Syö huonosti karkeampaa ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saiim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

saiim

Jäsen
01.01.2008
33
0
6
Hei!

Meidän neiti on nyt jo 11kk.
Kun aloitin kiinteiden annon söi suht normaaliin tapaan mutta kun alettiin antaa karkeampaa ruokaa,kaikki tökkii.

Nyt karkeeta on tietysti jo annettu kauan aikaa mutta neiti ei vaan suostu,joskus saattaa mennä oikein kokonainen 1dl sitä yli 8kk ruokaa yhdellä aterialla ja näitä kertoja on todella vähän.Yleensä se on sen muutaman lusikallisen ja se on siinä.

Oon yrittäny olla antamatta maittoa tilalle ettei täyttyisi vatta sillä ja kokeeksi ostin myös 4kk mössöjä ihan vain testatakseni syökö sitäkään.Niitä purkkejahan menikin päivässä sitten heti 3 ja iltapuuro päälle.Mutta sille linjalle en lähde että syötän tuon ikäselle sileetä ruokaa.

Leipää kyllä järsii ja makeat myös uppois mutta en oikein tahdo antaa makeaakaan ettei tottuis niihin...
Mulla on ennestään kaksi poikaa ja ei ole tod ollu tälläsiä ongelmia.

Onko muita?

Oletko kokeillut niitä 8kk purkkiruokien pastoja? Niissä on pehmeitä paloja ja niitä kannattaa haarukalla muussata aluksi vielä pienemmäksi.

Meidän ex-herra sihtikurkku on jo 15v, mutta pikkuveikka 7.5kk seuraa vanhimman veljen jalanjälissä |O

Mun tyttö 9,5kk eikä ole oikein koskaan syönyt lihasoseita-ainakaan purkillista edes silloin kun pikkupurkeista sileitä söi.Hänestä ei liharuoat ole hyviä-mutta tosiaan terkka käski 8kk ikäisenä siirtyä karkeampaan ruokaan.Neiti syö max ½dl....hyvä kikka kolmonen on meillä se että annan muovisen lusikan nean käteen,jolloin saan välillä annettua ruokaa..Siis kun käsillä tekimistä eikä huiski vain lusikkaani.
marja-ja hedelmäsoseita saattaa syödä purkillisen ..
Eli tyttö tullut äitiinsä ja makea kelpaa:) Nea syö kyllä liharuokia,jos esim.teen sille lihapullia.Eli kaikki sormiruoka meillä menee...suuhun tai lattialle :laugh:

terkka sanoikin 2vkoa sitten,että hapanmaitotuotteisiin voin siirtyä ja leipää antaa,kun ruokahalua itse syötävään/syötettävään ruokaan löytyy.
raejuustoa maistelee mielellään,vaikka sen lusikalla annakin.Meillä semperin kasviksia ja possua-sosetta syö paremmin ja nyt ostin jonkin lihamuhennos purkin-joka näytti myös maistuvan.

Meillä kans ei kaupan 8kk pöperöt kelpaa ilman muussausta, mutta kotitekonen kyllä maistuu. Ne palat on liian isoja tai kovia pojan mielestä, pupeltaa ne pois. Kotitekoset oon jättäny aina vähän karkeemmaks, joten on kyllä tottunu sattumiakin syömään... Pitää vaan olla pehmosia ne palat ja vähän pienempiä kuin kaupan purkeissa.

Aika lillua pitää myös olla nykysin jostain syystä... Laitan siis aika paljon nestettä sekaan tai sitte jotain löysempää kaupan sosetta sekaan. Osan muussaan sileemmäks ja osaan jätän enempi kökkänöitä. Yhdistelemällä tulee sit se pojalle mieleinen pöperö.

Sormiruokana menee leipä, marjat, keitetyt kasvikset, hedelmäpalat yms. En sitte tiedä miks ne kaupan soseiden sattumat ei kelpaa... Kai sit ajattelee, että sose soseena ja palat paloina. Hassu poika. :heart:

No hyvä tietää että muilla samoja juttuja.

On vaan niin jotenkin erilaista ja välillä rasittavaa kun tosiaan noi meidän pojat söi kyllä kaiken mitä eteen laitto...

Meillä ei ole kyllä hampaitakaan kun kaksi täysin näkyvillä ja ylhäällä vasta kasvamass mutta en tiedä onko sillä mitään osuutta kun järsii kuitenin leipää,kurkkua,porkkanaa yms.

Täytyy vaan nyt jaksaa kokeilla eri konsteja ja eri ruokia.Ne spagetit ei mene alas ollenkaan,lähes kyökkää ne heti suustaan.

Mutta eiköhän tyttö opi syömään joskus.Nälkä porsaan kotia ajaa...
Kasvaa kuitenkin ja muuten voi hyvin niin mitäpä tässä sitten turhaan stressaamaan...

Meillä tyttö 10kk. Muussaan 8kk ikäisten ruoat vielä. Toiset menee hyvin alas, esim.pasta ruoat. Sit muut muussaan ja yleensä syö ne hyvin. Kerralla menee yleensä n.1/2-1 prk (iso purkki)

Ite kans annan muuta tekemistä tytölle, kun syödään. Nokkamotilla harjoittelee. Meillä ei vielä tuo lusikkahomma suju, kun laittaa sen suuhun niin syvälle, että yökkö tulee :o

ja aina ei tuo syönti ole niin helppoa. Että kyl se teilläkin alkaa taas sujumaan :)

Voiko lapsellasi olla lyhyt kielijänne? Meillä ei sen takia mene/ole mennyt karkeemmat ruoat.. Olin ihan helisemässä, kun yritin ja yritin totuttaa vähän karkeempaan ja möykkysempään ruokaan, eikä suostunut sitä syömään. Aina vaan tuli oksennusrefleksi. Niin ja kun käytiin hammaslääkärissä, niin hän totesi siellä, että pojalla on lyhyt kielijänne joka vaikeuttaa syömistä. Sen jälkeen on ollut paljon parempi mieli tämän syömisen kanssa. Meillä siis poika päälle 10kk nyt niin syötän kaupan ihan sileitä soseita ( niitä ei taida olla kun 4 eri lajia ) ja sitten välillä sellasen ison purkin muussan sauvasekottimella samanlaiseksi litkuksi. Hyvin uppoaa ja syö ilomielin :) joskus annan sormiruokana jotain ja niitäkin laittaa suuhun ja välillä jopa nielasee. Niin ja oma tekosia ruokia olen yrittänyt syöttää, niin ei kelpaa..en saa niistä sellasta ns. kostean sileetä. Eli näin meillä mennään syömisen kanssa. uudestaan on hammaslääkäri aika kun poika on 1- vuoden ja siellä sitten katsotaan tilanne, että tehäänkö sille jotain vai onko jo parempi. Neuvolassakin täti sanoi, että ei olisi tullut mieleenkään tuollasta asiaa, kun olen aina valittanut siintä, että poika ei syö paakkusta ruokaa. Nyt sitten ei ollut paino noussu toivotulla tavalla niin saas nyt nähä miten käy. Mutta suosittelen tuon kielijänteen tarkastamista, jos ei ole jo katsottu :) toki teidän tilanne voi olla aivan toinen, eli lapsi ei vaan halua syödä sellasta missä on möykkyjä, mutta kyllä varmaan jossain vaiheessa alkaa jo menemään.

Yhteistyössä