Synnytyspaikat pk-seudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Minulla on laskettuaika kolmen viikon kuluttua ja olen tulossa pk-seudulle viikonloppuna. Vietän pari päivää Sipoossa ja pari päivää Helsingissä. Jos synnytys sattuisi käynnistymään, mihin sairaalaan pitäisi suunnata?

Hmm.. Eli pitänee soittaa ambulanssi? Itselläni ei siis ole autoa käytössä, no Sipoosta löytyisi kyllä kuljettaja. Onko Porvoossa synnytysosasto? Sinne kun olisi Sipoosta lyhin matka. Sairaala ainakin on.

Eiköhän sun kannata soitta joko112 tai sitten läimmälle synnytysosastolle ja kysyä miten toimia. Porvoo varmaan oliisi lähin. Pääkaupunkiseudulla pitää myös täällä asuvien soitttaa etukäteen kun jos joku sairaala on täynnä niin ohjaavat sitten kuualle.

Mites muuten se naistenklinikan remppa? Alkoiko jo? Ottavatko sinne nyt synnytyäjiä tai ottavatko vain vaativimmat riskisynnyttäjät vai miten toi koko remonttijuttu meni? Oma synnytys oli 5 kk sitten enkä ollut riskisynnyttäjä niin siksi ei ole jäänyt lieleen tarkemmin.

[QUOTE="Vieras";29009607]Eiköhän sun kannata soitta joko112 tai sitten läimmälle synnytysosastolle ja kysyä miten toimia. Porvoo varmaan oliisi lähin. Pääkaupunkiseudulla pitää myös täällä asuvien soitttaa etukäteen kun jos joku sairaala on täynnä niin ohjaavat sitten kuualle.[/QUOTE]

Kiitos. Täytyy toimia näin jos jotain tapahtuu. Todennäköisyys toki todella pieni, mutta olen riskisynnyttäjä, joten pakko varautua kaikkeen.

Yhteistyössä