Syntyvälle lapselle lähes kaikki kirppiksiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa nyt

Vieras
Onko joku hankkinut lähes kaiken kirppikseltä mitä syntyvälle tarvitsee?

Mulla on ihan "missiona" koettaa hankkia kaikki kirpputorilta mitä saa, äitiyspakkaus tietysti tulee sitten täydentämään. Ja tarkka olen, ostan vaan ihan priimaa ja ehjää tavaraa, mikä on aika helppoa näköjään pienen lapsen tavaroiden kanssa löytää. Todella vähän rikkinäistä tai muuten huonoa tavaraa näkyy.

Tähän memmessä olen löytänyt:

-Pikku-Piian hoitoalusta 0,5e
-Carena Ride-vaunut kantokassilla 50e
-Turvaistuin 20e
-Amme (oli käyttämätön) 5e
-Bodeja, potkuhousuja, sukkia, paitoja jne vaatetta 0,1e-1e/kpl
-Pinnasängyn pehmusteet 1,5e
-Pussilakanasettejä 3kpl 1-2,5e/kpl

Vielä aikomuksena löytää pinnis, kakkosvaunut terassille, lisää vaatteita jne... Jotenkin uskon että saan kaikki kerättyä kirppiksiltä mitä aikomuskin.

Ainoastaan tympäsee monien kommentit siitä, jostain syystä moni haluaa ajatella asian niin että en halua laittaa lapseen rahaa vaan kerään kirppiksiltä "rojua".. En ole sitten varmaan kovin hyvä tuleva äiti kun en uutta osta.

minusta tuo on hieno asenne! miksi kaiken pitäisi olla uutta kun kirppareilta löytyy monesti uuttavastaavia tavaroita todella halvalla?? itse olen myös ostanut lähes kaikki poikani vaatteet kirppiksiltä ja myöskin turvakaukalo japinnis on hankittu huutonetin kautta. KIERRÄTYS KUNNIAAN :D

meillä on kaikille lähes kaikki saatu/ostettu käytettynä, kaukalot on tullu tutuilta, paitti tälle tulokkaalle ostin, istuimia on ostettu noille isommille uutena, muuten tyttö on kulkenu lähes aina kirppisvaatteissa ja ikää on nyt 6,5v. toki on uusiakin ostettu mutta pääosin ollu käytettyjä.

Kun ostaa alesta, niin saa esim. vaatteita jopa samaan hintaan kuin mitä käytetyistä pyydetään. Varsinkin pieniä vauvakokoja löytyy -70%, joten mieluummin olen uusia ostanut...

Käytettynä olen ostanut 90% vaatteista sekä pinniksen, hoitopöydän, matkarattaat ja kuomurattaat. Vain yhdistelmät ostin uusina.

Ammeen ja potan ostin uusina mutta leluistakin 90% taitaa olla käytettynä hommattuja.

Eli ihan kaikkea en kirppikseltä hanki, vaikkakin suurimman osan.

Mäkin ostan lähes kaiken mitä löydän, mutta turvakaukalon ostamme uutena (ja hinnasta ei väliä, kunhan saamme turvatestien voittajakaukalon).. Saan ilmaiseksi joitakin tarvikkeita muutenkin jo, vaikka vedämmekin tiukkaa linjaa tavaramäärän suhteen. Lapsi kun ei sitä roinaa tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä jos löydät:
Kun ostaa alesta, niin saa esim. vaatteita jopa samaan hintaan kuin mitä käytetyistä pyydetään. Varsinkin pieniä vauvakokoja löytyy -70%, joten mieluummin olen uusia ostanut...

Jaa mäkin haluan tietää missä alessa on 0,1e-1e vaatteita...

:wave: Suurimman osan oon kirppiksiltä ostellut. Tämä raukka kakkonen saa samat kamat, joita isovelikin on jo käyttänyt.
Muoks. tosi paljon olen myös saanut työkavereilta, ystäviltä ja sukulaisilta.

Tosi hienoa! Arvostan paljon tuollaisen asenteen omaavia.

Itsekin ostan paljon käytettynä, eikä syynä ole aina raha.
Että vaikka alesta löytääkin halvalla, niin se ei ole se pointti. Vaan miksi ostaa uutta ja sitä kautta tuhlata lisää luonnonvarjoa, jollei ole pakko.
:)

ainoastaan istuin esikoille kun ei kaukaloon mahtunut ostettiin uutena mutta sisko sai sen sitten käyttöönsä ja ostettiin taas jo isommille pojille tarkoitettu istuin jonka saa korokkeeksi pelkästään kun kasvaa vielä vähän enemmän.

MAHTAVA JUTTU...
jotku menee ikäänkuin sekasin, kun vaveli on tulossa.
Taatusti löytyy hyvää käyttökelpoista tavaraa ..

vauvahan ei valita - sille kelpaa
ja sitä paitsi kirppikeltä löytyy myös hyvin yksilöllisiä vaatteita, ja kun laskee montako saat yhdellä kaupan hinnalla - niin vautsi..

jääpähän vaippoihin ja muuhun tarpeelliseen rahaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Viisas ei ole tyhmä:
MAHTAVA JUTTU...

ja sitä paitsi kirppikeltä löytyy myös hyvin yksilöllisiä vaatteita, ja kun laskee montako saat yhdellä kaupan hinnalla - niin vautsi..

Paitsi että kestovaippojakin saa ostettua halvalla kirppareilta ja huuto.netistä. Esim. moni ei käytä lainkaan äitiyspakkauksen kestovaippoja, joten niitä saa ostettua halvalla käyttämättöminä.. Lisää rahansäästöä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viisas ei ole tyhmä:
MAHTAVA JUTTU...

Paitsi että kestovaippojakin saa ostettua halvalla kirppareilta ja huuto.netistä. Esim. moni ei käytä lainkaan äitiyspakkauksen kestovaippoja, joten niitä saa ostettua halvalla käyttämättöminä.. Lisää rahansäästöä.. :)

Juu, kestoja kannattaa ehdottomasti ostaa ja nimenomaan käytettynä jolloin ne ovat hyvässä imussa jo valmiiksi. Edullisimmista sisätäyttövaipoista olen kirppiksellä maksanut 0,50?.

Mäkin suosin kirppiksiä ja alennusmyyntejä. Ainut myös mitä en käytettynä ostais on turvakaukalo/istuin. Se on meille ollu ehdoton juttu ostaa uutena. Vaatteet ostan lähinnä aina kirppikseltä kun löytyy tosi paljon ihania ja halpoja vaatteita. :)

Yhteistyössä