Syntymättömän lapsen vakuutus ja tupakointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Miten on jos hakee a-vakuutuksesta (Pohjola) syntymättömän lapsen vakuutusta ja niis papereis on kysymys tupakoitko ja jos niin paljonko.
Voiko ne tupakoinnin perusteella evätä vakuutuksen?

Ei liity kysymykseen, mutta jossainhan oli just artikkeli siitä, miten kallista huijausta nuo syntymättömien vakuutukset ovat. Vakuutusehdot täynnä porsaanreikiä, joiden avulla vakuutusyhtiö välttyy maksamasta miltei tilanteessa kuin tilanteessa.

kai ne sillä äidin tupakoinnilla sitten sulkee pois korvauksista lapsen sairauksia. Korvatulehdukset, astman ym. ym. Ei vaan, kysy sieltä vakuutusyhtiöstä tai valehtele jos tupakoit.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ei liity kysymykseen, mutta jossainhan oli just artikkeli siitä, miten kallista huijausta nuo syntymättömien vakuutukset ovat. Vakuutusehdot täynnä porsaanreikiä, joiden avulla vakuutusyhtiö välttyy maksamasta miltei tilanteessa kuin tilanteessa.

On varmasti näinkin.

Mutta..

Mun serkku aikanaan päätti säästää ja ottaa vakuutuksen vasta synnytyksen jälkeen. Väärässä paikassa säästi, tuli 10000 leikkauslasku itselle maksettavaksi. (Toki siis markkaaikaan, mutta kuitenkin).

Alkuperäinen kirjoittaja no:
tai valehtele jos tupakoit.

Ja jos valehtelet, niin vakuutusyhtiö saa taas uuden mahdollisuuden olla maksamatta. Sun terveys voidaan tutkia, ja keuhkoista nähdään että oletkin tupakoinut. Ja jos et anna tutkia, niin taas vakuutusyhtiö epää korvaukset sen perusteella, että tutkimuksia ei ole voitu suorittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
valehtele jos tupakoit.

Mä melkein sanoisin että tee näin. Ei sillä että epärehellisyyttä noin yleisesti ottaen kannattaisin, mutta vakuutusyhtiöitten omat porsaanreiät ovat kyllä sen kokoisia, ettei rehellisyydestä voi niidenkään tapauksessa ihan joka kerta puhua.

Mutta JOS päädyt laittamaan rastin "en tupakoi" -kohtaan, niin muista sitten papereita viedessäsi olla tarkkana siitä, ettet varmasti - sen kummemmin hengityksesi kuin vaatteesikaan - takuuvarmasti haise pätkääkään tupakalle. :xmas:

miten ois jos lopettaisit tupakoinnin vauvan edun vuoksi?? ei tarttis valehdella eikä potea syyllisyyttä jos lapsi sairastuu tupakoinnin vuoksi?
kannattais hakea oikeasti tietoa ja ajatella lapsen parasta ei omaa mielihyvää.

Ekalle lapselle saatiin syntymättömän lapsen vakuutus, tokalle ja kolmannelle ei, koska mulla oli ekassa ja tokassa raskausmyrkytys epäily. Eli tälle neljännelle ei luultavammin edes tarvii yrittää ottaa sellaista...

kieltää kyllä vakuutukset tupakoivilta tai ainakin rajata rajusti! Jos lapsi syntyy keskosena tai muuten kärsii äidin tupakoinnista niin ei mitään korvauksia!

Alkuperäinen kirjoittaja pitäsi:
kieltää kyllä vakuutukset tupakoivilta tai ainakin rajata rajusti! Jos lapsi syntyy keskosena tai muuten kärsii äidin tupakoinnista niin ei mitään korvauksia!

mutta eikös vakuutusyhtiöllä olis velvollisuus sitte osoittaa että johtuu just tupakoinnista ? keskosuuteenhan on niin monia muitakin syitä..

parasta ois tietenkin, että ei polttais ollenkaan.tsemppiä jos koitat ap lopettaa!

Joo tiedän et ois parasta lopettaa. Aikasemmat odotukset oon ollu polttamatta, nyt vaan ei ole täysin onnistunu. Oon kyllä vähentäny huomattavasti, max 5 tupakkaa per päivä. Yritystä lopettamiseen kyllä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo tiedän et ois parasta lopettaa. Aikasemmat odotukset oon ollu polttamatta, nyt vaan ei ole täysin onnistunu. Oon kyllä vähentäny huomattavasti, max 5 tupakkaa per päivä. Yritystä lopettamiseen kyllä on.

Mitäs jos vaan jättäisit ne tupakat ostamatta...

Mutta periaatteessa kyllä voi evätä...

Yhteistyössä