syntymättömän lapsen vakuutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Oletteko ottaneet? Millainen se oikeastaan on koko vakuutus? mitä kattaa, onko minkä hintanen? Muuttuuko vakuutus automaattisesti syntyneen lapsen vakuutukseksi kun lapsi syntyy?

Hei

Minä otin sen esikois tytölle. 60 tuhatta korvaa sairauksia ja 17 tuhatta per sairaus ja 5 tuhatta, jos lapsi kuolee. Jotain tuommoista. Se pysyy samanlaisena automaattisesti, kun lapsi syntyy, ellei vaihda sitä lapsi vakutukseen. Minä en vaihtanut.

Hintaa on, mutta jos tulee tarvis niin korvaa kyllä itsensä.

Muuttuu automaattisesti lapsen vakuutukseksi syntymän jälkeen. Tapiolassa ainakin hinta halpenee kun vuosia kuluu.

Meillä oli todella tarpeen ensimmäisellä lapsella, toisella ei olla käytetty juurikaan. Kolmannelle otetaan kuitenkin myös.

Suosittelen!

Me otettiin Tapiolasta ennen syntymää. Teimme niin, koska lapsen isällä on sairaus, joka olisi sitten rajattu lapsen vakuutuksestakin pois, jos olisimme ottaneet vasta lapsen synnyttyä vakuutuksen. Lapsemme sairastui vakavasti ja vakuutuksesta on ollut tosi paljon hyötyä. Tosin olen kuullut, että joillakin perheillä on ollut sellainen vakuutus, että on korvannut lapsen sairastuttua vakavasti kertakorvauksena heti 10 000e ja sitten vielä muita kuluja. Meillä ei vakuutus ihan noin kattava, mutta korvaa sairaalapäiviä, poliklinikkakäyntejä, lääkkeitä yms.

ollaan itse suunniteltu tuolta lähivakuutuksesta, kun meillä siellä kaikki muutki on.
Tänään olis tarkoitus mennä käymään siellä. tosiaan kun lapsen LA on 17 tammikuuta niin rupee olemaan pikkasen kiirus :)

Emme ottaneet ennen syntymää - päätimme ottaa riskin. Otimme Fenniasta 3 päivän ikäisenä - sen on tarkoitus kattaa mahdolliset isommat sairaudet jos niitä tulee.

Nyt 3.5vee ja ei ole ollut käyttöä. Mutta olemme siitä vain tyytyväisiä. Eihän muitakaan vakuutuksia oikeasti haluta "käyttää", mutta paskan tilanteen varalta ...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta sitäkään ei koskaan voi etukäteen tietää, että mitä tulee tapahtumaan, sairasteleeko lapsi vai ei. Kannattaa aina pelata hieman varman päälle.

Ilmankos niitä vakuutuksia myydäänkin paljon. "kannattaa aina pelata hieman varman päälle".
Meidän tapauksessamme ei olisi kannattanut. Jos ei ole perinnöllisiä sairauksia ja rahatilanne kestää maksaa lääkärikuluja hieman omastakin pussista, niin riskiarvio kannattaa tehdä pohjautuen todelliseen riskiin.