Syntiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Alkuperäinen kirjoittaja tarja:
Me ollaan mun miehen kaa molemmat uskovaisia (ev.lut.). Yhdessä ollaan asuttu nyt 5 vuotta ja naimisiin ollaan menossa vasta syksyllä. Harrastetaan tottakai yhdessä paljon seksia, mutta molemmat myös välillä itsetyydyttää ja on kai tuo mies ehtiny peuhaamaan aika monen kanssa ennen mua.

Ja en koe että tehtäs mitään suurta syntiä tässä. On kuitenkin tosi kiva mennä naimisiin, mutta se seksi ei siinä ole se syy mennä. :D

Jos tuo ei oo iso synti ,niin mika sitten olis?

No vaikka suunniteltu murha.
Haa, eikos katekismus sano, etta epausko ja epatoivo olis niita isoja synteja ja paheita

Haa! No vaikka sitten niin... ;) :laugh:

Tarja, tapaatko kayda kirkossa?

En säännöllisesti. Ehkä n. joka toinen kuukausi + juhlat ym. Kerran viikkoon käyn kuitenkin raamattupiirissä. Miten niin? Mittaatko sillä olenko hyvä uskovainen? =)

Alkuperäinen kirjoittaja _vieras:

No, mistä toi suunniteltu murha juttu sitten tulee? En oikein tajunnut pointtia

Tämä yksi henkilö kysyi, mikä olisi mielestäni isompi synti kuin se että harrastan mieheni kanssa esiaviollista seksiä. Minä vastasin että suunniteltu murha ja mielessäni ajattelin ihan syntyneen henkilön tappamista.

Oma kantani aborttiin on se, että kannatan naisten aborttioikeutta, mutta itse en siihen ikinä pystyisi, vaikka kantaisin vammaista sikiötä.

Uskon Jumalaan ja siihen, että Jeesus on hänen ainoa poikansa ja vapahtaja = Uskovainen

En ehkä kytkeydy siihen siihen perinteiseen luokitteluun uskovaisesta, koska esim. luomiskertomuksen näen enemmän vertauskuvallisena. Se on kumminkin Jumala, joka loppupeleissä päättää uskovaisuuteni, ette te.

No, mistä toi suunniteltu murha juttu sitten tulee? En oikein tajunnut pointtia

Tämä yksi henkilö kysyi, mikä olisi mielestäni isompi synti kuin se että harrastan mieheni kanssa esiaviollista seksiä. Minä vastasin että suunniteltu murha ja mielessäni ajattelin ihan syntyneen henkilön tappamista.

Oma kantani aborttiin on se, että kannatan naisten aborttioikeutta, mutta itse en siihen ikinä pystyisi, vaikka kantaisin vammaista sikiötä.

Ok, kellonaika aiheutti vaikeuksia ymmärtää lukemaani, nyt nukkuun

Uskon Jumalaan ja siihen, että Jeesus on hänen ainoa poikansa ja vapahtaja = Uskovainen

En ehkä kytkeydy siihen siihen perinteiseen luokitteluun uskovaisesta, koska esim. luomiskertomuksen näen enemmän vertauskuvallisena. Se on kumminkin Jumala, joka loppupeleissä päättää uskovaisuuteni, ette te.

Uskovaiset näkee sen nykyään kaikki vertauskuvallisena, koska katolinen kirkko myönsi sen sellainen olevan. He pitävät alkuräjähdystä todempana.

Alkuperäinen kirjoittaja dg:
jos Tarja olet oikeasti uskovainen niin luepa sieltä Raamatusta onko tuo syntiä vai ei

Oletko ylipainoinen ja tupakoitko? Jos vastasit jompaankumpaan kyllä, olet raamatun mukaan syntinen. Itse en oikesti ota kaikkea kirjaimellisesti (kivittäkää minut jos olette synnittömiä). On ollut esim. huomattavan eri asia pamahtaa naimattoma paksuksi raamatun kirjoittamisen aikaan, koska silloin olet tod.näk. joutunut koko yhteiskunnan halveksunnan kohteeksi. Nykyään naisella on myös muuta arvoa kuin miesten kautta mitattuna.

Me ollaan mun miehen kaa molemmat uskovaisia (ev.lut.). Yhdessä ollaan asuttu nyt 5 vuotta ja naimisiin ollaan menossa vasta syksyllä. Harrastetaan tottakai yhdessä paljon seksia, mutta molemmat myös välillä itsetyydyttää ja on kai tuo mies ehtiny peuhaamaan aika monen kanssa ennen mua.

Ja en koe että tehtäs mitään suurta syntiä tässä. On kuitenkin tosi kiva mennä naimisiin, mutta se seksi ei siinä ole se syy mennä. :D

Haa, eikos katekismus sano, etta epausko ja epatoivo olis niita isoja synteja ja paheita

En säännöllisesti. Ehkä n. joka toinen kuukausi + juhlat ym. Kerran viikkoon käyn kuitenkin raamattupiirissä. Miten niin? Mittaatko sillä olenko hyvä uskovainen? =)
En Tarja, envarmasti.Raamattupiiri on hyva. Hiukan asiasta toiseen:Kristinusko ei ole tekemista tai tekemattajattamista, vaan uskomista. Mielestani liian usein kiinitetaan huomioa syntiin jaei tarpeeksi armoon ja syntien anteeksisaamiseen.

Uskovaiset näkee sen nykyään kaikki vertauskuvallisena, koska katolinen kirkko myönsi sen sellainen olevan. He pitävät alkuräjähdystä todempana.

Katolinen kirkko ei myöskään nykyään näe homoseksuaalisuutta syntinä.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja dg:
en ole ylipainoinen ja en tupakoi. sovellatko mieleiseksesi kaikkea mitä Raamatusta luet..

Jos tarkoitat että käytänkä Jumalan minulle luomia aivoja, niin kyllä käytän. Elätkö sinä täysin kirjaimellisesti raamatun ohjeiden mukaan?

En Tarja, envarmasti.Raamattupiiri on hyva. Hiukan asiasta toiseen:Kristinusko ei ole tekemista tai tekemattajattamista, vaan uskomista. Mielestani liian usein kiinitetaan huomioa syntiin jaei tarpeeksi armoon ja syntien anteeksisaamiseen.

Olen kanssasi samaa mieltä. Ja synnit saa anteeksi vain jos aidosti katuu niitä, ei mitään aneita maksamalla.

Niin se menee, kun pikkuhiljaa aletaan hyväksyä luonnon asiat sellaisena kuin ne ovat. Katolisella kirkolla menee vaan toodella pitkä aika hyväksyä ne, satoja vuosia useimmiten.
Sen ne ihmeen nopeasti hyväksyi tosiasiana, ettei taivasta ole olemassa erikseen vaan se on samaa tilaa maapallon kanssa tai samassa kokonaisuudessa.
Mikähän on seuraava suuri hyväksyntä, ei taideta enää silloin elää me :)

Alkuperäinen kirjoittaja dh:
mutta kun on pyytänyt synnit anteeksi ja katunut niitä niin teetkö aina uudestaan samaa ja taas pyydät anteeksi,,eihän se ole parannuksen tekoa

En tietoisesti. Koska ei mitään syntiä voi tehdä sillein että "no mä vaan sanon sit jälkeepäin et sori ja ei haittaa enää". Pitää aidosti katua että saa anteeksi. Monesti olen pyytänyt Jumalaa, että tekisi minusta paremman ihmisen ja pyytänyt anteeksi sitä syntiä että olen ilkeilly läheisimmille. En ole vielä onnistunut lopullisesti karistamaan sitä, mutta silti olen aina aidosti pahoillani sanoistani tai tekemisistäni.

Alkuperäinen kirjoittaja harras:

Niin se menee, kun pikkuhiljaa aletaan hyväksyä luonnon asiat sellaisena kuin ne ovat. Katolisella kirkolla menee vaan toodella pitkä aika hyväksyä ne, satoja vuosia useimmiten.
Sen ne ihmeen nopeasti hyväksyi tosiasiana, ettei taivasta ole olemassa erikseen vaan se on samaa tilaa maapallon kanssa tai samassa kokonaisuudessa.
Mikähän on seuraava suuri hyväksyntä, ei taideta enää silloin elää me :)

No ei taideta.. :D En kuitenkaan elä sen mukaan mikä on katolilaisuuden mukaan syntiä, vaan sen mukaan mitä tunnen omassa sydämessäni ja sielussani.

Mun mielestä se on silti jotenkin hassua että homoseksuaalisuus ei niitten mukaan ole itsessään syntiä, mutta homoseksin harjoittaminen on. Päättäs.. :D

Mun pointti on se, että en tietoisesti halua elää synnissä, mutta on asia erikseen että näenkö saman syntinä kuin joku muu uskovainen. Pakoon ei kuitenkaan kukaan pääse ja lopulta Jumala on se, joka antaa tuomionsa tästä elämästä. :)

Tarja, ala anna kenenkaan pahoittaa mieltasi,kylla Sina itse tiedat mita tehda ja milloin.

Kiitos. Meitä uskovaisia on niin erilaisia ja kuten sanoit niin jokaisen täytyy tehdä omat päätöksensä ja tutkisteluna. Uskon, että itsekin olen vasta aivan oman tieni alussa. :) Ois kiva jos nääki kirjoittas johonki ylös ja vaikka 60 vuoden päästä lukis uudestaan ja miettis että onko edelleen samaa mieltä. :)

Yhteistyössä