M
mietiiii
Vieras
Tämä kyseinen mies maksaa tuloveroa josta kustannetaan teidän 17ke vuodessa tienaavien elämää.
Samoin joku maksaa teidän kotihoidontukenne ja mistä luulette että lapsilisät ovat kotoisin? Voin vihjaista että eivät ainakaan sieltä sossun odotushuoneesta jossa olette tottuneet asioimaan.
Nyt hieman realismia peliin, kaveri on mitä ilmeisimmin korkeakoulutettu ja pyrkinyt päämäärätietoisesti siihen asemaan omalla työllään että ansaitsee tuon verran.
Vaimo tuskin voi sairaudelleen mitään.
Pääkaupunkiseudun asumiskustannukset ovat todellakin täysin toiset kuin jossain Nytkylässä.
Nyt kateelliset köyhät joiden oma elämänhallinta ja kyvyt ovat rajoittaneet tulotasoksi suunnilleen Kelan peruspäivärahan ovat kilvan huutamassa vääryyttä.
Säälin teitä.
verotukseen en ota kantaa, mutta jos 100 000 vuodessa tienaava perhe valittaa lehdessä köyhyyttä, niin kyllä siinä vaiheessa tulee katsoa peiliin, jos elämä on kituuttamista noilla tuloilla, niin vaihtoehtona on muutto halvempaan asuntoon tai pyrkiä parempipalkkaisiin töihin, jotta perhe saa vaatimansa elintason. Ymmärtäisin, jos 20t vuosituloilla elävä perhe kirjoittaisi tuollaisen tekstin, koska silloin ihan oikeasti tekee tiukkaa asumiskustannuksista yms. elämisen kuluista, vaikka asuisi vähän huonommalla seudulla ja pienemmässä asunnossa.
Itsellä ainakin on ollut tapana suhteuttaa menot tuloihin, haluaisin minäkin kovasti semmoisen 600 000 lukaalin parhaimmalta seudulta, mutta en sellaista hanki, koska tulotasoni ei semmoisen ylläpitämiseen riittäisi, lisäksi on huomioitava muuttuvia elämäntilanteita, itse ainakin olen ottanut talolainaa hakiessani huomioon mahdollisen työttömyyden, sairastumisen tai puolison kuoleman, jotta ei sitten tarvitse puille paljaille jäädä maksimaalisten velkojen keskelle.
Olen joutunut myös luopumaan suurperhe haaveistani, koska näillä tuloilla en saisi isolle pesueelle toivomaani elintasoa.