synnytystapa-arvio+MIESmukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä?

Vieras
olis siis parin viikon pääst se synnytystapa-arvio ja aattelin täs et kannattaako ottaa se mies mukaan vaiko ei?
onko sellanen toimenpide et miestä ei mielellään sinne oteta mukaan?
tietääkseni siellä vaan ultrataan(koko arvio)
ja katotaan paikat...olikohan muuta?

onko siis järkeä ottaa ukko mukaan,onko siis sinun miehesi ollut kyseisessä toimenpiteessä mukana?

Mä olen menossa yksin. Osittain tietysti siksi että mies ei pääse mukaan, toinen syy on se että tämä kyseinen lääkäri passittaa miehen ulkopuolelle aina kun tekee äidille sisätutkimuksen. Enkä usko kyllä muutenkaan että ottaisin miestä mukaan ellei välttämättä sinne sitten haluaisin tulla. Kerron sitten hälle että mitä sanottiin. :)

Me kävimme yhdessä, kun miehellä oli mahdollisuus ja esikoiselle saatiin hoitaja. Olisin voinut mennä yksinkin, mutta ylimääräinen korvapari oli hyödyksi kun raskaudessa oli hieman ongelmia jotka piti selvittää ultraamalla. Lopulta kävikin niin että synnytystapa-arviossa päätettiin käynnistyksestä laskettuna aikana.

mulle se tehdään viikol 36.
aattelin vaa et kun esikoinen pääsis hoitoon ja miehellä vapaapäivä,niin ottasinko vai en...sama se mulle mitä se mies näkee..on se jo muutenki joka kolon minussa varmasti nähnykkin,en mä sitä ujostele ollenkaan.(on se ollu muutamissa sisätutkimuksissa mukana eikä koskaan lekurit oo käännyttäny pois ja miksipä olisi..)
tosin oon kuullu et joillekki tehää pyllynkautta tehtävä häntäluun tunnustelu?
aaarg...ja yök! siihen toimenpiteeseen en suostu oli mies paikalla tai ei.(lantio kuitenki jo kuvattu ym+vauvan syntymäkokoarvio 2900g joten kyllä mahtuu)

mutta,kiinnostaa tietää et kuin moni on sinne miehen ottanu mukaan ...tai mitähän mieltä lekurit yleensä on mieltä siitä et kun tehään näitä tutkimuskia ym et mies kököttää siinä mukana?(ultrat erikseen tietty)

Niin sen takia sanoinkin että meidän lääkäri ei anna miehen olla mukana siitä huolimatta vaikka onkin jo kaiken nähnyt, ja on tulossa synnytykseen. Että jossain voi näinkin olla! Mulle tehtiin arvio viikolla 37.

yäk jäk!!siis pyllyn kauttaki tutkitaan,onneks on sen verran väljät paikat että mahtuu vaikka norsuvauva tulemaan..en ikinä vois mennä tuommosiin tutkimuksiin:(tavallinen sisätutkimuskin tekee jo niin pahaa.

Juh, lääkäristä riippuen, jokaisen luun sijainti alapäässä tutkitaan. Ällöä se kieltämäti on, mutta yleensä käy todella sutjakkaasti ja kivuttomasti.
Yleensä siis luullaan että lanteista näkee jo kellä on synnyttäjän lanteet, mutta ei se niin mene. Luut voi olla todellakin ahtaasti tuolla alapäässä! Ja parempihan ne on ennen synnytystä vilkaista, ettei tule synnärillä mitään komplikaatioita, kun ei pienikään vauva mahdu tulemaan!
Itse en ole ikinä miestäni tähän touhuun pyytänyt mukaan, mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Kyllä minulla ainakin otettiin röntgenkuvat synnytystapa-arviossa, joiden perusteella katsottiin, ettei perätilassa oleva vauvani mahdu syntymään ateitse. Ap. ota toki miehesi mukaan, hän on sinulle kuitenkin hyvänä henkisenä tukena:)

mulla ei oo koskaan tutkittu mitenkään että mahtuuko vauvat tulemaan alakautta,onko tuokin sitten paikkakuntakohtaista vai onkohan ne vaan kahtonu että onpas niin leveälonkkainen täti että mahtuu vauva tulemaan..:)

Raskaana olevaa ei röntgenkuvata vaan magneettikuvataan. Sectiolla synnyttäneillä on synnytystapa-arvio automaattisesti viikolla 36-37. Ite olin viimeks ihan yksin ja aion mennä seuraavalla kerrallakin. Ei siellä miehelle ois ollu yhtikäs mitään. Sormilla kokeiltiin paikat ja ultralla arvioi vauvan koon. Sen mukaan kaikki ok, mutta muistutti ettei kuitenkaan ennustaja oo. Mulla olikin sisältäpäin ahdas lantio...

Anteeksi epäkohteliaisuuteni mami5, mutta oliko sulla sitte mahan päällä se lyijyliivi? Röntgensäteethän on tosi vahingollisia ja esim. miehiltä kuvataan sukukalleuksien alue aina magneettikuvauksella, ettei vahingoiteta arkoja paikkoja. Luulis että vauvaa, munasarjoja, sekä kohtuakin suojeltais. Mulle ainakin sanottiin, että tullaan magneettikuvaamaan ja siten selvitetään mahtuuko seuraavakaan kaveri pihalle.

Mulla katottiin myös se häntäluun tilanne 2-reijän kautta, mutta lääkäri teki sen tosi nopeaa eikä tuntunut sen yököttävämmältä kuin sisätutkimuskaan. Mieluummin annan "ronkkia" joka kolon kuin että synnyttämässä huomataan ettei mahdukaan. Niin ja oon kyllä kanssa kuullut että röntgenkuvaus on mahdollinen, vauva on kuitenkin kai jo niin valmis ettei kuvaaminen vahingoita..

Tehdäänkö tuo synnytystapatutkimus (tai mikä nimeltään olikaan) aina kaikille ainakin ensimmäistä lasta odottaville? En ole vaan moisesta kuullut ennen.

esikoista odotetaan 14+6

Alkuperäinen kirjoittaja wink:
esim. miehiltä kuvataan sukukalleuksien alue aina magneettikuvauksella, ettei vahingoiteta arkoja paikkoja.

Esitän eriävän mielipiteen - tai sitten minun miehstäni on hoidettu kolmessa eri sairaalassa väärin. Häneltä on nimittäin useasti otettu röntgenkuva reiden yläosasta ja aina ilman mitään lyijyliiviä sukukalleuksien suojana. Kuvissa näkyy kassit ihan selvästi. Käsittääkseni miehillä kun tuo siittiötuotanto on uusiutuvaa, niin niitä ei röntgensäteet rasita. Toista se on meillä naisilla, joilla jo syntymästä saakkaa on varastossa ne munasolut, joista jälkeläisemme sitten aikuisena teemme.

Yhteistyössä