S
"saskia"
Vieras
Ollaan miettitty jos järjestäisimme sosiaalisesti rajoittuneelle/valikoivalle lapselle synttärit johon kutsuttaisiin kaikki luokkakaverit . On syksyllä aloittanut koulun eikä ole tutustunut kehenkään uuteen lapseen. Paras kaveri kyllä on mutta muihin ei halua tutustua. Ehkä haluaisi mutta kokee vaikeana. Ei ole yksin viihtyvää sorttia kuitenkaan, mutta ryhmätilanteissa helposti vetäytyy, vaikka paras kaveri olisi siinä ryhmässä mukana. Lapsi ei itse haluaisi kaikkia luokalta synttäreille mutta mietin että olisi hyvä mahdollisuus luoda suhteita niin lapsiin kuin vanhempiinkin ja sitä kautta ehkä tutustua paremmin. Ja ehkä sitten poikisi hänellekin synttärikutsuja. Luulen että on sen verran sosiaalisesti rajoittunut ja kömpelö että helposti jää ulkopuolelle porukoista. Minusta olisi nyt hyvä tilaisuus ennen kuin luokalle on syntynyt vakiintuneemmat kuppikunnat. Periaatteessa olen pakkososiaalistamista vastaan enkä siihen usko, mutta jollain tavoin pitäisi yrittää sosiaalisia taitoja tukea ja suhteita yrittää luoda. Missään harrastuksessa lapsi ei viihdy, ainakaan jos ole ketään hyvää tuttua, yleensä ei silloinkaan. Eikä varsinkaan halua tutustua kehenkään uusiin.
Mitä mieltä, onko väärin järjestää koko luokan synttärit jos lapsi on sitä vastaan?!
Mitä mieltä, onko väärin järjestää koko luokan synttärit jos lapsi on sitä vastaan?!