Syönkö mä oikeesti noin vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Mä oon normaalipainoinen, painoindeksi on n. 22. Painoa on kuitenkin muutamassa vuodessa tullut aika paljon lisää, esim. reilu kaksi vuotta sitten painoindeksi oli vielä 19. Siksi oon vähän alkanut katsoa, mitä pistän suuhuni, koska en halua lihota tätä tahtia. En siis todellakaan laihduta, mutta ainahan voi syödä terveellisemmin.

Oon iltaisin laskenut huvikseni saamani kalorit netissä olevan kalorilaskurin avulla, ettei kalorit ainakaan jatkuvasti ylittäisi kulutusta. Yllätyin, kun eilenkin kaloreita oli vain 1400, vaikka söin jäätelöä ja karkkia. Monesti on ollut n. 1000. Tänään kaloreita on tullut vain 900, vaikka oon syönyt tarpeeksi ja olo on kylläinen. Silti paino vain nousee. Muutama kuukausi sitten painoin 60 kg ja nyt oon jo 63 kg.
Mikähän tässä on, vai heittääkö kalorilaskuri muka noin paljon?

Voihan se olla että laskurit heittää. Mutta voi olla myös niin että sun aineenvaihdunta on mennyt vähän sekaisin kun ruokaa tulee liian vähän, ja niistäkin kaloreista osa ns. tyhjää höttöä, josta ei soluille ole mitään hyötyä.

En osaa vastata kysymykseesi, mutta mä mietin vähän samaa.
Merkkaan tuonne kiloklubiin syömiseni, ja kamalan vähän tulee kaloreita. Tän päivän syömiset on 866 kcal. Suurin mitä olen saanut, on ollut 1400 paikkeilla. Normaali on tollanen 900. Silti tuntuu kilot jämähtäneen, minulla siis ylipainoa 25kg.
Liikunkin näin kesäisin koko päivän verran lasten kanssa pihalla ollessa, + kuntosalia 1-2/krt viikko, miten nyt saa aikaa järjestetyksi.

Mittaatko tarkkaan kaiken mitä syöt? Vai katsotko vaan silmämääräsesti? Desi jäätelöä silmämääräsesti voi oikeesti olla 2dl. Ihminen joka tarkkailee syömistään helposti aliarvoi ruuan määrän.

[QUOTE="minä";23902857]Kunnon kotiruokaa kestää syödä enemmän kuin karkkia ja jäätelöä (=sokeria) lihomatta?[/QUOTE]

Niinhän se on. En mä joka päivä syö mitään karkkia, mutta eilen tuli vähän syötyä. Ja kesän eka jäätelö oli pakko saada jäätelökioskista, kun olin kaupungilla ja aurinkokin paistoi. :)

Yhteistyössä