Syöpä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelkuri"

Vieras
Olen 16 vuotias tyttö, löysin tänään ehkä kainalostani patin. Kun tunnustelen kainaloitani kovaa ja syvältä toisessa kainalossa on mielestäni syvällä ehkä kananmunan kokoinen patti. En kuitenkaan ole varma liiottelenko vain, onko koko pattia edes olemassa vai onko toi vain jotain normaalia kudosta. Kun testaan molempia kainaloja samaan aikaan ne kuitenkin tuntuvat samalta. Tätä on vaikea kuvailla, mutta en ole varma onko kyseessä kasvain vai joku normaali kudos. Pelkään syöpää erittäin erittäin paljon ja en ole varma kuvittelenko vain kaiken? Mielipiteitä

Käy lääkärissä näyttämässä. Ei siksi, että siellä todennäköisesti jotain olisi, vaan siksi, että saat mielenrauhan.

Mulla oli pari vuotta sitten toisessa kainalossa pyöreä kova patti. Osoittautui ärtyneeksi imusolmukkeeksi. Mutta jos en olisi käynyt näyttämässä, olisin murehtinut itseni uuvuksiin.

En kuitenkaan haluaisi mennä lääkäriin näyttämään täysin tervettä kainaloa, joten onko mitään keinoa miten saisin tietää onko kyseessä patti vai ei

Kyllä se on ihan vain imusolmuke, ja se tuntuu kun käsi on tietyssa asennossa. Joskus ne turpoaa ihan vain sairastelun takia, tai tosiaan kun tunnustelemalla tunnustelet ja pidät kättä tietyllä lailla. Siksi et niitä molemmista kainaloista yhtäaikaa saakaan tuntumaan.

[QUOTE="Pelkuri";30378883]En kuitenkaan haluaisi mennä lääkäriin näyttämään täysin tervettä kainaloa, joten onko mitään keinoa miten saisin tietää onko kyseessä patti vai ei[/QUOTE]

No et sä sitä saa selville menemättä lääkäriin. Mutta sä voit toki jatkaa murehtimista ja pohtimista ja katsoa, miten tilanne etenee. Tai sä voit mennä näyttämään sitä täysin tervettä kainaloa lääkäriin ja kuulla, että ei hätää, se on täysin terve kainalo, ja jatkaa elämää.

Se johtuu siitä painelusta ja siitä, että sä ajattelet asiaa liikaa. Sun mieli pyörii vain niiden kainaloiden ympärillä ja alkaa tuntea kummallisia kolotuksia.

Oikeasti, jos viikon ajan keskityt ajattelemaan vain sun vasenta polvea, se alkaa tuntua kipeältä loppuviikkoa kohti. Alat miettiä, kuuluukohan sen polven tuntua tältä ja onkohan siinä itse asiassa joku nivelsidevamma tai joku luuvaurio tai muljuukohan sun polvilumpio enemmän kuin pitäisi. Vaikka polvesi ei olin perin ollut yhtään kipeä.

Sun pitäisi hoitaa syytä noiden pelkojen taustalla. Menettämisen pelko? Epävarmuutta, ahdistusta? Onko lähipiirissä joku sairastunut vakavasti? Voisit mennä juttelemaan aluksi terveydenhoitajalle sillä mielellä, että haluaisit eroon pakkoajatuksista.

Oletko sama tyttö, joka jokin aika sitten kyseli patista leuan alla? Kyllä sulla taitaa oikea suunta olla nyt siellä mielnterveyspuolella, ei tuollainen jatkuva huolehtiminen ja itsensä tutkailu ole normaalia :/

Okei, "patti" ei ole vieläkään kadonnut mihinkään. Mutta kun en vieläkään ole varma onko kyse tätsin normaalista vai ei kun patti ei tunnu sinäänsä pattina vaan ehkä koholla olevalta kohdalta tietyssä kainalon asennossa. Pelottaa

Kyllä mulla ainakin on muljuvia kohtia kainaloissa ja muuallakin kehossa :) Eihän meitä oo mistään savesta tehty, vaan siellä on erilaisia juttuja ihon alla.

Ymmärrän sun pelkojutut kun itsellä on ollut joskus sama rintojen kanssa, mut oon tullut siihen tulokseen että kun ne muljuvat jutut siellä sun täällä on vuodesta toiseen samat ja muutenkin aika normaalit, niin ei se mikään syöpä oo.

Syöpäkudos on yleensä kovaa ja tuntuu kuin pienenä herneenä esim. rinnassa. Tietty jos se ois kasvanu jotenkin pahasti tai isoksi niin sitten se olis varmaan suurempi eikä hernemäinen, mutta pelkästään se, että löydät jotain muhkuja tunnustelemalla ei kerro syövästä vaan siitä että sulla on elimistö :)

Luetko noita aiempia vastauksia edes? Käsien asennosta riippuen voit tuntea vaikka mitä vaikka missä. Kyllä aiheellista olisi jutella lääkärin kanssa, ei niistä kainaloista vaan mielenterveyden puolesta. Samanlaiset patit saan minäkin esille kainaloista kun laitan kädet tiettyyn asentoon. Syöpä varmaan minullaki...

Tuli tästä mieleen vaikka ei sinäänsä liity aiheeseen niin toisesta sieraimesta vuosi eilen illalla verta ka nyt on tukossa? Voiko tämä olla myös oire syövästä

Yhteistyössä