Synttärit tulossa, ohjelmaa? yllätyspussit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nina"

Vieras
Meillä on tässä kohta tytön 6-vuotis synttärit, kaverisynttärit. Mietin et pitäiskö jotain ohjelmaa järjestää? Meillä on pienet tilat, joten se ehkä rajaa vähän. Viime vuonna meillä ei ollut mitään järjestettyä leikkiä.

Mitenkäs sit noi yllätyspussit kavereille, mitä mieltä olette? Viime vuonna annettiin, muistaakseni kiiltokuvia. Täällä lähestulkoon jokaisen kaverin synttäreiltä on saanut jonkun yllätyksen. Mitä se yllätys voisi olla? en haluaisi mitään karkkia tms. laittaa, kun kuitenkin niitä herkkuja on tarjolla synttäreillä muutenkin. Miten ois pinnejä tai pompuloita? Toki ei nekään hirveen halvaks tule, vieraita tulossa 8 tyttöä. Onko ihan kamalaa, jos ei annakkaan mitään? Vai oisko ihan ok, jos antais yhden ilmapallon (vaikka jo valmiiksi täytetyn) mukaan?

Meillä on ollu synttäreitä yllätyspusseilla ja ilman :) yllätyspusseihin oon laittanu tarroja tikkarin ja karkin tjtn ei sen tarvi olla mitään kallista, joku pinni tai pompula tai kiiltokuva on varmasti tytöillä kiva (meillä on vaan poikia). Mutta myös sellaset synttärit joissa ei oo ollut mitään yllätystä on ihan ok.
Levyraati tai joku pieni esitys esim. meillä juhlakalu piti viime synttäreillä taikatemppu esityksen. Myös aasin hännän liimaaminen sopii pieniin tilohin ja joku askartelu jos oot siinä näppärä. Ja mulla on yleensä joku leffa jemmassa, että jos homma meinaa revetä käsistä :)

Onko teillä hyvin pihaa? Meillä tulee pian pojan 6 v kaverisynttärit ja suunnittelin aika pitkälle ulkoleikkien varaan. Mäenlaskua jne, kyllä tuossa pihalla sen verran kinoksia on kun vielä vähän kolalla parantelee.

Ei ne synttäripussit pakollisia ole mutta kyllä ne nykyisin aika yleisiä on... mä olen asettanut aina rajan n. 2 euroon per pussi, se on siis ehdoton yläraja. Jotain karkkia olen usein laittanut ja pienen lelun, esim. tarroja, hahmokumilenksuja, pieniä eläinhahmoja (katselin että myydään ainakin 6 kpl pusseissa mitkä maksaa 6 euroa).

Entäs jos jokainen tyttö saisi askarrella itselleen prinsessakruunut? Leikkaisit valmiiksi pahvista kruunun aihiot ja tytöt saisivat koristella sen mieleisekseen.. Lehdistä kuvia, kimalletta, "timantteja", pikku tarroja? Siinä olisi samalla ohjelmaa tytöolle.

[QUOTE="vieras";28033667]Entäs jos jokainen tyttö saisi askarrella itselleen prinsessakruunut? Leikkaisit valmiiksi pahvista kruunun aihiot ja tytöt saisivat koristella sen mieleisekseen.. Lehdistä kuvia, kimalletta, "timantteja", pikku tarroja? Siinä olisi samalla ohjelmaa tytöolle.[/QUOTE]

Mun mielestä tää on kiva idea. Toivottavasti muistan tän vielä sitten ku toi nuorin kaverisynttäri iäs.

[QUOTE="vieras";28033667]Entäs jos jokainen tyttö saisi askarrella itselleen prinsessakruunut? Leikkaisit valmiiksi pahvista kruunun aihiot ja tytöt saisivat koristella sen mieleisekseen.. Lehdistä kuvia, kimalletta, "timantteja", pikku tarroja? Siinä olisi samalla ohjelmaa tytöolle.[/QUOTE]

Täähän olikin kiva idea. :) Ajattelitko sellaista kruunua joka kiertää pään ympäri vai tiaratyyppistä, mut miten sit se kiinnitys? Oon aika poropeukalo noitten askartelujen suhteen, siksi kysyn.

Itsekin poropeukalona olen sitä mieltä, että pään ympäri menevä on simppelein. Tiara olisi hieno, mutta kiinnitys on hankala ja ei ehkä kestä tuon ikäisillä touhuissa ehjänä. Noita erilaisia vaihtoehtoja kruunujen mallista löytyy varmasti netistä kun tekee kuvahaun (sanoilla crown silhouette???). Jokaiselle tytölle erimallinen kruunu? Koristelussa ja materiaaleissa vain mielikuvitus on rajana.. Lehtiä, postikortteja, kankaiden rippeitä, tiimarista saatavia hileitä, helmiä, tusseilla piirtämistä.. Mitä nyt mieleen juolahtaa..