Syön vitamiinia joka sisältää rautaa, uskallanko vielä ottaa ihan rautatabletin. Olen siis raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uioj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uioj

Vieras
Rauta-arvot ovat vain alespäin menneet koko ajan vaikka rautakuurilla olen ollut. Nyt alle sata ja neuvolassa neuvottiin syömään kaksi rautatablettia päivässä.

Ostin kuitenkin multitabsin jotain vitamiineja jotka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäväisille. Ja kun tuossa vitamiineissa on rautaa niin uskallanko evilon rautatabletin ottaa kaveriksi? Kun maha ei kestä kahta evilonin rautatablettia päivässä.

niissä monivitamiineissa oleva kalkki estää raudan imeytymistä ja muutenkin niissä on sitä yleensä vain minimäärä. toki voit käyttää rautaa vielä lisäksi, kunhan otat sen eri aikaan kuin kalkin niin se saattaa imeytyäkkin. kumma ettei neuvolassa ole neuvottu mitään?

Rauta-arvot ovat vain alespäin menneet koko ajan vaikka rautakuurilla olen ollut. Nyt alle sata ja neuvolassa neuvottiin syömään kaksi rautatablettia päivässä.

Ostin kuitenkin multitabsin jotain vitamiineja jotka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäväisille. Ja kun tuossa vitamiineissa on rautaa niin uskallanko evilon rautatabletin ottaa kaveriksi? Kun maha ei kestä kahta evilonin rautatablettia päivässä.

Älä ota tabletteja. Nestemäinen imeytyy nopeammin ja on vatsaystävällinen, Floradix.

[QUOTE="äiti";26339548]Älä ota tabletteja. Nestemäinen imeytyy nopeammin ja on vatsaystävällinen, Floradix.[/QUOTE]

eikö nuo maistu pahalta? kun olen niin herkkä tuon maun suhteen, että tekee pahaa antibiootitkin syödä kun ne on niin älyttömän pahan makusia ja mitään poretabletti juttuja ihan turha yrittää juottaa mulle, rupeen kakoo ennenkun saan lasin käteen :D

Ei nuo Multitabsit nosta rauta-arvoa yhtään. Itse syönyt sitä raskauden alusta ja silti hemoglobiini laskee laskemistaan. Eli voit surutta popsia toista rautavalmistetta. Jouduin aloittamaan neuvolan ohjeistamana Obsidanin 1tbl/pv rv 20 ja nyt hemoglobiini noussut hieman. Olen rv 33.

[QUOTE="aapee";26339649]eikö nuo maistu pahalta? kun olen niin herkkä tuon maun suhteen, että tekee pahaa antibiootitkin syödä kun ne on niin älyttömän pahan makusia ja mitään poretabletti juttuja ihan turha yrittää juottaa mulle, rupeen kakoo ennenkun saan lasin käteen :D[/QUOTE]

Nestemäinen rautavalmiste ei takaa sen paremmin hemoglobiinin nousua kuin tabletitkaan. Toisilla vaikuttaa toinen valmiste paremmin kuin toisilla, itselle sopiva rautavalmiste pitää vain kokeilemalla löytää.

Muistattehan nauttia rautalääkityksen ottamisen yhteydessä c-vitamiinipitoista mehua tai hedelmän tms. Se tehostaa raudan imeytymistä. Ja pari tuntia väliä maitotuotteiden ottamisen kanssa, joka taas estää raudan imeytymisen.

Yhteistyössä