Syntyvän lapsen painoarvioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonttu

Vieras
Miten hyvin teillä muilla on painoarviot pitäneet paikkansa?Meillä veikattiin esikoisesta(tyttö)isokokoista,yli 4kg,kävin jopa röntgenissä,kun halusivat varmistaa et mahtuu tulemaan.Kuitenkin ihan normi 3,5kg tuli.Nyt toista odottaessa sama juttu,4,5kg arvioivat,mut en jaksa oikeen uskoa siihenkään.

Molemmat arvioitu yläkanttiin.
Ensimmäistä arvioitiin yläkanttiin 200-300g ja toista arvioitiin yläkanttiin 500g.
Ihan hyvä niin kun onhan noi ollut yli neljää kiloa, jopa lähempänä viittä kiloa.

meillä veikattiin tytöstä reilusti yli 4kg ja tyttö oli 3360g
minulla kanssa kuvattiin ja todettiin ettei mahdu tulee.. en tiedä olisko mahtunu tulee jos olis tienny että arvio menee noin pieleen!

Meidän vauvaa arvioitiin 4500g, kävin myös röntgenissä jossa sanottiin että mahtuu tulemaan hyvin! poika painoi 4620g, eikä mahtunut tulemaan. Leikattiin loppupelistä.

Mulla arvioitiin ensimmäisestä rv39 3500g, poika syntyi 41+4 ja painoi 4340g. Toisesta arvio oli rv38 3800g, tyttö painoi syntyessään rv41+3 4560g.
Mulle sanottiin että painoarvio voi heittää 15% suuntaan tai toiseen, ja tietysti tuo prosenttimäärä on aina enemmän mitä isompi arvio on. Lisäksi jos arvio on rv38 3000g, ja vauva syntyy rv42, niin se tekee jo 3800g kun vauvan paino nousee viikossa n. 200g.

Yhteistyössä