Synnytys rv 34+ ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "himpula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"himpula"

Vieras
Heippa!

Onko kellään kokemusta etuajassa synnyttämisestä?
Onko vaatinut sairaalassa minkälaista erikoishoitoa tai jäänyt mahdollisia muita vaurioita?

Mulla on nyt meneillään rv 34+4 ja supisteluita ollut jo useamman viikon, lääkäri varoitteli jo, että mahdollisesti tulee ennen aikojaan kun paikat on lähtenyt aukeamaan ja supistukset on niin napakoita.

Viime yönä heräsin taas supistuksiin ja tuntuu ettei ne kunnolla hellitä vaikka olen panadolia syönyt ja juonut kylmää vettä.. Kylkiasennossa vain makoilen sohvalla.

Kauhea huoli pienen puolesta kun ei kuitenkaan ole vielä täysiaikainen..

Onko lapsesta koska viimeksi tehty painoarviota? Itse tiedän pienokaisen joka tuli maailmaan vkoilla 35+1 ja painoi jo hurjat 3,4kg :) Sairaalassa eivät joutuneet olemaan kuin kaksi päivää, toki sitten neuvolasta käytiin kotona normaalin yhden kerran sijasta kolme kertaa punnitsemassa vauva että varmasti paino nousi niin kuin piti yms.
Mutta noilla viikoilla pahin hengenhätä on jo ohitse, yritä nyt siis olla vain stressaamatta asiasta ja mennä päivä kerrallaan :)

No jospa soittaisit tai menisit äitiyspolille? Yleensä vielä ainakin ennen 36 viikkoa synnytys koitetaan pysäyttää tai lapselle ainakin annetaan keuhkoja kypsyttäviä lääkkeitä. Oikein hoidettuna, ei suurta vaaraa amistään ole. Jos ennen aikaisuus johtuu jostain poikkeamasta tms voi se omat haasteensa aiheuttaa. Mutta ole yhtyeydessä jotta saavat keuhkojen kysytyksen vauhtiin, jos on tulossa, niin kaikki menee hyvin.

ystäväni synnytys käynnistettiin rv35 ja siihen valmistauduttiin antamalla kortisonia joka edistää vauvan keuhkojen kehitystä. eli jos kovasti supistaa, neuvoisin ottamaan yhteyttä äitipolille, niin varmasti osaavat antaa ohjeita.

Itse just soitin äitiyspolille, mulla viikkoja vasta 31+0, käskivät ottaa Panadolia 1g ja levätä. Jos ei helpota niin näytille. Mulla kans ollu supisteluita ja välillä herään yöllä niihin. Paineen tunnetta tuntuu.

Tsemppiä vaan ap:lle, toivottavasti siellä ja täällä vauvat pysyy vielä mahassa!!

Painoarvio tehtiin viimeksi rv 28+0 ja silloin oli 1175g.
Synnärille soitin jo vähän aikaa sitten. Käskivät tosiaan sitä panadoliai ja lepoa. Jos supistukset tihenee niin sitten soittoa, ja jos ei mene ohi niin iltapäivällä uudestaan yhteys. Täällä on synnäri 100km päässä, eivät mielellään turhaan ajeluta tuota matkaa kun se on jo rasitus sinänsä. Ambulanssilla pääsee tarvittaessa jos hätä tulee.

Kätilöltä kyselin puhelimessa että onko jotain vaaraa synnytyksessä, niin sanoi ettei mitään hengenhätää ole, kuitenkin melko turvalliset viikot jo.

Lähinnä muiden kokemuksia halusin kuulla, että miten on asiat mennyt ja mihin pitää varautua jos synnytys nyt tosissaan käynnistyy.. :)

Tsemppiä sullekkin "Miekin", toivottavasti lepo auttaa!

35+3 käynnistettiin kuopuksen syntymä.Viikon osastolla antibiootti- ja sokeritipassa ja sitten kotiin.Antibiootti siksi, kun synnytys kesti odotettua pidempään ja oli se tietty tuntimäärä ylittynyt lapsivesien menosta.Painoa en tarkalleen muista, mutta taisi olla päälle 3 kilon

Yhteistyössä