synnytyssairaalaan mukaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matti myöhäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matti myöhäinen

Vieras
tajusin tässä just että en ole pakannut vielä laukkua valmiiksi ja kolme viikkoa enään laskettuun aikaan.. :S
jos jaksatte/viitsitte kertoa mitä olisi tarpeellista pakata mukaan, sekä mitä itse olette tarvinneet sairaalassa jne. kiitoksia tuhannesti! :)

en oo minäkään pakannu ja laskettuun on reilu viikko....
hammasharja, kamera, lääkkeet jos tarvii omia, vaatteet otan ainakin sieltä ei tartte omia sotkee....puhelin, muut saa tuoda sitten mitä mun mieleen juolahtaa...

kamera+ladatut patterit
känny+laturi
hammasharja

sitten otin suklaatia ja kotiinlähtöä varten itselleni alushousut ja imetysliivit+siteitä. mutta ne keriää tuoda sinne isäkin sitten vauvan kamppeiden kanssa. ja siteet tulee toki laitoksen puolesta myös.

mulla ei ollu muuta enkä muuta kaivannut

kännykkä ja laturi
kamera ja patterit
hammasharja+ muut hygieniatarvikkeet
suklaata
imetysliivit ja liivinsuojia oli parit kappaleet
tais olla joku kirjakin mut sitä ei paljon jaksanu/kerinny lukea
lakuja ja suklaata oli myös
omat alkkarit ja side kotiinlähtöä varten mut siteen otin sit suosiolla ison sairaalasta lähtiessä.

olin itse suunnitellussa sektiossa joten tiesin viettäväni kolme yötä sairaalassa,
ja meillä oli miehen kanssa perhehuone, mukana oli (en varmaan muista kaikkea? ):
MUISTA TÄRKEIN ELI SUN ÄITIYSKORTTISI JA KELAKORTTI!

itselle;
löysät vaatteet mennessä
hygieniavälineet (harja,hammasharja,pesuaineet,hiusjutut kuten pinnit jne. )
lukemista
musiikkia (mp3-soitin)
namia :D
Juomista (mehua,limua )
kamera
puhelin
laturit edellisiin molempiin
terveyssiteitä (sairaalan "vaipat" oli hyviä pari ekaa yötä )
kosteusvoidetta mitä mun pakko käyttää atopiaan

kanttiinista haeskeltiin sämpylöitä jne jos ei ruoka maittanut

vauvalle;
vaatteita (en pidä sairaalan vaatteista )
tutteja
pari vaippaa kotimatkaa ajatellen
turvakaukalo+kotiinlähtövaatteet
tuttipullo+tetra korviketta (jos maito ei nouse sairaalassa, yleistä sektiossa, kotiinlähtöä ajatellen )

miehelle;
vaihtovaatteet
hygieniavälineet
puhelin+laturi

synnytykseen kannattaa ottaa mukaan kuulemani mukaan sokeripitoista juomista,
ja turha tavara jättää kotiin, esim. mies voi hakea kaiken vauvaan liittyvän synnytyksen jälkeen ja tietty sun kotiinlähtövaatteet.
Lukemista saa "oleskelutiloista" sairaalasta, ja kanttiinista ostettua tietty lehtiä jne.
Varsinaista tekemistä ei tarvitse, vauva hoitaa kyl sen puolen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
olin itse suunnitellussa sektiossa joten tiesin viettäväni kolme yötä sairaalassa,
ja meillä oli miehen kanssa perhehuone, mukana oli (en varmaan muista kaikkea? ):

itselle;
löysät vaatteet mennessä
lukemista
musiikkia (mp3-soitin)
Juomista (mehua,limua )
kamera
puhelin

vauvalle;
tutteja
tuttipullo+tetra korviketta (jos maito ei nouse sairaalassa, yleistä sektiossa, kotiinlähtöä ajatellen )

miehelle;
vaihtovaatteet
hygieniavälineet
puhelin+laturi

ja turha tavara jättää kotiin, esim. mies voi hakea kaiken vauvaan liittyvän synnytyksen jälkeen ja tietty sun kotiinlähtövaatteet.
Lukemista saa "oleskelutiloista" sairaalasta, ja kanttiinista ostettua tietty lehtiä jne.

Täs listas on kyl toooosi paljon liikaa kamaa.lukemista saa kanttiinista jos nyt yleensäkkään on aikaa lukea,samoin namit ja juomisetkin sieltä.
vauva ei tarvii tutteja tai pulloja mukaan,sairaalasta saa tutin ja kotimatkaa varten voi syöttää juuri ennen lähtöä.sairaalan vaipoilla voi mennä myös kotiin.ja sairaalan vaatteita kannattaa käyttää vaavilla niin ei tarvi itse pyykätä.

Alkuperäinen kirjoittaja grf:
Täs listas on kyl toooosi paljon liikaa kamaa.lukemista saa kanttiinista jos nyt yleensäkkään on aikaa lukea,samoin namit ja juomisetkin sieltä.
vauva ei tarvii tutteja tai pulloja mukaan,sairaalasta saa tutin ja kotimatkaa varten voi syöttää juuri ennen lähtöä.sairaalan vaipoilla voi mennä myös kotiin.ja sairaalan vaatteita kannattaa käyttää vaavilla niin ei tarvi itse pyykätä.

heh niin on, mut ne minä sinne otin, kun itse mattimyöhäsenä poimin mukaan kaiken mitä saattoi tulla mieleen :headwall:
joten niinkuin sanottu, nämä MULLA oli mukana, ja TURHAA TAVARAA EI KANNATA OTTAA MUKAAN :laugh:

Kyllä mä sinne otin paaaaljon suklaata :D Siis kaiken minkä olisin saanu kantiinistakin. Meillä vauvat oli vierihoidossa, ei mielellään ottanu niitä toimistoon joten ei kyllä raaskinu jättää toista yksin jos olis lehden halunnu hakea. Niin ja siitä sokeripitoisesta juomasta synnytyksessä nii ainaki meille annettiin mehua salissa ettei niitäkään tarvi välttämättä ottaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

itselle;
löysät vaatteet mennessä
lukemista
musiikkia (mp3-soitin)
Juomista (mehua,limua )
kamera
puhelin

vauvalle;
tutteja

miehelle;
vaihtovaatteet
hygieniavälineet
puhelin+laturi

Mulla oli myös sectio, tosin ei suunnitektu, enkä kyllä tarvinut juuri mitään näistä. Soo äitiyskortti ja kelakortti on oltava mukana ja hammasharja ja hiusharja, sekä pari pinniä oli hyvät mukana. Imetysliivit tarvitsin vasta kolmantenä päivänä, mutta nekin olisi saanut sairaalasta lainaan. Vauvalle ei ollut kuin kotiinlähtövaatteet ja niistäkin mies toi kaikki ulkovaatteet vasta lähtöpäivänä, kun tiedettiin kelit. Mitää'n elintarvikkeita ei tarvita, kaiken saa sairaalan puolesta. Ihmettelen suuresti jos ei sairaalan ruuista löydy jotain mieluista, kun ne sämpylätarvikkeetkin sieltä löytyy ja ovat koko ajan tarjolla. Mitään nameja mulle ei edes suositeltu, kun leikkauksen jälkeen vatsa reistaa pari päivää ja on ihan tarpeeksi hankala muutenkin ja vaikka en vauvaa saanutkaan hoitaa, niin silti en viikon oleskelun aikana kaivannut edes lehtiä. Kamera, kännykkä ja laturit molempiin on hyvät olla. Tuota en ymmärrä alkuunkaan, että tarvisi johonkin vauvanvaatteita, kun ei tykkää sairaalan vaatteista. Mun vauva ainakin tarvitsi ekan viikon ajan vähintään kahdet vaatteet päivässä, joten aikamoisen pyykkikasan olisi saanut mukanaan viedä kotiin.

Yhteistyössä