Syöttekö/söittekö mielestänne terveellisesti raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Odottaja"

Vieras
Siis pyrittekö syömään suositusten mukaisesti esim. viisi annosta hedelmiä tai marjoja päivittäin? Vai syöttekö mitä milloinkin tekee mieli? Ite en syö ns. roskaruokaa mutta tuo hedelmien ja marjojen päivittäinen saantisuositus jää kyllä tavoittamatta....

No mun teki raskausaikana enimmäkseen mieli syödä salaattia ja suklaata:) Eli joo, söin mitä mieli teki, mutta suurimmaksi osaksi mieli tuntui tekevän kaikkea terveellistä ja raikasta. Ja sitten sitä suklaata:)

Ensimmäistä kun odotin, niin en kamalan terveellisesti syönyt.

Nyt toista odottaessa syön, koska koko perheen ruokavalio on terveellisempi. Ennen lapsen syntymää tuli siis syötyä vähän mitä sattuu ja milloin sattuu, nyt on lapsen takia joku roti sentäs :)

[QUOTE="tia";22187518]No mun teki raskausaikana enimmäkseen mieli syödä salaattia ja suklaata:) Eli joo, söin mitä mieli teki, mutta suurimmaksi osaksi mieli tuntui tekevän kaikkea terveellistä ja raikasta. Ja sitten sitä suklaata:)[/QUOTE]

Peesi tähän :D Esikoista odottaessa sen sijaan teki mieli lähinnä makkarapottuja...

Mutta en mä raskaanaollessa oo syöny sen ihmeellisemmin kuin muutenkaan, kalkkia ja d-vitamiinia napsin vähän enemmän.

Niin jää minultakin puuttumaan kasvisten osuus. En kyllä syö niitä tarpeeksi muutenkaan.
Noin muuten parhaiten uppoaa kotiruoka tyyliin kinkkukiusaus tai makaronilaatikko. Ja pulla.

Olen raskauksissa syönyt juuri sitä mitä on milei tehnyt, sillä uskon että kroppaa kertoo, jos jotain puuttuu :)
Roskaruoat on mulle muutenkin vastenmielisiä, raskausaikana en olisi voinut kuvitellakkaan syöväni pizzaa tai hamppariateriaa. Sen sijaan meni omppuja, vissyä, suklaata, piimää ja jogurttia ihan reippaanlaisesti.

Nojaa.. pahoinvointi on kyllä estänyt monen terveellisen ruoan syömistä esimm hedelmät rajoittuu ainoastaan kiiviin, koska muut hedelmät ällöttää. Aika normaalin terveellisesti syön kuten ennen raskauttakin.

Yhteistyössä