Syökö lihava totta kai enemmän raskaana ollessa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis ei voi muuta kuin nauraa tälle väitteelle mikä olis tuossa yhdessä ketjussa :laugh: :laugh:

Kun mä tulin raskaaksi, niin mun paino oli n.90kg. Paino tippui ensin pari kiloa ja vasta puolessa välissä se alkoi nousta. Aivan viimeisilläni painoin n.105kg. Pari päivää synnytyksen jälkeen painoa oli tippunut 12kg eli mulla oli ollut aika paljon turvotusta.

Söin raskauden aikana ihan normaalisti enkä aloittanut mitään ahmimista ja "kahden edestä syömistä".

P.s. Kyllä se maha näkyi... :whistle: :laugh:

Mä olen kyllä syönyt enemmän nyt raskausaikana, mutta niin tein myös esikoista odottaessani ja silloin lähtöpaino oli reilu 30 kg vähemmän kuin nyt.

Painoa mulle on tullut nyt lisää reilu 6 kg ja se on ollut samassa varmaan n. 10 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä :
kylllä syö. tottakai. onhan se läski itsensä läskiksi syönyt, tuskin ahmimista raskauteen lopettaa.

tuleeko sulle jotenkin hyvä olo kun noin kirjotit? auttaako johonkin ahdistukseen kun saa läskejä haukkua :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
kylllä syö. tottakai. onhan se läski itsensä läskiksi syönyt, tuskin ahmimista raskauteen lopettaa.

tuleeko sulle jotenkin hyvä olo kun noin kirjotit? auttaako johonkin ahdistukseen kun saa läskejä haukkua :whistle:

vastasin kysymykseen. ei ole mun ongelma jos vastaus ei miellytä. (totuus on yleensä raakaa)

Aivan. Näinhän se menee. Just.
Itse olen aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen raskauden alussa.
Enkä ole koskaan kokenut tarvetta ahmia "kahden edestä". Jokaisen raskauden alussa painoa tippunut reippaasti (n. 6-13kg) ja sitten puolen välin jälkeen lähtenyt nousuun. Mutten siltikään ole koskaan 25-30kiloa saanut itseeni lisää raskausaikana kuin esim. veljeni vaimo kolmessa raskaudessaan lisäsi 55kilon painoonsa 25kg.
En edes vaikka kuinka olisin halunnut ahmia ole siihen kuitenkaan pystynyt.
Närästys on suurimmalta osalta estänyt ahmimisen sekä huono olo.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

vastasin kysymykseen. ei ole mun ongelma jos vastaus ei miellytä. (totuus on yleensä raakaa)

nokun olet noinkin hyvä läski-asiantuntija, niin olet varmaan sitä sitten itsekkin?

Alkuperäinen kirjoittaja maria:

Aivan. Näinhän se menee. Just.
Itse olen aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen raskauden alussa.
Enkä ole koskaan kokenut tarvetta ahmia "kahden edestä". Jokaisen raskauden alussa painoa tippunut reippaasti (n. 6-13kg) ja sitten puolen välin jälkeen lähtenyt nousuun. Mutten siltikään ole koskaan 25-30kiloa saanut itseeni lisää raskausaikana kuin esim. veljeni vaimo kolmessa raskaudessaan lisäsi 55kilon painoonsa 25kg.
En edes vaikka kuinka olisin halunnut ahmia ole siihen kuitenkaan pystynyt.
Närästys on suurimmalta osalta estänyt ahmimisen sekä huono olo.

veljesi vaimo todennäköisesti oli vain turvonnut, siis nestettä, mikä lähtee synnytyksen jälkeen.

kun taas ihra on ihraa.

Oletko koskaan ajatellut sitä, että vaikka söisi samaa ruokaa jonkun toisen kanssa, niin toinen lihoo siitä, mutta toinen ei. Ja onko se sitten sama, että jos on lihava, niin ahmii :o ?

haista paska.
tämä läski on ainakin tsempannu raskauksien aikana ja pudottanu painoa.
itepähän kiloni ja vauvani kannan.

veljesi vaimo todennäköisesti oli vain turvonnut, siis nestettä, mikä lähtee synnytyksen jälkeen.

kun taas ihra on ihraa.

Itse raskaus tuo kroppaan vain 12 ylimääräistä kiloa, kaikki muu on sitä ylimääräistä.... :whistle:

nokun olet noinkin hyvä läski-asiantuntija, niin olet varmaan sitä sitten itsekkin?

ei tarvitse paljoa ihmisiä tuntea tunteakseen läskejä. ja kyllä sen syömisen näkee. ostoskärryt kertoo paljon, samoin se mitä syö kahvilassa... ja annoskoko.

en tod. ole läski itse, pidän itsestäni huolta. terve mieli terveessä ruumiissa. :)

esikoista odottaessa lähtöpaino oli 82 ja loppupaino 94 kaikki kilot jäi synnärille.

nyt toista odotellaan lähtöpaino 85,2 ja nyt viikkoja 30+6 ja painoa tullu 1,9kiloo ja toivon että ei hirmusesti nousis enää...ja ihan normaalisti syön joskin useammin ku jos en olis raskaana

Painoin molempien raskauksien alussa 62kg. Molemmissa raskauksissa keräsin painoa 20kg. No, on tuo paino vähän liikaa kyl näin lyhyelle, muttei kuitenkaa monia kymmeniä kiloja ole ylipainoa ja söin ku mikäki sikapossuhevonen. Että väittäisinpä päinvastaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oletko koskaan ajatellut sitä, että vaikka söisi samaa ruokaa jonkun toisen kanssa, niin toinen lihoo siitä, mutta toinen ei. Ja onko se sitten sama, että jos on lihava, niin ahmii :o ?

:laugh: :laugh:

jooo, mut ehkä se ANNOSKOKO on vähän erilainen. samoin kulutus. ehkä se laihempi liikkuu eikä vaan ahtaa sapuskaa telkan edessä naamaan!

ja kohta ne vetää esiin geenit...huoh.

noh, kerrottakoon vielä faktana, että geenit saattavat altistaa lihomiselle, mutta jokainen ITSE päättää onko lihava vai ei, mitä syö ja miten liikkuu. on geenit mitkä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:laugh: :laugh:

jooo, mut ehkä se ANNOSKOKO on vähän erilainen. samoin kulutus. ehkä se laihempi liikkuu eikä vaan ahtaa sapuskaa telkan edessä naamaan!

ja kohta ne vetää esiin geenit...huoh.

noh, kerrottakoon vielä faktana, että geenit saattavat altistaa lihomiselle, mutta jokainen ITSE päättää onko lihava vai ei, mitä syö ja miten liikkuu. on geenit mitkä hyvänsä.

Niin tai selitys on niinkin yksinkertainen, että osa ihmisistä on läpipaskoja, voivat syödä mitä vaan, eivätkä silti lihoa.