Syöpäasiaa joka paikassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahsitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahsitus

Vieras

Onko syöpä yleistynyt niin paljon, että tosi monessa lehdessä ja telkussa on vähän väliä juttua syövästä jossain muodossa? Tänäänkin Me Naisissa kerrottiin rintasyövästä, tosin ihan positiiviseen sävyyn... Siis selviytymistarinoita:)

http://www.cancer.fi/roosanauha/?x17889289=18450488

Mun mielestä parempi puhua tällaisista asioista kuin hyssytellä. Tietoisuus leviää ja ihmiset tajuavat ettei se syöpä ole vain vanhusten tauti.

eipä mua ainakaan haittaa ;) tosin tänään sairaala-ohjelmassa oli se missä kävivät potilaalle kertomassa "ehkä syöpälöydöksestä" ja siitä tuli paha flash back ja kahden vuoden takaiset fiilikset käväisivät mielessä |O

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
On kuitenkin hyvä muistutus kaikille tutkia rintansa säännöllisesti.Ei rintasyöpäkään mikään mummotauti ole!!!

Mulla ensimmäinen mammografia ens vuonna, kun täytän 30. Mulla suurentunut riski sairastua rintasyöpään saamieni sädehoitojen takia.

Joo ja rintasyöpäriskiä voi lisätä jo raskausaikana tyttölapselle! Iltiksessä juttua muistaakseni. Otsonikadon takia taas ihosyöpätapaukset noussu jonkun 100 % :S, suomen yleisimmät syövät taas elintapoihin paljon sidonnaisia ja nousseet määrällisesti siksi. Niin ja harvinaisempaa vaikutusta.. Zernobilistä ( miten lie kirjoitetaan ) tuli ohjelmaa hiljattain ja siinä oli että sen joku "laskeuma" aiheuttaa syöpää vasta 25vuotta sen altistuksen jälkeen! jne jne

Onhan se yksi tavallisimmista kuolinsyistä ja aika iso osa suomalaisista sairastuu jossain vaiheessa elämäänsä. Yleistynyt ja ei. Kun keskimääräinen elinikä on ihmisillä noussut, ovat syövätkin lisääntyneet. Eläimillä on sama juttu. Samoin diagnosoinnin kehittyminen vaikuttaa.

Molemmat vanhempani ovat olleet syöpäläisiä, toinen on vielä elossa.

Yhteistyössä