T
tyhmä
Vieras
tyhmä kysyy,että mitä tarkoittaa syntymäpaikkakunta? Kuntaa missä on asunut syntyessään vai sitä kuntaa missä sairaalassa on syntynyt...noloa kun en tiedä...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Kyllä se on se missä äiti on ollut kirjoilla lapsen syntyessä.
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Kyllä se on se missä äiti on ollut kirjoilla lapsen syntyessä.
Näin.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Kunta, jossa äiti on ollut kirjoilla lapsen syntyessä... luulisin. Ulkomailla syntyneistä en tiedä.
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:[
Meilla 2 ekaa syntyneet Italiassa ja heidat on Espoossa merkitty syntyvaksi. Lahetettyina tyontekijoina kuuluimme siis Suomen sos.turvaan ja virallinen kotiosoite oli edelleen Espoossa.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:[
Meilla 2 ekaa syntyneet Italiassa ja heidat on Espoossa merkitty syntyvaksi. Lahetettyina tyontekijoina kuuluimme siis Suomen sos.turvaan ja virallinen kotiosoite oli edelleen Espoossa.
Eli ihan loogisesti.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:jos olisivat syntyneet Jenkeissa, olisivat saaneet samalla myos jenkkipassin.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:jos olisivat syntyneet Jenkeissa, olisivat saaneet samalla myos jenkkipassin.
Ilmatilassakin syntyminen riittää, eikö?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä olet syntynyt syntymätodistuksesi mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:Jaa-a , heitit pahan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:Jaa-a , heitit pahan![]()
Muistaakseni tällainen kurisioteetti oli olemassa. Sanamuoto määrittelee kait, että USAn alueella syntynyt saa kansalaisuuden, eli periaatteessa mannerta ylittävällä reittilennolla syntyvä lapsi voisi sen saada, vaikkei USAan jalallaan astuisi.
Teoriassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:voisko olla niin...että koneen pitää olla jenkkien ilmatilassa :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eli jos mä olen kirjoilla aikka nyt helsingissä ja satun synnyttämään inarissa ni lapsen syntymäkunta on silti helsinki?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:voisko olla niin...että koneen pitää olla jenkkien ilmatilassa :xmas:
Näin olin ymmärtänyt. Eli USAn ilmatilassa syntynyt on kansalainen. Entäpä sitten suurlähetystön alueella? Eivätkö nekin lasketa samaan kastiin, siis toisen valtion alueeksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:kyllä varmaankin...mutta luulisin että lapsen pitäisi olla syntynyt suurlähetystön alueella...oma poikanihan synty saksassa (isä amerikkalainen sotilas)...ja hänelle jouduttiin anomaan amerikankansalaisuus..eli poikani EI voi olla Amerikan presidentti kun ei ole syntyperäinen amerikkalainen :xmas:
Mun lapsilla on molemmilla syntymätodistus ja ihan Suomessa ovat syntyneet. Sen todistuksen saa edelleenkin, jos pyytää. Ainakin KYSissä ja SATKS:ssa synnyttäneet.Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Muuten hyvä mut Suomes ei saa syntymätodistusta![]()
Sen kunnan mukaan jossa äiti on ollut kirjoilla esim. tääl tullaan lähikunnista synnyttämään Porrin mut kyl niistä muksuista sit tulee muitakin ku porilaisia
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eli jos mä olen kirjoilla aikka nyt helsingissä ja satun synnyttämään inarissa ni lapsen syntymäkunta on silti helsinki?![]()
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun lapsilla on molemmilla syntymätodistus ja ihan Suomessa ovat syntyneet. Sen todistuksen saa edelleenkin, jos pyytää. Ainakin KYSissä ja SATKS:ssa synnyttäneet.Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Muuten hyvä mut Suomes ei saa syntymätodistusta![]()
Sen kunnan mukaan jossa äiti on ollut kirjoilla esim. tääl tullaan lähikunnista synnyttämään Porrin mut kyl niistä muksuista sit tulee muitakin ku porilaisia
Se maistraatista tuleva paperi on eri juttu, just meinaan yks maikka oli asiaa selvittäny ku tarvis ko. paperii Englantiin lähetettäväks.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun lapsilla on molemmilla syntymätodistus ja ihan Suomessa ovat syntyneet. Sen todistuksen saa edelleenkin, jos pyytää. Ainakin KYSissä ja SATKS:ssa synnyttäneet.Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Muuten hyvä mut Suomes ei saa syntymätodistusta![]()