syntymäpaikkakunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
tyhmä kysyy,että mitä tarkoittaa syntymäpaikkakunta? Kuntaa missä on asunut syntyessään vai sitä kuntaa missä sairaalassa on syntynyt...noloa kun en tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Kunta, jossa äiti on ollut kirjoilla lapsen syntyessä... luulisin. Ulkomailla syntyneistä en tiedä.

Meilla 2 ekaa syntyneet Italiassa ja heidat on Espoossa merkitty syntyvaksi. Lahetettyina tyontekijoina kuuluimme siis Suomen sos.turvaan ja virallinen kotiosoite oli edelleen Espoossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
[

Meilla 2 ekaa syntyneet Italiassa ja heidat on Espoossa merkitty syntyvaksi. Lahetettyina tyontekijoina kuuluimme siis Suomen sos.turvaan ja virallinen kotiosoite oli edelleen Espoossa.

Eli ihan loogisesti. :)

[

Eli ihan loogisesti. :)

jos olisivat syntyneet Jenkeissa, olisivat saaneet samalla myos jenkkipassin.

Jaa-a , heitit pahan :whistle:

Muistaakseni tällainen kurisioteetti oli olemassa. Sanamuoto määrittelee kait, että USAn alueella syntynyt saa kansalaisuuden, eli periaatteessa mannerta ylittävällä reittilennolla syntyvä lapsi voisi sen saada, vaikkei USAan jalallaan astuisi.

Teoriassa.

Jaa-a , heitit pahan :whistle:

Muistaakseni tällainen kurisioteetti oli olemassa. Sanamuoto määrittelee kait, että USAn alueella syntynyt saa kansalaisuuden, eli periaatteessa mannerta ylittävällä reittilennolla syntyvä lapsi voisi sen saada, vaikkei USAan jalallaan astuisi.

Teoriassa.

voisko olla niin...että koneen pitää olla jenkkien ilmatilassa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:

Näin olin ymmärtänyt. Eli USAn ilmatilassa syntynyt on kansalainen. Entäpä sitten suurlähetystön alueella? Eivätkö nekin lasketa samaan kastiin, siis toisen valtion alueeksi?

Näin olin ymmärtänyt. Eli USAn ilmatilassa syntynyt on kansalainen. Entäpä sitten suurlähetystön alueella? Eivätkö nekin lasketa samaan kastiin, siis toisen valtion alueeksi?

kyllä varmaankin...mutta luulisin että lapsen pitäisi olla syntynyt suurlähetystön alueella...oma poikanihan synty saksassa (isä amerikkalainen sotilas)...ja hänelle jouduttiin anomaan amerikankansalaisuus..eli poikani EI voi olla Amerikan presidentti kun ei ole syntyperäinen amerikkalainen :xmas:

kyllä varmaankin...mutta luulisin että lapsen pitäisi olla syntynyt suurlähetystön alueella...oma poikanihan synty saksassa (isä amerikkalainen sotilas)...ja hänelle jouduttiin anomaan amerikankansalaisuus..eli poikani EI voi olla Amerikan presidentti kun ei ole syntyperäinen amerikkalainen :xmas:

Lucky you! Ei ole järin houkutteleva pesti... siis Amerikan presidentin duuni. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Muuten hyvä mut Suomes ei saa syntymätodistusta :whistle:

Sen kunnan mukaan jossa äiti on ollut kirjoilla esim. tääl tullaan lähikunnista synnyttämään Porrin mut kyl niistä muksuista sit tulee muitakin ku porilaisia
Mun lapsilla on molemmilla syntymätodistus ja ihan Suomessa ovat syntyneet. Sen todistuksen saa edelleenkin, jos pyytää. Ainakin KYSissä ja SATKS:ssa synnyttäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli jos mä olen kirjoilla aikka nyt helsingissä ja satun synnyttämään inarissa ni lapsen syntymäkunta on silti helsinki? :o

juu

tähänhän pitää vaatia muutos :D tai sit ei enää kysytä syntymäpaikkakuntaa, vaan vaihdetaan sille suoraan nimeksi "äitisikotipaikkakuntasynnytyshetkellä"

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Sen kunnan mukaan jossa äiti on ollut kirjoilla esim. tääl tullaan lähikunnista synnyttämään Porrin mut kyl niistä muksuista sit tulee muitakin ku porilaisia
Mun lapsilla on molemmilla syntymätodistus ja ihan Suomessa ovat syntyneet. Sen todistuksen saa edelleenkin, jos pyytää. Ainakin KYSissä ja SATKS:ssa synnyttäneet.

mä en tajunnu ees pyyttää ku jotenkin kuvittelin et se tulee automaattisesti,jälkeenpäin tajusin ettei meillä ookkaan sellasta. Kyssissä synnytin 2006, voikohan sen pyytää jostain jälkikäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Se maistraatista tuleva paperi on eri juttu, just meinaan yks maikka oli asiaa selvittäny ku tarvis ko. paperii Englantiin lähetettäväks.
Tai sit se on tosiaan eri alueilla eri tilanne.

Yhteistyössä