Syöttekö karkkia lapsienne nähden ilman että he saavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Mä oon sitä mieltä että jos karkista tehdään joku salainen asia jota lapset saa vaan joskus ja jouluna, siitä tulee hirveen iso juttu. Vaikka on vain karkkia. Jos taas karkit on osa arkea, että välillä kaupasta ostetaan, mutta ei säännön mukaan, niin sitten lapset ei pidä karkkia TheJuttuna.

Mulla meinasi palaa käämit kerran kun tuttavaperhe, jonka lapsille ei kotona osteta karkkia, tuli meille kylään. Mukulat vetäs viidessä minuutissa kulhollisen keksejä kun oltiin kahvipöydässä, ja sitte ne avasi eteisen kaapin päällä näkemänsä karkkipussin ja nassutti sen hirveellä kiireellä ennen kuin äiti huomaa. Kun niitten äiti huomasi alkaa ihmetellä, mitä lapset tekee, ne tunki suun täyteen karkkia ettei ainakaan joudu aarteistaan luopumaan.

Jos taas karkki on ihan vaan joku arkinen juttu jota joko on tai ei ole, lapsi ei edes ajattele aina karkin nähdessään että sitä on saatava

Jaa tuossa asiassa ei voi olla kuin kaksi ääripäätä?

Meillä on aina karkkia ja muita herkkuja kaapissa, eikä niitä silti anneta joka päivä lapsille. Välillä saavat useamman karkin, välillä vähemmän, muttei siinä mittakaavassa kun mitä me niitä syödään.

Ja kyllä; mä syön ihan joka päivä jotain herkkua; karkkia, suklaata, pullaa tai jäätelöä. ;)

Ei syödä karkkia jos lapset ei saa. Silloin kun syödään niin lapset saa kanssa. Musta on aika törkeetä itse mässyttää karkkeja kun toinen katsoo vieressä vesi kielellä. Meillä ei muuten ole karkkipäiviä ollenkaan vaan karkkia syödään silloin silloin kun huvittaa oli viikonpäivä mikä tahaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Äsken tyttö näki mun syövän karkkia ja nyt pyysi itse muroja. Nyt hänellä on tuossa sitten kipossa suklaamuroja :) Mielestäni ihan hyvä vaihtoehto ;)

Ei taida suklaamuroissa ja karkissa olla juurikaan eroa. Epäterveellisiä molemmat.

Äsken tyttö näki mun syövän karkkia ja nyt pyysi itse muroja. Nyt hänellä on tuossa sitten kipossa suklaamuroja :) Mielestäni ihan hyvä vaihtoehto ;)

No jaa, suklaamurot kyllä on kans kunnon sokeripommeja.. meille ei niitä edes osteta.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Ei taida suklaamuroissa ja karkissa olla juurikaan eroa. Epäterveellisiä molemmat.

kääk,nyt varmaan on hampaat pilalla ja kaikki arvot persuksilleen.
Hyi sua myymä ku et ajattele lapsesi parasta yhtään :whistle: :laugh: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Ei taida monessa karkissa olla 32 % täysjyvää ;)

No eiks noi suklaamurotki ole aika epäterveellisiä?!? :O Niissä on kans tosi paljo sokeria. Hitsi ku alko tekeen mieli muroja... pirskules! :)

Ja lisätäkseni vielä että mä en ole mitenkään EHDOTON että vain karkkipäivänä karkkia, enkä itse koe , että pilaan lapseni hampaat jos lapsi joskus saa karkkia (jos ajattelisin niin en ehkä itsekään söisi niin usein :D ) Kyllä tyttökin joskus arkenakin saa maistaa mutta pääasiassa toimin kuitenkin näin :)

Ja noista muroista, hyi teitä äidit joiden lapset syö esim. aamiaiseksi muroja ;D

Muropäivät lapsille :laugh:

Se on sitten sama kuin olisi karkkipäivä tänään kun suklaamuroja syödään...
No miten vaan itselleen asiat perustelee, niin saahan niistäkin terveellisiä.
Meillä tyttö kohta 3-v eikä ole tainnut eläissään mitään muroja maistaa ellei hoidossa...

Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:

Se on sitten sama kuin olisi karkkipäivä tänään kun suklaamuroja syödään...
No miten vaan itselleen asiat perustelee, niin saahan niistäkin terveellisiä.
Meillä tyttö kohta 3-v eikä ole tainnut eläissään mitään muroja maistaa ellei hoidossa...

Enhän ole missään vaiheessa edes perustellut, miksi en anna yleensä lapselle karkkia kun itse syön? :D Kaikki vetävät vain johtopäätöksen että koska se pilaa hampaat. Tuskin karkki nyt ainoa on joka hampaat pilaa :) voi voi voi...

Mutta meidän lapset syökin Fitness Täysjyvä muroja että repikääs siitä huumorii :p Tää kuittaa tähän ja ottaa askeleen takavasemmalle ja painelee töistä kotiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Mutta meidän lapset syökin Fitness Täysjyvä muroja että repikääs siitä huumorii :p Tää kuittaa tähän ja ottaa askeleen takavasemmalle ja painelee töistä kotiin :D

HEi niissäkin on sokeria!!! Sinä senkin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:

HEi niissäkin on sokeria!!! Sinä senkin :laugh:

kerpele kunhan koitin nyt viisastella ja heti jäin kiinni :whistle: :D

Yhteistyössä