Syödäänkö teillä jätskiä joka päivä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jäde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jäde"

Vieras
Saako teillä lapset syödä näin kesällä ja loma-aikaan syödä joka päivä jäätelöä? Meillä näköjään saa... Ei kyllä yleensä talviaikaan ole tapana ihan joka päivä herkkuja mässytellä, mutta kesällä on tavaksi näemmä tullut jälkkäriksi tai välipalalla syödä jädet. Välillä kaivetaan pakastimesta ja joskus lähdetään oikein jätskikioskille/kahvilaan herkuttelemaan. Lapset 2v ja 4v.Mitenkäs muilla, kuinka usein teillä herkutellaan jäätelöllä?
 
Meillä syödään talvella jätskiä enemmän kuin kesällä. Jäätelöauto kun parkkeeraa aina tuohon meidän oven eteen... tulee houkutuksia. :P Mutta kesällä ollaan veneellä lähes kaiken aikaa, joten jäätelö on vain kauppareissujen herkku. Kaupassa käydään siis joka kolmas tai neljäs päivä ja matkaa kaupalle on vähintään se kilometri, joten jäde on kyllä tarpeen silloin välipalaksi. Erona talven ja kesän jädeihin on vain se, että talvella lapset saavat vain kameleontteja ja kesällä saavat valita jäätelönsä.
 
No joo. kesällä lomaillessa aika usein tosiaan tulee syötyä. Karkkia mun lapset ei syö oikeestaan ollenkaan. Tosi monet mun tuttavaperheet syö myös usein näin kesäisin jätskiä. Jätskin syöminenhän on periaatteessa sama kuin jos syömaustettua jugurttia, niissä on sokeria, mut niistä saa kalsiumia kuitenkin...
 
Kyllä sitä kesällä jätskiä syödään paljon.
Ulkona tulee vietettyä aamusta iltaan sään salliessa ja kotimatkalla poiketaan hakemassa jätskit :p

Jätskiä meillä ei muulloin sit juuri syödäkkään.
 
Mun mielestä jäätelö kuuluu kesään ja muistan omasta lapsuudesta, että silloinkin sain joka päivä syödä jäätelöä ja vieläpä ihan vapaasti hakea pakastimesta. Muistaakseni Ville Vallattomia tuli popsittua jonkin verran... Meillä ei muuten herkutella ylettömästi, eikä ole edes mitään karkkipäivää, mutta näköjään jäätelö kuuluu meidän perheen "normiruokaan" näin kesällä.
 
Nyt kesällä ollaan sorruttu syömään jätskiä muutamankin kerran viikossa, jopa tuo alle kaksivuotias jolla on tähän saakka pidetty aika tiukkaa ruokakuria, tai siis herkkuja aika varovasti annettu. Mutta kesä, jätski ja mansikat vaan on sellainen yhdistelmä että vaikea on kieltäytyä. Talvella jäätelöä ehkä kerran kahdessa kuussa.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä