Syöttekö usein puuroja?

En. Sain puurokiintiöni täyteen 60-luvulla, kun puuroa oli aamupalaksi, iltapalaksi ja usein vielä koulussa lounaaksikin. Tosin nyt olen ajatellut opetella puuron syömisen uudelleen.

joskus teen ihan ruoaksikin manna tai riisipuuroa ja marjakiisseliä, ihan vaan siksi että on hyvää. Lapsi syö välillä aamu/iltapalaksi neljän viljan puuroa.

Kausittain. Nyt parina viikkona on joka aamu tullut syötyä kaurapuuroa, muutamana päivänä vadelmakaurapuuroa, joka on tosi hyvää, mutta varmaan aika epäterveellistä (sokeri).

Joskus tulee keitettyä myös mannapuuroa tai ohrapuuroa.

Pitää kertoa siitä, kuinka 90-luvun alussa yritin lanseerata aamupuuroa lapsilleni (84-89-syntyneille) ja muksut maistelivat sitä "kohteliaasti" kunnes joku sai sanottua, jotta "famon" puuro on kyllä paljon parempaa.

Tsekkauksen jälkeen osoittautrui, jotta:
Miehen äiti keittti mannapuuron ternimaitoon ja kuorrutti kaakaolla ja sokerilla.

Oli taatusti parempaa kuin kaurapuuro tai neljän-viljan-puuro.
Myönnän.

:D

Olen niin reilu mutsi, että jätän itse syömättä kun keitän muksulle kaurapuuroa. :) Kakru ei tykkäis kuin riisi- ja mannapuurosta, mutta vatsansa takia keitän hänelle toisinaan kaurapuuroa. Puurot tulee kausittain. Aina jonkun illan janksan sitä vääntää, ja sitten piämme taukoa...

Keitän joka aamu puuroa (neljän viljan, kaura, ruis tms.), ja sitä syö koko perhe. Lisäksi on marjoja, omatekoisia hilloja, kiisseleitä tai mitä milloinkin.

Usein viikonloppuisin laitan lounaaksi riisipuuro tai ohrauunipuuroa.

Lienee turha mainita, että rakastan puuroja. Ne vaan ovat niin hyviä ja kaiken lisäksi edullisia (ja keskimäärin aika terveellisiäkin). =)

Yhteistyössä