Synnytys pelottaa, ei kipu vaan että jotain menee vikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t87t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

t87t

Vieras
Olen viimeisilläni raskaana ja synnytys voi alkaa koska tahansa. Nyt on alkanut pelottamaan että jotain menee vikaan tai että lapsi ei ole terve :(
Ihan käsittämätöntä ahdistua tällaisesta kun raskaus sujunut hyvin ja sikiö on ollut koko ajan kunnossa.
Pelottaa että tämä panikointi on jotain ennakkoaavistusta kuten ystäväni aavisti perätilan omalla kohdallaan. :(
Onko ketään muu pelännyt vastaavaa, voiko tällaista pelkoa selittää hormooneilla tms?
Aiemmissa raskauksissa en ole vastaavaa pelännyt, ainoastaan keskenmenoa raskauden aikana.
Aiemmin odotin synnytystä innolla, kipu ei siis minua pelota, nyt on mennyt ilo siitä kokonaan. :(

suurinosa naisista pelkää ja loppua kohden se pelko kasvaa kun tajuaa, että se on oikeesti edessä.
mutta kun pääset tositoimiin et aattele enää tuollaisia vaan annat vaan tilanteen viedä. ihan oikeesti,sillon sulla on muut asiat mielessä kun pelko. ja muistahan siellä synnärillä kysyä mikä mieleen tulee,vaikka 10 kertaa. ne on siellä sua auttamassa ja kaikki menee kyllä hyvin :)

Kiitos lohdutuksesta. En usko että neuvolasta ehtii enää mitään apua pelkoon saamaan, seuraava aika on tasan rv40 joka on ihan kohta.
Toisaalta sehän jo saattaisi helpottaa että puhuu ääneen pelosta. Hassua vain kun aiemmin sitä ei ole osannut pelätä, miksi sitten nyt juuri.

Hei, mulla vähän sama juttu. Raskaus on sujunut kuin unelma koko ajan enkä olen pelännyt synnytystäkään juuri ollenkaan, yrittänyt vaan sen kummemmin olla miettimättä sitä. Nyt kun on 40 vkoa melkein täynnä ja tulee hetkittäisiä tajuamisia että pian se lähtö on oikeasti käsillä niin tulee myös voimakasta pelkofiilistä. Mutta mulla ainakin auttaa se että yritän eritellä että mitä oikein pelkään ja sitten niitä syitä järkeillä pois. Eli et voi oikein muuta tehdä kun luottaa siihen ajatukseen että niin tapahtuu kuin on tarkoitettu :) On ihan normaalia pelätä kunhan ei päästä sitä pelkoa hallitsemaan itseänsä. Tsemppiä viime hetkiin!

Yritänkin hokea itselleni että ultrissa tms ei ole selvinnyt mitään vikaa joten erittäin epätodennäköistä on että vauvalla olisi joku hätä.
Mikä taas tulee synnytykseen, aiemmat ovat sujuneet tosi hyvin joten miksei tämäkin sujuisi? Vauva ei ole perätilassa joten sitäkään ei tarvitse pelätä.
Äh, toisaalta tajuan että ei ole syytä pelätä ja silti pelottaa. Ihan älytöntä.

Yhteistyössä