Syntyvälle lapselle lähes kaikki kirppiksiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainoastaan turvakaukalo ja matkarattaat ollaan ostettu uutena, sekä vähän vaatteita alesta, ihan kaikki muu kirppikseltä, sekä ostettu/saatu kavereilta. Laskin että ilman rattaita/kaukaloa kaikkeen meni rahaa noin 300 e, eli ei tod. paljoa. Tosi siistejä kaikki tavarat ja vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kummallista ajattelua joiltain, ettei halua laittaa lapseen rahaa jos ostaa kirppikseltä. Kuitenkin on ihan hyväksyttävää ottaa kaverilta vastaan tämän lapsen vanhoja vauvakamppeita :whistle:

Niinpä. Ei ne kirppiksen käytetyt vaatteet kuitenkaan eroa mitenkään sen naapurin käytetyistä vaatteista.

Musta on hienoa, että käyttää hyödyksi kirpputoreja. Siitä hyötyy myyjä ja ostaja molemmat ja lisäksi se on hyvin ekologista.

Mulla on esikoiselta jääneitä tytön vaatteita jonnin verran ja kirppikseltä oon ostanut unisex-vaatteita 20-80 sentillä enimmäkseen. Vaunut on esikoiselta jääneet, kaveri lupas pinnasängyn, käytettynä aion kaukalon ostaa.. niin ei kai sitä paljoa tarvitse enää uutena. Esikoisen kanssa halusin kaikkea uutta ja hienoa, mutta toisen kans ei oo enää varaa samaan, varsinkaan yh:na.

Hienoa että olet löytänyt vauvallesi tavaraa kirpparilta!!! :) Minä ostin myös TOSI paljon käytettynä omilleni ja kierrätyshenkinen olen henkeen ja vereen! Ennemmin menen nytkin kirpparille TEKEMÄÄN LÖYTÖJÄ kuin ostamaan alesta "tusinavaatteita" -70%... ;D

yritänpä muistella mitä kaikkea ostettiin esikoiselle käytettynä:
yhdistelmävaunut (huuto.net)
kestovaippoja (kirpparit ja huutis)
vaatteita (kirpparit ja huutis)
pinnasänky (kierrätyskeskus)
turvaistuin (kirpputori)
parvekevaunut (kierrätyskeskus)
imetystyyny (kierrätyskeskus)
tuttipulloja (kierrätyskeskus)

saatu ilmaiseksi minun siskolta ja miehen siskolta:
rattaat
vaatteita
rintapumppu
syöttötuolin pehmuste
leluja isot kasat
amme + jalat
hoitopöydän hoitoalusta
pyöräilykypärä
kenkiä
turvakaukalo

nyt saadaan vielä tuplarattaat kun meille on kakkonen tulossa. ei ole siis tarvinnut paljoa uutena ostella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Turvakaukalo on ainakin sellainen mitä en ostaisi käytettynä, samoin potta. Ja pinniksen patja :D

Tähän peesi. Kaukaloista kun ei tiedä onko varmasti ehjä...
Ja mitä patjaan tulee niin sehän on todettu jossain tutkimuksessa että vanhojen patjojen käytöllä olis yhteyttä korvatulehuksiin...

Toisekseen en kyllä ostais itellekkään patjaa kirpparilta saati sitten vauvalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kummallista ajattelua joiltain, ettei halua laittaa lapseen rahaa jos ostaa kirppikseltä. Kuitenkin on ihan hyväksyttävää ottaa kaverilta vastaan tämän lapsen vanhoja vauvakamppeita :whistle:

Niinpä. Ei ne kirppiksen käytetyt vaatteet kuitenkaan eroa mitenkään sen naapurin käytetyistä vaatteista.

Musta on hienoa, että käyttää hyödyksi kirpputoreja. Siitä hyötyy myyjä ja ostaja molemmat ja lisäksi se on hyvin ekologista.

Mä olen kans ostanu melko paljon vaatteita meijän tulevalle vauvalle kirpparilta.
Tässäkin löysin sieltä samanlaiset housut vauvalle ku mitä olin pari viikkoo aikasemmin ite ostanu kaupasta...

Juu ehdottomasti kirppikseltä! Minä ostan 4v tytöllenikin suuren osan vaatteista kirppareilta. ja olen huomannut monesti ettei kyllä tarveisi ostaa mitään uutena pienelle vauvalle, on sen verran hyvin sitä kokoa tarjolla. =) onhan se vähän luontoystävällistä ja hillitsisi etes hieman tätä yltiöpäistä maailman menoa turhaa shoppailua ym ym... huh huh, pelottaa ihan..

Me ie kirppiksiltä osteltu, mutta saatiin tutuilta ja sukulaisilta esikoiselle paljn käytettynäesim. syöttötuoli, pinnasänky, "isojen poikien" sänky, sitteri, turvakaukalo. Vaunut ostettiin käytettynä (samoin tuplat ostettiin käytettynä ). Vaatteita ja kestovaippoja saatiin vino pino käytettynä.
Kaikki otettiin mielellämme vastaan ja hyvillä mielin ollaan niitä käytetty ja ollaampa niitä kierrätetty tuolle kuopuksellekin =)

Tänään viimeksi laitoin "pahan kiertämään" ja vein ystävien vauvaa odottamaan kasillisen 50-56 cm vaatteita jotta saavat lapselleen niitä käyttää.

Yhteistyössä