synttäreiden pitämisen voisi minun puolestani lopettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
Joka ikinen kerta, joka ikinen vuosi minä saan pahan mielen aikaan noiden lasten synttäreiden vuoksi. Me asutaan kaupungissa ja kutsutut mummot ym. maalla. Kun kuitenkin arkipäivät ollaan töissä/koulussa/tarhassa, níin paras päivä synttäreille on arvatenkin sunnuntai. Siinä sitten jää lauantai aikaa kakuntekoon ym. No, kun näin syksyllä ei enää ole kaupat auki, niin yks sun toinenkin mutisee, että kun samalla reissulla voitaisiin käydä ostoksilla jne. Ilmoittavat sitten vaan ykskantaan, että tulevat lauantaina jo.
Nyt tänä vuonna sitten päätin, että pidetään ne hiton synttärit lauantaina ja ostetaan sitten kakut valmiina. Lapsen tarhakavereita kutsutaan käymään perjantai-iltana. No, eipä nyt sitten tuo lauantaikaan kelpaa kutsutuille kun osa ilmoitti, että tullaan sunnuntaina. :headwall:
Suoraan sanottuna minua jo ketuttaa. Ei huvittaisi juhlia synttäreitä kolmena päivänä. Mulla ois kaiken lisäksi kouluhommiakin tehtävänä. Minä taidan seuraavalla kerralla ílmoittaa kutsutuille, että jos ilmoittamani päivä ei käy, ei tartte tulla ollenkaan.
Ja sitä paitsi en ymmärrä tuota samalla ostoksilla käyntiäkään, sillä sama matka mekin ajetaan sukulaisten ja sisarusten synttäreille. Ja siis ihan vaan synttäreille, ei minnekkään ostoksille.

No tuota ostoksilla käyntiä samalla reissulla en ymmärrä - tai siis sitä että se on jonain syynä päivävalinnalle.

Mutta muutoin mie olen jo huomannut tässä viiden vuoden aikana että on aivan turha odottaa selviävänsä synttäreiden vietosta yhdellä päivällä :whistle: ...milloin on joku töissä, jonkun lapset kipeinä tai muuten vaan ei sovi.

...viime synttäreillä meinattiin jo onnistua, kunnes todettiin juhlapäivän aamuna että päivänsankari on oksennustaudissa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
No tuota ostoksilla käyntiä samalla reissulla en ymmärrä - tai siis sitä että se on jonain syynä päivävalinnalle.

Mutta muutoin mie olen jo huomannut tässä viiden vuoden aikana että on aivan turha odottaa selviävänsä synttäreiden vietosta yhdellä päivällä :whistle: ...milloin on joku töissä, jonkun lapset kipeinä tai muuten vaan ei sovi.

...viime synttäreillä meinattiin jo onnistua, kunnes todettiin juhlapäivän aamuna että päivänsankari on oksennustaudissa :saint:

Joo, mutta kolme päivää on mulle jo vähän liikaa. Ainoat vapaat ja koulutehtävätkin tehtävänä :(

Meille tullaan joko kutsuttuna päivänä, muulloin ei ole vastaanottoa (saa toki tulla, mutta en tiedä, ollaanko kotona, mitään tarjottavia en ole varannut jne.).

Johan nyt on hittolainen, että pitäs kaikkien aikataulun mukaan erikseen alkaa hypätä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meille tullaan joko kutsuttuna päivänä, muulloin ei ole vastaanottoa (saa toki tulla, mutta en tiedä, ollaanko kotona, mitään tarjottavia en ole varannut jne.).

Johan nyt on hittolainen, että pitäs kaikkien aikataulun mukaan erikseen alkaa hypätä.

Niinpä. Eikä sekään kyllä ole kivaa, että on vaikka sen lauantaipäivän varannut kakuntekoon ja sitten siihen tulee vieraita (olkootkin sisaruksia tai muuta lähisukua). Sitten varsinaisena juhlapäivänä jää kakku oman väen syötäväksi.