Syömishäiriökö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja birdie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

birdie

Vieras
Onko minulla joku anoreksia tai jokin vastava? Olen jo kauan aikaa huomannut itsestäni, että tykkään olla nälissäni. Ei vain tee mieli syödä. Tuntuu, ettei kaapeissa ole mitään mitä haluaisin syödä, vaikka siellä kyllä on kaikki perustarpeet. Tykkään kun maha kurisee. Tykkään kun ei ole kyllästä tunnetta. Kylläinen tunne saa minut aina laiskaksi. Niin kauan kun vaan pystyn tekemään hommani istualleen, olo on hyvä vaikka mahani onkin ollut tuntikausia tyhjä. Mutta jos nousen ylös tai pitäisi suunnitella siivousta tai jotain, minua huimaa ja on heikko olo. Sitten ei enää pelkkä kahvi riitä. Pitää syödä jotain että saa vähän sokeria ylös ja jaksaa olla hyödyllinen hetken. Onhan minulla talo täynnä tekemistä, mutta kun vahtiihan nuo lapset istualleenkin ja kone koukuttaa niin ei sitä heikkoa oloa huomaa ennen kuin pitää pestä kakkapylly tai jotain. Olen jopa alkanut tykkäämään huimauksen tunteesta. Ehkä tämä syömättömyyteni johtuu osaksi siitä että minulla on stressivatsa ja maha möyrii kipeänä tuntikausia jos syön. Mutta silti fakta, että tykkään tyhjästä mahasta. Onhan minulla ylipainoa ja laihdutus päällä. Tiedän kyllä ettei syömättömyydellä laihdu. Onhan se nähty. Minulla on monen viikon kausia etten syö koko päivänä kuin pienen aamupalan ja päivällisen ja silti paino pysyy samassa. Kai se on sitä säästöliekkiä sitten. Ei tarttis kyllä noita läskejä säästellä. Ärsytää tieto että tuossa vyötäröllä hyllyy tuota ylimääräistä energiaa. miksi sitä ei saa käyttöön, prkl... en halua syödä.

minä oon saanu 17 kiloa painoa pois, ja vielä haluisin muutaman kilon. nuo tunteet on just samoja kuin minulla. inhoon itteeni sillon kun on vatsa täysi.

sellainen kurjuus minulla on täs hommassa että monesti illalla iskee ihan hirvee karkin himo. muuten toimii oikein hienosti! minäkuva on kyllä sikäli vääristynyt että näen itteni vaan läskinä ja löydän vartalosta koko ajan kohtia joita pitäs saada pienemmäksi.

Sulta on veto poissa. Pistä lapsille vaattet päälle. Lähdetään 'yhdessä' pienelle kävelylle. Ihaan hitaalle vaan. Ja sen jälkeen syödään, mutta ei liikaa. Minä lähden jo nyt heti edeltäkäsin.

Yhteistyössä