmä kuin rautakanki pakkasessa!😁

Vaadin tiukasti saada kuvat ja sitten ne onneksi järjestyivät.💪

Tästä vielä:
näin minäkin luulin että ne tulee automaationa, mutta ultraaja sanoi kyllästyneen oloisena, että minun olisi pitänyt pyytää niitä erikseen.

Luojalle kiitos tuleva isä kuvasi ultrauksen, toki ilman lääkärin näkymistä, että JOS emme olisi saaneet kuvia niin olisi näkynyt vaava monitorista sentään.❤
Olen videolla niin onnellinen ja kupliva. Pitkä tukka saparoilla ja maailman levein hymy huulilla, vaikka lääkäri oli kylmä kuin rautakanki pakkasessa!😁

Vaadin tiukasti saada kuvat ja sitten ne onneksi järjestyivät.💪
Oliko ultrassa siis kapula ihan masun päällä vai?

Lissulla on samanlaisia ongelmia kuin Kilttiksellä "palvelijoiden" suhteen
Eiku Lissu on 6-vuotta lukenut markkinointia/liiketaloutta/lakia niin Lissu tietää miten asiakas pidetään asianmukaisesti tyytyväisenä.
+ Lissu on toiminut 10-vuotta yrityksen omistajana.

Yhteistyössä