Synnytyspelosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla kasassa 34 raskausviikkoa ja synnytys on alkanut pelottamaan ihan tosissaan. En ole ensisynnyttäjä, aiemmat lapset ovat syntyneet normisti alateitse. Eikä niissä ole mitään muuta erikoista ollut kuin että ovat olleet tosi nopeita enkä ole ehtinyt saamaan kunnon kivunlievityksiä. Olen käynyt kerran jo pelkopolilla, se kyllä auttoi jonkin verran kun käytiin läpi kivunlievityksiä ja kätilö kirjasi ylös toiveitani. Mutta silti.... synnytän joka yö unissani. Viime yönä viimeksi sain sektiolla kaksoset vaikka ihan yhtä tässä odotellaan. Asia on mielessäni joka päivä, useita kertoja. Varsinkin illat ovat pahoja. Pitäiskö vieläkin ottaa asia puheeksi neuvolassa? Just nyt tuntuu että en hengissä siitä rytäkästä tule selviämään... vauvan terveys mietityttää. Yli kuukausi pitäisi vielä jaksaa. Ei kai tämmöinen pelkääminen ole normaalia??

Mullakin on kaksi ihan hyvin mennyttä synnytystä takana, mutta jos yhtään alan miettimään esim.sitä ponnistusvaiheen kipua ja tunnetta, niin meneehän siitä melkein paniikkiin on se kipu niin helvetillinen. Ymmärrän sun pelon hyvin. Uudelleen synnyttäjä tietää mihin on menossa. Kannattaa ehdottomasti jutella vielä asiasta esim.neuvolassa. Itse kävin pelkopolilla ensimmäistä odottaessa, ja vaikka lapsi syntyikin alakautta, niin mua ainakin helpotti tieto että luvattiin sektiokin jos alkaisi koko normaalisynnytys ajatuksena tuntua ihan mahdottomalta. Tsemppiä sulle, toivottavasti saat apua, ja kaikki menisi hyvin!

Ilman muuta juttelet neuvolassa. Tosin pelkopolille et välttämättä kerkeä enää. Meillä pitää varata pelkopolille aika ennen rv20. Porukkaa siis ilmeisesti riittää. Voihan siellä toisaalta tulla jotain peruutusaikoja ja päästä niihin =)

Yhteistyössä