Synnytystä ennakoivat supistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H-hetki?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H-hetki?

Vieras
Mielenkiinnosta ja ajanvietteen vuoksi: kuinka kauan synnytstä ennakoivista supistuksista meni itse synnytyksen alkamiseen?

Itsellä 37+ jotain ja muutaman päivän ollut menkkasärkyä alamahassa / reisissä. Viime yönä tuli ensimmäinen oikein kipeä supistus - vain yksi, mutta muuten läpi yön poltteli / jomotti.

Kohdunsuu viime pe lyhentynyt, kiinni & pehmeä.

Esikoinen syntyi 6 pv lasketun ajan jälkeen, joten pitäisin suurena ihmeen
, jos tämä nyt tulisi etuajassa :) mutta esikoisesta ei toki ollut mitään tuntemuksia (harkkasuppareita toki) ennen vesien menoa.

Mites muilla on mennyt? Ja mielelläni kuulisin myös muiden h-hetkeä lähellä olevien tuntemuksia!

Mulla ei oo tullu noita ennakoivia supistuksia kummassakaan raskaudessa. Synnytyssupistukset kun on alkaneet, niin esikoinen oli maailmassa 9 tuntia ekasta supistuksesta, toinen 6 tuntia ekan supparin jälkeen.

Ekassa raskaudessa merkkinä lähellä olevasta synnytyksestä oli limatulpan irtoaminen rv 40+3 ja reippaasti tyhjenevä suoli. Tyttö syntyi rv 40+4.
Toisessa synnytystä ennakoi kadonnut ruokahalu, tätä kesti muutaman päivän. Poika syntyi rv 38+4.

Mulla alkoi sunnuntaina tulemaan ensimmäiset kipeät supistukset ja niitä tuli 3 päivää vaihtelevasti tiheämmillä ja isommilla väleillä, keskiviikkoaamuna klo 6 heräsin sitten niin koviin supistuksiin, että piti lähteä kävelemään edestakaisin ja samana päivänä 16:38 oli tyttö ulkona :)

Mullakin esikoinen jouduttiin käynnistää esien menojen jälkeen, kun supistukset tyrehtyivät. En siis missään vaiheessa päässyt tositoimiin luonnon keinoin. Nyt olisikin enemmän kuin toiveissa kokea "luonnollinen" synnytys, sillä ainakin mulla käynnistys oli helvettiä ja kesti silti ikuisuuden :(

Mikään kiiremulla ei kyllä ole tätä vauvaa saada vielä ulos, vaikkakin olo on viimeisen parin päivän aikana muuttunut tosi väsyneeksi ja ennen kaikkea todella ärtyneeksi (=väsymys). Tulee, kun on tullakseen :)

Ristiselkä alkoi kipuilla viiden aikaan illalla. En sitä sen kummemmin ajatellut, vaihtelin vaan asentoa. Puolilta öin meni lapsivedet. Lähdettiin sairaalaan ja siellä käyrillä ollessani sanoin, ettei ole ollut supistuksia ollenkaan, mutta selkää särkee. Kätilö sanoi, että supistuksia on vähän väliä ja ne tuntuu mulla sitten selkäkipuna. Sain supistuksia estävää lääkettä ja kortisonipiikin (olin vasta rv 31). Aamulla supistukset tuntuivat jo alavatsallakin ja poika syntyi lääkityksestä huolimatta yhdeksältä aamulla.

viikolta 38 oli iltaisin melko säännöllisiä supistuksia parisen tuntiakin ja jomotteli ajoittain päivisinkin. Meni reilusti yli lasketun ajan siitä huolimatta. Turha sitä on odotella ja pohtia et tarkottaisko synnytystä. Kaikki ne ennakoi synnytystä, muttei sitä, milloin se on.

Juu, turha, mutta niin hauskaahan tätä on pohtia :) Kuten sanoin, niin itsellä ei miään kiire synnyttämään. Itse asiassa mieluusti viettäisin vielä aikaa esikoisen kanssa parisen viikkoa, sillä kyllähän se vauvan syntyminen kieltämättä sekoittaa pakan :)

Täytyy kyllä sanoa, että viime yönä välähti mieleeni, että kosko tästä lähdetään vauvanhakureissuun, kun tuli tosiaan se ensimmäinen kunnon supistus - niitä kun ei esikoisesta ollut lainkaan ennen vesien menoa. Mutta lienee toisen raskauden kohdalla elimistö valmistelee jo venyneitä paikkojaan hyvissä ajoin (?).

Mulla kahdesta ekasta ei muistaakseni isommin ollut mitään ennakoivia, mut kolmannesta supisteli kipeesti (ja välillä öisin säännöllisesti pitkiäkin aikoja, tunteja putkeen) varmaan kolmisen viikkoa ennen h-hetkeä.

Mulla tuli 2 vrk kipeitä supistuksia 20 minuutin välein koko ajan, paitsi ekana päivänä lakkasivat kolmeksi tunniksi kokonaan. Synnytys alkoi sitten kolmantena päivänä ja kesti siitä vielä 21 tuntia eteenpäin. Supistukset oli koko ajan melkein yhtä kipeitä ja lopulta tarvittiin aika paljon oksitosiinia, että homma lähti käyntiin.

Yhteistyössä