Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Mä oon sitä mieltä että jos karkista tehdään joku salainen asia jota lapset saa vaan joskus ja jouluna, siitä tulee hirveen iso juttu. Vaikka on vain karkkia. Jos taas karkit on osa arkea, että välillä kaupasta ostetaan, mutta ei säännön mukaan, niin sitten lapset ei pidä karkkia TheJuttuna.
Mulla meinasi palaa käämit kerran kun tuttavaperhe, jonka lapsille ei kotona osteta karkkia, tuli meille kylään. Mukulat vetäs viidessä minuutissa kulhollisen keksejä kun oltiin kahvipöydässä, ja sitte ne avasi eteisen kaapin päällä näkemänsä karkkipussin ja nassutti sen hirveellä kiireellä ennen kuin äiti huomaa. Kun niitten äiti huomasi alkaa ihmetellä, mitä lapset tekee, ne tunki suun täyteen karkkia ettei ainakaan joudu aarteistaan luopumaan.
Jos taas karkki on ihan vaan joku arkinen juttu jota joko on tai ei ole, lapsi ei edes ajattele aina karkin nähdessään että sitä on saatava
Jaa tuossa asiassa ei voi olla kuin kaksi ääripäätä?
Meillä on aina karkkia ja muita herkkuja kaapissa, eikä niitä silti anneta joka päivä lapsille. Välillä saavat useamman karkin, välillä vähemmän, muttei siinä mittakaavassa kun mitä me niitä syödään.
Ja kyllä; mä syön ihan joka päivä jotain herkkua; karkkia, suklaata, pullaa tai jäätelöä.