Synti syntyä ainoksi lapseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksijaainoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksijaainoa

Vieras
Onko? Itse olen ainoa lapsi ja pienessä elämässäni olen joutunut törmäämään kaikenlaisiin ennakkoluuloihin siksi ettei minua ole kuin yksi. Milloin olen saanut kaiken kultatarjottimella eteeni, tietenkään minulla ei ole ollut koskaan sääntöjä ja olen pilalle lellitty pentu. Noh, nämä kuitenkaan eivät päde kohdallani :/ eikä se ainoana lapsena elämä niin auvoista ole kuin moni sen kuvittelee. Entisessä työpaikassani sain jatkuvasti kuunnella vittuilua tästä asiasta itseäni huomattavasti vanhemmalta eukolta, mikä lie hänenki ongelma todellisuudessa ollut...Mutta, mitä mielipiteitä herättää? Onko itsellänne ennakkoluuloja tai oletteko törmänneet tälläisiin?

Miten ne nyt siellä työpaikala edes tietää että olet ainoa lapsi? Eihän sitä ole pakko kertoa. En mä ainakaan sisaruksistani puhele töissä, asuvatkin niin kaukana, etteivät paljon kuulu arkeen.

Toivottavasti tuo ei ole totta, meillä kun toistaiseksi vasta yksi lapsi ja on mahdollista että jääkin ainoaksi, vaikka yritystä on...

[QUOTE="rrr";24709749]Miten ne nyt siellä työpaikala edes tietää että olet ainoa lapsi? Eihän sitä ole pakko kertoa. En mä ainakaan sisaruksistani puhele töissä, asuvatkin niin kaukana, etteivät paljon kuulu arkeen.

Toivottavasti tuo ei ole totta, meillä kun toistaiseksi vasta yksi lapsi ja on mahdollista että jääkin ainoaksi, vaikka yritystä on...[/QUOTE]

No on tämä kyllä totta ja siksi työpaikalla tiesivät kun olivat niin kovia utelemaan.

Edelleenkin niinkuin joka asiassa, ei pitäisi yleistää. On monia jotka todella ovat syntyneet kultalusikka suussa, mutta on myös monia jotka eivät ole. Monet ihmiset ovat vain niin yksinkertaisia, etteivät osaa tehdä muutakun yleistää, eivätkä kykene ajattelemaan asiaa monelta kantilta, saati sitten ymmärtämään asiaa josta ei ole omakohtaista kokemusta. Silloin perustetaan kaikki siihen, että ajatellaan: "kaikki minun tuntemani ainoat lapset ovat...joten se tarkoittaa sitä että kaikki on."

Yhteistyössä