(syömis)viemistä joulunviettopaikkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vietän joulun aikaan reilun viikon miehen sukulaisilla, jouluaatto siihen sisältyen. Joululahjat on ostettu kaikille paikalla oleville, paikan emännälle vähän isompi lahja kuin muille koska niin paljon järjestää meidän hyväksi, mutta heikosta rahatilanteesta (olemme opiskelijoita) johtuen ei sekään nyt kovin kummoinen ole eikä mielestäni riitä korvaamaan sitä, mitä kaikkea hän meidän eteen siellä sen reilun viikon aikana järjestää.

Tarjouduin auttamaan ruuanlaitossa, mutta on kuulemma hänellä jo siinä hyvä rutiini eikä apua kaipaa, mutta voin kuulemma tehdä salaatin :D

Kuitenkin nyt jotain vielä vähän enemmän haluaisin tehdä, joten mietin, voisiko kotoa tuoda jotain syömistä sinne jouluruokien lisäksi tarjottavaksi. Siis ei mitään laatikoita tai sellaista, mutta olisiko jotain, mikä teidän mielestä olisi kiva lisä joulutarjottaviin, muttei kuitenkaan niin tärkeä, että sitä itse viitsisitte tehdä?

Mietin, että ainakin omenoita ja päärynöitä voisi kuivattaa ja laittaa vähän kanelia niin olisi jouluista. Mitä mieltä sellaisesta? Tykkäisikö kukaan? Toinen mitä olen miettinyt, on kun näin jossain fariinisokerissa paistettuja mantelilastuja, että voisiko niitä sitten vaikka laittaa glögiin tai johonkin leivoksen päälle?

Jotain tämmöistä pientä ja edullista tykkäisin viedä, mutta on kovin hankala keksiä mitään.

Kuorrutettuja pipareita, kotona leivottuja torttuja, joku makea/suolainen piirakka...pisteenä i:n päälle tuliaisena vielä joku jouluinen kukka esim. amaryllis, on kaunis ja ryhdikäs:love:

Kuorrutettuja pipareita, kotona leivottuja torttuja, joku makea/suolainen piirakka...pisteenä i:n päälle tuliaisena vielä joku jouluinen kukka esim. amaryllis, on kaunis ja ryhdikäs:love:

Ah, ihanaa kiitos ehdotuksista näin kummalliseenkin kellonaikaan! Suolainen piirakka on tosi hyvä idea, voisin tehdä sen ja laittaa pakkaseen ja viedä sen sillälailla, niin säilyy pitkän automatkankin! Ja jos siellä sattuu olemaan kuusi kiloa tarjottavaa, niin hyvällä mielellä voi piirakan sitten syödä vasta myöhempinä päivinä :) Feta-pinaattipiiras on mun lemppari, se on varmaan hyvää yleisesti muidenkin mielestä hyvää?

Noi piparit ja tortutkin oli tosi hyvä ehdotus ja niitä mietin itsekin, että olisi kiva väsäillä, mutta melko varmasti se emäntä siellä tekee ne itse, niinkuin kaiken muunkin. Todennäköisesti hän jonkun piirakankin sinne tekee, ainakin joulun kahvipöydässä on kuulemma ollut aina vaikka mitä kaikenlaista, mutta suolaista ei välttämättä niin paljon ole. Miehestä ei oikein lähde mitään irti tähän asiaan liittyen :)

Ja joulukukka, ehdottomasti täytyy muistaa! Kiitos vielä kaikista ehdotuksista, tuli tosi hyvä mieli vielä näin ennen nukkumaanmenoa saada ehdotuksia :)

feta-pinaattipiirakkaa en ole itse ikinä maistanut, mutta feta juustona on tosi hyvää, joten ehottomasti tee jos tykkäät! :coffee:(y)

feta-pinaattipiirakkaa en ole itse ikinä maistanut, mutta feta juustona on tosi hyvää, joten ehottomasti tee jos tykkäät! :coffee:(y)

Jee! Onpahan sitten enemmän mulle jos ei muille maistu!

Sopivasti alkaa myös taas ajankohtainen laihdutuskuuri uuden vuoden jälkeen ja juustojen himoitseminen aina tuottaa ongelmia siihen, joten niitä täytyykin syödä vähän varastoon jouluna :)

• Tykkää
Reactions: Elena777
Tee syömistarjottavat siten, että jos kyläilypaikassa onkin syötävää yllin kyllin niin viemäsi tarjottava voidaan laittaa pakkaseen. Joskus emäntä on miettinyt niin tarkkaan tarjoamiset, että jokin ylimääräinen aiheuttaa stressin.

Jos jotain viet, niin minä ehdotan jotain säilyvää kuivakakkua, joka säilyy kauan huoneenlämmössä. Sitä voi aina tarjota jossain kahvipöydässä, vaikka olisikin muuta tarjottavaa yllin kyllin.

Minä ainakin saisin hepulin, jos joku toisi jotain jääkaappia vaativaa ruokaa, joulun aikaan sinne ei yhtään ylimääräistä mene. Jollain kuivatuilla hedelmän paloillakaan ei mitään tekisi. En suosittele myöskään pakastettavaksi sopivaa, jos et ole täysin varma, että sinne jotain mahtuu. Meillä ei ainakaan mahdu, meidän kaikki kylmäsäilytystilat on vähän turhan pieniä, mutta ei tänne mitään ylimääräistä mahdu, jos ei sitten olohuoneeseen hanki jotain laitetta.

Yhteistyössä